miroslav.kosut
20.08.08,00:03
Dobry vecer,

som denny student vysokej skoly, pracujuci v hlavnom pracovnom pomere. Chcel by som vediet, ci mozem poziadat o navratenie dani z prijmu.

Dakujem

Miro
veronikasad
19.08.08,22:05
Dobry vecer,

som denny student vysokej skoly, pracujuci v hlavnom pracovnom pomere. Chcel by som vediet, ci mozem poziadat o navratenie dani z prijmu.

Dakujem

Miro

Máš podpísané u zamestnávateľa Vyhlásenie k zdaňovaniu príjmov ? Robíš celý rok ?
miroslav.kosut
19.08.08,22:10
Dakujem za bleskovu odpoved :)

Odpovedat na otazku c.1 neviem. Je toto vyhlasenie sucastou pracovnej zmluvy ?
(mzdu mam zdanovanu, t.j dostavam tych cca 75 % hrubej mzdy)

Pracujem od 2. januara tohto roku.
veronikasad
19.08.08,22:19
Dakujem za bleskovu odpoved :)

Odpovedat na otazku c.1 neviem. Je toto vyhlasenie sucastou pracovnej zmluvy ?
(mzdu mam zdanovanu, t.j dostavam tych cca 75 % hrubej mzdy)

Pracujem od 2. januara tohto roku.
Vyhlásenie nie je súčawsťou pracovnej zmluvy, podpisuje sa pri nástupe do zamestnania. V praxi to znamená, že z hrubej mzdy ti zamestnavateľ stiahne odvody do zdravotnej a socialnej poisťovne, odpočíta mesačnú nezd.časť základu dane /v r.2008 = 8208sk/ a zdaní len rozdiel sadzbou 19 %.

Ak nemáš podpísané Vyhlásenie, odpočíta z hrubej mzdy odvody a rozdiel ti zdaní.
O nič však neprídeš - do 15.2. nasl. kal. roka môžeš požiadať zamestnávateľa o vykonanie ročného zúčtovania dane, kde si uplatníš ročnú nezd.časť základu dane a stiahnutý preddavok na daň sa ti cestou zamestnávateľa vráti.

Alebo si môžeš podať do 31.3.2009 daňové priznanie sám a DU ti preplatok dane vráti.
miroslav.kosut
19.08.08,22:30
Na vyplatnej paske vidim odpocitanych spominanych 8202 Sk. Ak som spravne pohopil, ide o prvu moznost - mam podpisane vyhlasenie. Mam aj v tomto pripade narok na vratenie ?

Nie som zbehly v tejto oblasti :)
veronikasad
19.08.08,22:35