monika306
02.10.08,12:39
1
ahojte, manžel si otvoril živnosť a tak sa chcem opýtať, čo ďalej, po vydaní živnosti navštívim zdr. poisťovňu, kde si určím výšku preddavko 0 (manžel je v tpp), potom navštívim DÚ, kde mi pridelia DIČ? (nechcem byť platiteľom DPH), vytvorím si v banke účet - musí byť podnikateľský?
2
ak toto absolvujem, čo mi ešte treba? nejakú pečiatku ... a môžu sa faktúry uhrádzať v hotovosti - cez PPD? lebo aj keď som si prečítala tu na fóre niečo ohľadom toho, stále mi to nie je jasné. Ak niekomu vystavím PPD, kde dám tie peniaze? odnesiem ich na účet? ako to zaúčtujem?
stiahla som si z internetu program alfa
3
môžem ja ako manželka viesť manželovi oficiálne účtovníctvo a vystavovať faktúry, ak nie som jeho zamestnanec?

ospravedňujem sa, ale som fak laik...............

4
ak budem mať zákazníka, objednám si tovar u dodávateľa, on mi vystaví faktúru, ktorú zapíšem do evidencie záväzkov, uhradím ju a následne ja vyfaktúrujem zákazníkovi tovar (nie som platiteľom dph, tak len o zvýšenú sumu), zapíšem do evidencie pohľadávok, vystavím dodací list.
5
Na evidenciu faktúr mi treba osobitnú knihu alebo stačí, ak si zoznam vytlačím z programu alfa
6
výdavky počas roka na moje osobné účely účtujem ako osobnú spotrebu podnikateľa?

ďakujem všetkým
Marína
02.10.08,17:32
1
ahojte, manžel si otvoril živnosť a tak sa chcem opýtať, čo ďalej, po vydaní živnosti navštívim zdr. poisťovňu, kde si určím výšku preddavko 0 (manžel je v tpp), potom navštívim DÚ, kde mi pridelia DIČ? (nechcem byť platiteľom DPH), vytvorím si v banke účet - musí byť podnikateľský?
Áno, ak sa neprihlásil prostredníctvom ŽÚ cez Formulár pre FO. Ak nebude platiteľom DPH, nie je povinný si založiť BÚ.
2