e.va
28.07.08,22:03
Potreboval by som vedieť ako to je so zásobami z materiálom nakúpeným pred registráciou k DPH.Mám urobiť inventúru a daň odpočítať na vstupe?
Materiál vyskladním cez výdajku a potom ponížený o DPH znovu napríjemkujem?
Som začiatočník ak by ste mi vedeli povedať postup.ˇUčtujem v ALFE .Ďakujem.
betka
28.07.08,20:06
§ 55
Odpočítanie dane pri registrácii platiteľa


(1) Osoba, ktorá sa stala platiteľom, môže odpočítať daň viažucu sa k majetku, ktorý nadobudla pred dňom, keď sa stala platiteľom, ak tento majetok
nebol zahrnutý do daňových výdavkov podľa osobitného predpisu27a) v kalendárnych rokoch predchádzajúcich kalendárnemu roku, v ktorom sa stala platiteľom, okrem zásob.Daň pri majetku, ktorý je podľa osobitného predpisu odpisovaným majetkom, 26) platiteľ zníži o pomernú časť dane zodpovedajúcu odpisom; platiteľ, ktorý nie je účtovnou jednotkou, použije pri znížení odpočítateľnej dane postup ako platiteľ, ktorý je účtovnou jednotkou. Platiteľ nemôže odpočítať daň, ak majetok nepoužije na dodávky tovarov a služieb ako platiteľ.

(2) Platiteľ môže odpočítať daň podľa odseku 1 v rozsahu a za podmienok podľa § 49 až 51.
e.va
29.07.08,05:17
Aj tak som z toho jeleň.Trošku menej odborne by som to potreboval vysvetliť.
Ale ďakujem Betka.
Hlavne by ma v súčasnosti zaujimali tie zásoby čo s nimi.Postup aký by mal byť dodržaný,tak ako to vyžaduje daňový úrad.Inventúra,poníženie zásob o hodnotu DPH a následný príjem na sklad teraz už s odpočítanou 19%DPH.
Treba k inventúre doložiť kópie dokladov?
Ďakujem Emil.
e.va
30.07.08,05:08
Asi na to kašlem ako na všetko.Nech štát má,nič s tým robiť nebudem keď neviem ako.A ak by som aj vedel nemám na to čas a možno sa to pre tých pár tisíc ani neoplatí.

S pozdravom .Emil.
Zoltán Kovács
30.07.08,05:29
Aj tak som z toho jeleň.Trošku menej odborne by som to potreboval vysvetliť.
Ale ďakujem Betka.