papa1
04.08.08,17:24
Dobrý deň! Chcel by som sa odborníka (čky) opýtať na to, či má polícia právo zapečatiť byt až do doby ukončenia dedičského konania v tejto situácii: Moja teta náhle zomrela. Bývala sama a nikto iný tam nemal trvalé bydlisko. Ona sama nemala žiadnych potomkov, jej rodičia a brat - môj otec už zomreli. Polícia byt zapečatila s tým, že vstup do bytu bude povolený až po ukončení dedičského konania. Samozrejme nájomné a energie asi treba stále platiť, aj keď neviem, komu tie účty budú chodiť. Má tieto platby niekto realizovať aj keď nikto nemá prístup do bytu a nemôže ho využívať? Nemám skúsenosti ako dlho to konanie môže trvať a prestať platiť asi tiež nie je dobrý nápad. Resp. ktoré zákony to riešia? Vopred veľmi ďakujem.
Celsus
05.08.08,19:20
Netuším, čo má polícia spoločné s dedičským konaním a prečo by v súvislosti s dedičským konaním mala zapečatiť byt. (Jedine, že by byt zapečatila na pokyn súdu, ako opatrenie na zabezpečenie dedičstva.)

Platby za byt, ktoré má podľa zákona platiť vlastník bytu, musí v danom prípade zaplatiť dedič, nakoľko už od okamihu smrti poručiteľa je vlastníkom bytu (aj keď konanie o dedičstve ešte nie je ukončené).

Ak by som bol dedičom takého bytu a koniec dedičského konania by bol v nedohľadne, už pred ukončením dedičského konania
a) by som sa snažil byt prenajať (pre istotu by som si na to vyžiadal súhlas súdu),
alebo
b) by som oznámil správcovi domu (príp. spoločenstvu vlastníkov), že byt nikto neužíva a z tohto dôvodu by som požiadal o zníženie všetkých tých položiek v zálohových platbách, ktoré závisia od počtu osôb bývajúcich v byte (napr. náklady na odvoz smetí, dodávku vody, ohrev vody...)
papa1
07.08.08,13:56
Ďakujem za reakciu. Tiež neviem čo s tým má spoločné polícia. Túto informciu som si vypočul až keď som si išiel k policajtom po kľúče od bytu.