KatarinaB20
10.07.08,16:07
Zamestnávateľ ma chce poveriť za osobu zodpovednú za ochranu osobných údajov a všetkým s tým spojené. Chcem sa spýtať, či budem mať nejaké vážnejšie úlohy navyše a či si mám dovoliť pýtať si niekoľko koruniek navyše?? Pracujem ako účtovníčka a mzdárka. Ďakujem!!
wagner
10.07.08,20:50
V prvom rade by si mala absolvovať preškolenie a k tomu mať osvedčenie, aby si vedela čo Ťa čaká. Pokiaľ máš naštudovaný zákon, tak budeš poznať aj povinnosti. Bez príslušného školenia by som to nerobila. Berieš na seba zodpovednosť za všetky osobné údaje a správne narábanie s nimi.:eek:
KatarinaB20
11.07.08,05:23
Áno, školenie budem mať zabezpečené. Problém je aj v tom, že som mzdová účtovníčka, a sedím v kancelárii ešte s 3 ďalšími osobami, ktorí stále striehnu na to, kedy si zabudnem na stole nejaké veci o mzdách... Ja to neberiem na ľahkú váhu, problém je v tom, že naše vedenie to berie tak.
wagner
11.07.08,09:39
Na tom školení budeš dopodrobna informovaná, ale zákon musíš mať naštudovaný. Vyplývajú z toho aj iné povinnosti, takže by si si mala za to pýtať peniaze. Takto na diaľku sa to ťažko vysvetľuje. Spýtaj sa prednášajúceho, určite Ti dá vyčerpávajúcu odpoveď. Zamestnávateľ bude asi musieť mať vypracovanú smernicu o ochrane osobných údajov a túto bude musieť predložiť úradu. Ale o tom hovorí zákon. Postupuj podľa toho.
diana17
11.10.08,18:30
Dobrý deň, prosím kolegov/kolegine o radu.
V práci sa mi dostal na "stôl" prípad, kde sa občan stažuje že jeho príbuzná (s ktorou je pohádaný) zneužila informácie ku ktorým sa dostala pri práci u "nás" (na Úrade). Podla jeho tvrdení malo dôisť k porušeniu zákona 428/2002 - paragraf 18 o ochrane osobných údajov kedže mala tieto informácie povedať svojmu manželovy a ten ich mal prezentovať na schvôdzi nemenovanej politickej strany.
- Podla vyjadrený zamestnancov s ktorými so už hovoril, nemože "Úrad" kontrolovať čo rozprávajú jeho zamestnanci doma.