vanea
11.07.08,10:10
Prosím o pomoc:

Príklad:
pracujem ako poisťovací agent v poisťovni
poisťovníctvo = oslobodene od DPH
som SZČO - učtujem v JU
otazka:
týka sa ma dosiahnuty obrat 1,5mil za posl.12 mesiacov?
hlásim to niekde?
a čo dalej............

srdecna vdaka za pomoc !
Vladimír Ozimý
11.07.08,08:59
obrat sa netýka čínnosti oslobodených podľa § 28 až 36 a § 40 a 42 kde nespadáte t.j. v prípade ak poskytujete túto službu ako hlavnú službu a nie doplnkovú. Vy poskytujete na účely vášho podnikania poisťovaciu službu ako hlavnú službu a tým pádom to do obratu vstupuje a pri prekročení 1,5 mil Sk ste povinní sa registrovať. Od 1.1. 2009 to bude 35000 EUR
vanea
11.07.08,12:07
takže sa zaregistrujem, ale DP k DPH je stejne nulove?
Vladimír Ozimý
11.07.08,12:26
takže sa zaregistrujem, ale DP k DPH je stejne nulove?

no pokiaľ máte len oslobodené plenia budete vyplňať jediný riadok a to 13
vanea
11.07.08,12:42
nerozumiem......vyššie ste mi uviedli, ze ta to netýka oslobodených činností, avsak kazdy mi hovorí, že DPH nevykazujem, lebo poistovnictvo je od DPH oslobodene. Tak ja som z toho uz jelen !
Vladimír Ozimý
11.07.08,12:45
nerozumiem......vyššie ste mi uviedli, ze ta to netýka oslobodených činností, avsak kazdy mi hovorí, že DPH nevykazujem, lebo poistovnictvo je od DPH oslobodene. Tak ja som z toho uz jelen !

hehe nie ste jeleň ono to je oslobodené plnenie podľa par. 37 ale nie je to oslobodené plnenie ktoré nevstupuje do obratu. Takže na účely obratu sa to počíta ale na účely DPH ide o oslobodené plnenie bez DPH pri ktorom nevzniká nárok na odpočet dane a v DPH priznaní to uvediete do toho riadku 13
vanea
11.07.08,13:06
no super........tak dakujem pekne za pomoc a pekny vikend:D
Marianna01
11.07.08,16:36
no pokiaľ máte len oslobodené plenia budete vyplňať jediný riadok a to 13