rejka2cv
08.09.08,18:01
Ahojte všetci! Som nováčik úplný začiatočník. Na túto stránku som narazila na internete, keď som si chcela pomôcť riešiť pracovný problém. Veľmi ma teší, že niečo také existuje a verím, že nájdem odpoveď na svoje problémy a zároveň sa mi podarí ich aj vyriešiť. Pracujem u súkromného podnikateľa vo veľkosklade ako predavačka, pokladníčka a vlastne ako dievča pre všetko.Trápi ma moje osobné ohodnotenie a chcela by som zistiť zopár informácií, aby som si mohla aj sama pomôcť.
Pracujem vo firme, kt. funguje 2 roky so 4 zamestnancami. Aby majiteľ platil minim. odvody, tak sme platené minimálnou mzdou + %-tá s tržby. Chcem sa opýtať koľko mám minimálne dostať na výplatu ako predavačka-pokladníčka s hmotnou zodpovednosťou za peniaze v kase? Ako sa to ráta? Mzdy nám vypočítava vedúca, odmeny (to sú tie percentá) dostávame podľa tržby (konkrétne 0,55% z tržby), o ich výške rozhoduje majiteľ, príp. ich aj mení podľa toho ako sme nespokojné, a najviac čo ma šokovalo po mojej 2-týždňovej dovolenke, nebola mi uznaná odmena z tržby počas dovolenky, takže moja výplyta za júl 2008 bola cca 8800,- Sk. Viem, že si nemôžem nárokovať na odmenu počas dovolenky, ale ani neviem ako sa ráta výplata v mesiaci ak som mala 2 týždne odrobené a 2 týždne som bola na dovolenke. Veľmi prosím, poraďte ak môžete ako môžme bojovať za "svoje" keď ste radi, že máte prácu a je problém nájsť inú. Za všetky rady vopred veľmi pekne ďakujem! :confused::mee:
azuz
09.09.08,05:24
Nenapísala si, či tých 8800,- bolo už tzv. čisté na výplatu a lebo tzv. hrubé, z ktorého sa ešte zráža poistné a daň.