branko882005
03.09.08,17:40
Dobry den prajem. Som student. Kamarat potrebuje "kancelarksu krisu" ale zaroven aby nemusel z mna platit odvody.... ked ma zoberie ako brigadnika, co z toho pre neho vse vypliva??? alebo je nejaky sposob aby ma mohol platit a nemusel za mna statu nic platit? no da sa to aj na "cierno" ale ked bude medzi nami zmluva, tak sa mu tym padom znizi aj hospodarsky vysledok.... prosim poradte.... dakujem velmi pekne
Tweety
03.09.08,15:43
Dobry den prajem. Som student. Kamarat potrebuje "kancelarksu krisu" ale zaroven aby nemusel z mna platit odvody.... ked ma zoberie ako brigadnika, co z toho pre neho vse vypliva??? alebo je nejaky sposob aby ma mohol platit a nemusel za mna statu nic platit? no da sa to aj na "cierno" ale ked bude medzi nami zmluva, tak sa mu tym padom znizi aj hospodarsky vysledok.... prosim poradte.... dakujem velmi pekne
Nie, taký legálne nie je. Ak budeš pracovať na dohodu, odvedie za Teba do SP iba ÚP, GP, ty nebudeš odvádzať. žiadne odvody. Samozrejme, že tvoja odmena z práce na dohodu podlieha dani zo závislej činnosti. A prosím, oprav si tie hrúbky.:mee:
Zoltán Kovács
03.09.08,15:43
Dobry den prajem. Som student. Kamarat potrebuje "kancelarksu krisu" ale zaroven aby nemusel z mna platit odvody.... ked ma zoberie ako brigadnika, co z toho pre neho vse vypliva??? alebo je nejaky sposob aby ma mohol platit a nemusel za mna statu nic platit? no da sa to aj na "cierno" ale ked bude medzi nami zmluva, tak sa mu tym padom znizi aj hospodarsky vysledok.... prosim poradte.... dakujem velmi pekne

Ak zatiaľ nemá žiadneho zamestnanca, potom:

1. registrovať sa do soc.poisťovne ako platiteľ poistného
2. prihlásiť ťa ako dohodára, mesačne podávať výkaz poistného, platiť z vymeriávacieho základu garančné a úrazové poistenie
3. registrovať sa na DÚ ako platiteľa (odvádzateľa) dane z príjmov zo závislej činnosti
4. na DÚ podávať 1/4 ročne hlásenie o zrazených a odvedených preddavkoch na daň zo závislej činnosti