durino2
29.07.08,21:32
Dobrý deň...

Chcel by som vedieť niečo o zmluve čo som podpísal.
Som študentom denného štúdia a pracujem ako brigádnik u jednej nemenovanej firmy, podpísal som zmluvu ( teraz neviem čí je to dohoda o vykonaní prace alebo niečo iné ale je tam zákonom stanovená max. týždenne 20 hodín ).
Tento mesiac už mam odpracovane viac ako 140 hodín dohoda je stanovená max. na 80 hod. mesačne. Sme sa ústne dohodli že pri prekročení týchto spomínaných 80 hodín sa mi rozdiel presunie do ďalšieho mesiaca.

Otázka:
Je ta zmluva pre mňa ako brigádnika (študenta) ktorý môže presiahnuť stanovených 80 hod výhodná , alebo by bola vhodná iná forma zmluvy?
Ako si môžem právne ošetriť vyplácanie nadčasov?
Je možné si dať nadčasy vyplatiť formou odmien?
veronikasad
29.07.08,19:42
Dobrý deň...

Chcel by som vedieť niečo o zmluve čo som podpísal.
Som študentom denného štúdia a pracujem ako brigádnik u jednej nemenovanej firmy, podpísal som zmluvu ( teraz neviem čí je to dohoda o vykonaní prace alebo niečo iné ale je tam zákonom stanovená max. týždenne 20 hodín ).
Tento mesiac už mam odpracovane viac ako 140 hodín dohoda je stanovená max. na 80 hod. mesačne. Sme sa ústne dohodli že pri prekročení týchto spomínaných 80 hodín sa mi rozdiel presunie do ďalšieho mesiaca.

Otázka:
Je ta zmluva pre mňa ako brigádnika (študenta) ktorý môže presiahnuť stanovených 80 hod výhodná , alebo by bola vhodná iná forma zmluvy?
Ako si môžem právne ošetriť vyplácanie nadčasov?
Je možné si dať nadčasy vyplatiť formou odmien?

Ak si zamestnávateľovi odovzdal potvrdenie o návšteve školy, podpísal si zrejme Dohodu o brigádnickej práci študenta.
Mal si dostať od zamestnávateľa kopiu, skontroluj si, na aké obdobie je dohoda uzatvorená. Študent môže odpracovať polovicu týždenného fondu prac.času, ale z celého obdobia, na ktoré je uzatvorená. Tým by sa vyriešilo vykazovanie nadčasov.

Pozri § 227 a 228 Zákonníka práce :

Dohoda o brigádnickej práci študentov
§ 227