tarra2
05.08.08,08:04
Dobrý deň,

prosím Vás o radu ohľadom stravných lístkov. Som študentka VŠ, pracujem na dohodu v rozsahu 350 hodín ročne, denne som však v práci viac ako 8 hodín, stravné lístky však nedostávam. Terajšia dohoda mi končí, uzatváram ďalšiu, no mám pocit, že to opäť bude bez stravných lístkov. V predchádzajúcej dohode nebolo stravovanie nijako spomenuté. Som informovaná o tom, že ak je pracovník na pracovisku dlhšie ako 4 hodiny denne, má nárok na stravné lístky, resp. na zabezpečenie stravy zo strany zamestnávateľa - bez ohľadu na to, či má zmluvu o TPP, alebo len dohodu. Informovala som sa aj v iných firmách na mzdových oddeleniach, ako to vlastne je, či mám alebo nemám nárok, oni svorne tvrdia, že mám nárok ... no v našej firme má na to mzdová účtovníčka iný názor ...
Takže otázka znie: mám nárok alebo nemám nárok na SL? Ak áno, môžem si nárok na SL uplatniť aj spätne za 4 mesiace?
Dá sa to nejako ošetriť v ďalšej dohode, aby som mala nárok na SL? Súvisí to nejako s odvodmi? V súčasnosti za mňa firma platí úrazové poistenie a garančný fond + 19% daň z príjmu ...
Ďakujem.
invest
05.08.08,06:20
"V zmysle § 152 ods. 1 Zákonníka práce v platnom znení je zamestnávateľ povinný zabezpečovať zamestnancom vo všetkých zmenách stravovanie zodpovedajúce zásadám správnej výživy priamo na pracoviskách alebo v ich blízkosti. Zo zákona priamo nevyplýva povinnosť zabezpečiť stravovanie osobám činným na základe dohôd o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru.
Zamestnávateľ môže podľa § 152 ods. 5 písm. b) so súhlasom zástupcov zamestnancov rozšíriť okruh osôb, ktorým zabezpečí stravovanie. Zamestnávateľ sa môže so zamestnancom dohodnúť na poskytovaní stravovania, ak zamestnanec počas pracovnej zmeny odpracuje viac ako 4 hodiny. Táto dohoda musí byť uvedená v dohode o vykonaní práce.