rsx
20.04.05,07:22
Prosím o radu.
SZČO,JU, nie DPH.
Ako by ste zaúčtovali sponzorský dar? Jednoducho chcem nejaký svoj tovar dať ako sponzorský dar do súťaže. Je to odpočitateľná položka?
Som začiatočník a tak prosím o vaše skúsenosti.
Ďakujem
účtovník 007
20.04.05,05:47
Sponzorský dar musíš v JU v peňažnom denníku naúčtovať do výdavkov neovpl. daň. základ do stĺpca dary. Už som dávno neúčt.JU, ale zdá sa mi, že je tam také členenie. Od organizácie , ktorej dáš dar, si daj podpísať Tvoj výdavkový pokl. doklad -ak dáš peniaze.Pri tovare si nechaj podpísať aký tovar prevzali a v akej cene.Cez interný doklad si to zaúčtuješ. Int. doklad slúži na zaúčtovanie operácií, ktoré neovplyvnia peňažné prostriedky v pokladni a na bank.účte. Mal by si mať uzavretú aj zmluvu o poskytnutí daru. Nezabudni urobiť výdajku zo skladu.
Sponzorské dary sa riešia formou reklamy na podujatí. Reklama je daňový náklad.
andrej_rv
20.04.05,09:38
Najlepšie je dávať peňažný dar, pretože ináč (ak si platca DPH), musíš z neho odviesť DPH na výstupe.
rsx
21.04.05,05:52
Nie som plátca DPH. Tovar chcem dať preto, lebo ako písal účtovník007 by som to chcel využiť ako reklamu.

Ďakujem obom za odpovede, pomohli.
Boboš
07.07.07,14:32
Keď ide o sponzorý dar, ako je to naopak. Kto by vedel povedať ako zaúčtovať peňažný dar od sponzora. Pravidelný raz mesačne, v jednoduchom účtovníctve bez DPH. To ešte nie je koniec. Ten sponzor chce zostať neznámy! Takže žiadne doklady, identifikačné údaje, len prevedie hotovosť . / Ako v lats dance, keď sponzor nestojí o publicitu/. Ide o účtovníctvo občianskeho zdrauženia.

Ďakujem maz rady
Juhele
15.04.08,18:50
Aj mna to zaujima. Idem sponzorovat sutaz a do sutaze davam svoj tovar a ako protihodnotu budem mat malu reklamu. Mam to zauctovat ako vydavky neovplyvnujuce zaklad dane? Nie som platca DPH a uctujem v ALFE. Poradi niekto?
durisovad
15.04.08,19:47