aduliak
29.09.08,14:11
Ahoje poraďáci,

manžel pracuje ako živnostník - elektromontér. Čítala som na porade, že od 1.1.2008 platí zmena, že si môže uplatniť 60% ako paušálne výdavky. Je to skutočne tak? kde v ktorej novele to môžem nájsť?:)mohol by sem niekto kto by mi vedel pomôcť dať link?:).
ďakujem vopred!
tuta
29.09.08,12:33
Ak daňovník, ktorý nie je platiteľom dane z pridanej hodnoty, alebo daňovník, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty len časť zdaňovacieho obdobia, neuplatní preukázateľné daňové výdavky, môže uplatniť výdavky vo výške 40 % z úhrnu príjmov uvedených v odsekoch 1 a 2 okrem daňovníka, ktorý má z týchto príjmov len príjmy z vykonávania remeselných živností podľa osobitného predpisu, 33) ktorý môže uplatniť výdavky vo výške 60 %. Ak daňovník s príjmami podľa odseku 3 nie je platiteľom dane z pridanej hodnoty alebo je platiteľom dane z pridanej hodnoty len časť zdaňovacieho obdobia, neuplatní preukázateľné daňové výdavky, môže uplatniť výdavky vo výške 40 % z týchto príjmov. Ak daňovník uplatní výdavky podľa tohto odseku, v sumách výdavkov sú zahrnuté všetky daňové výdavky daňovníka okrem zaplateného poistného a príspevkov, ktoré je daňovník povinný platiť, ak toto poistné a príspevky neboli zahrnuté do základu dane v predchádzajúcich zdaňovacích obdobiach; toto poistné a príspevky si môže daňovník uplatniť vo výdavkoch v preukázanej výške. Daňovník počas uplatňovania výdavkov týmto spôsobom je povinný viesť evidenciu o príjmoch v časovom slede, o zásobách a o pohľadávkach.
Či sa jedná o remeselnú živnosť zistíš tu:
http://www.civil.gov.sk/p09/p09-04.shtm
leabacova
19.10.08,19:07
SZČO má remeselnú živnosť - klampiarstvo.

Zákazníkom vyhotovuje faktúry napr.:
- klampiarske práce 10.000,- SKK
- materiál 2.000,- SKK
- dopravné náklady 1.000,- SKK
S p o l u : 13.000,- SKK

Moja otázka znie: môže si z takto vystavenej faktúry, uplatniť 60 % paušálne výdavky?
leabacova
20.10.08,17:18
Posúvam
leabacova
23.10.08,11:02
Posúvam
7lienka
23.10.08,11:19