leti
18.07.08,09:32
Chcela by som poprosiť o radu.Sestra chce dať výpoveď v práci,ale chce odísť skôr ako po dvoch mesiacoch.Ide o to,že pracuje ako krajčírka a v poslednom čase im znížili platy,krátili prémie a nezdôvodnili to.Vraj si tak zarobili.Problém je v tom,že ženy nemajú k práci žiadne normy ani sadzby, podľa ktorých by si to odkontrolovali.Dá sa to použiť ako dôvod výpovede?
VERONIKA6
18.07.08,07:35
Chcela by som poprosiť o radu.Sestra chce dať výpoveď v práci,ale chce odísť skôr ako po dvoch mesiacoch.Ide o to,že pracuje ako krajčírka a v poslednom čase im znížili platy,krátili prémie a nezdôvodnili to.Vraj si tak zarobili.Problém je v tom,že ženy nemajú k práci žiadne normy ani sadzby, podľa ktorých by si to odkontrolovali.Dá sa to použiť ako dôvod výpovede?
Pokiaľ chce odísť skôr, nech sa skúsi so svojim nadriadeným dohodnutím na skončení pracovného pomeru dohodou- § 60 ZP.
Gabi03
18.07.08,07:37
Skôr odísť môže len so súhlasom ZĽa na základe dohody o skončení PP. To, že im znížili prémie nie je dôvod na okamžité skončenie PP (pokiaľ to nie je v rozpore s pracovnou zmluvou). K výpovedi s výpovednou dobou nepotrebuje žiaden dôvod.
leti
18.07.08,07:45
Ďakujem za rýchle odpovede.Len by ma ešte zaujímalo,či zamestnávateľ nerobí chybu,keď ženy nevedia, koľko majú za deň vyrobiť a čo za to majú?Výplata je vždy prekvapko.
VERONIKA6
18.07.08,07:46
Ďakujem za rýchle odpovede.Len by ma ešte zaujímalo,či zamestnávateľ nerobí chybu,keď ženy nevedia, koľko majú za deň vyrobiť a čo za to majú?Výplata je vždy prekvapko.
Tak to dnes praktizuje veľa zamestnávateľov.
leti
18.07.08,08:01
No to im asi dovoľuje tá naša nekonečne:confused: slovenská nátura.Ale ďakujem za rýchle odpovede.Ste zlaté:) .
Čučoriedka 5
18.07.08,08:21
Ahojte poraďáci,
prosím poraďte. Pracovníčka mi doručila dňa 9.7.2008 , že chce ukončiť PP k 31.7.2008 zo zdravotných dôvodov podľa § 69 ods.1 písm.a) ZP.