Tinuša
25.09.08,22:51
ahojte, potrebovala by som pomôcť. Som študentka vysokej školy ale išla cez prázdniny som si chcela zarobiť nejaké peniažky na školu. Ale podpísala som pracovnú zmluvu na dobu určitú, a teraz sa bojím že mi zoberú sirotský dôchodok. Neviem ani kde by som našla podmienky sirotského dôchodku pre jeho zánik. Môžete mi niekto pomôcť? Nepracovala som tam ešte mesiac. Prosím pomôžte mi bud aj tu alebo na mail potvorka310@azet.sk dakujem moc
Andyke
26.09.08,01:06
Si stále nezaopatreným dieťaťom. Podľa mňa nárok na sirotský dôchodok stále máš.

§ 76 Zák. o soc. poistení
Podmienky nároku na sirotský dôchodok

(1) Nárok na sirotský dôchodok má nezaopatrené dieťa, ktorému zomrel rodič alebo osvojiteľ dieťaťa, ak rodič alebo osvojiteľ ku dňu smrti bol poberateľom starobného dôchodku, predčasného starobného dôchodku alebo invalidného dôchodku alebo ku dňu smrti získal počet rokov dôchodkového poistenia na nárok na invalidný dôchodok, alebo splnil podmienky nároku na starobný dôchodok, alebo zomrel v dôsledku pracovného úrazu alebo choroby z povolania.

(3) Nárok na výplatu sirotského dôchodku zaniká osvojením nezaopatreného dieťaťa. Zrušením osvojenia nárok na výplatu sirotského dôchodku vznikne znovu. Nárok na výplatu sirotského dôchodku zaniká aj dňom, ktorým dieťa prestalo byť nezaopatreným dieťaťom. Nárok na výplatu sirotského dôchodku sa obnoví odo dňa, ktorým dieťa znovu začalo byť nezaopatreným dieťaťom.

(5) Nárok na sirotský dôchodok zaniká vždy dovŕšením 26. roku veku dieťaťa.


§ 9 Zák. o soc. poistení
Nezaopatrené dieťa

(1) Nezaopatrené dieťa podľa tohto zákona je dieťa
a) do skončenia povinnej školskej dochádzky, 29)
b) po skončení povinnej školskej dochádzky, 29) najdlhšie do dovŕšenia 26 rokov veku, ak

1. sa sústavne pripravuje na povolanie,
2. pre chorobu a stav, ktoré si vyžadujú osobitnú starostlivosť podľa prílohy č. 2, sa nemôže sústavne pripravovať na povolanie alebo nemôže vykonávať zárobkovú činnosť alebo