adejka_79
13.10.08,10:55
Dobrý deň,

som externou študentkou VŠ. Čakajú ma 3 dni školy počas pracovného týždňa. Chcem sa opýtať či mi môže zamestnávateľ dať neplatené volno /resp. ako to vyriešiť aby som si nemusela brať dovolenku nakoľko už poriadne nemám moc dovolenky/
Gabi03
13.10.08,08:57
Pokiaľ nemáš uzatvorenú dohodu o umožnení štúdia, tak dovolenka, nadčasy, neplatené voľno - po dohode so ZĽom, nezúčastniť sa prednášok.... podľa svojich kritérií a možností. ;)
Tweety
13.10.08,08:58
Dobrý deň,

som externou študentkou VŠ. Čakajú ma 3 dni školy počas pracovného týždňa. Chcem sa opýtať či mi môže zamestnávateľ dať neplatené volno /resp. ako to vyriešiť aby som si nemusela brať dovolenku nakoľko už poriadne nemám moc dovolenky/
Môže, ak máš s ním uzatvorenú zmluvu ohľadom štúdia podľa § 140 ZP.

§ 140
Zvyšovanie kvalifikácie
(1) Účasť na ďalšom vzdelávaní, v ktorom má zamestnanec získať predpoklady ustanovené právnymi predpismi alebo splniť požiadavky nevyhnutné na riadny výkon práce dohodnuté v pracovnej zmluve, je prekážkou v práci na strane zamestnanca.

(2) Zamestnávateľ môže poskytovať zamestnancovi pracovné voľno a náhradu mzdy v sume jeho priemerného zárobku, najmä ak je predpokladané zvýšenie kvalifikácie v súlade s potrebou zamestnávateľa. Zvýšenie kvalifikácie je aj jej získanie alebo rozšírenie.

(3) Pracovné voľno podľa odseku 2 poskytne zamestnávateľ najmenej

a) v rozsahu potrebnom na účasť na vyučovaní,
b) dva dni na prípravu a vykonanie každej skúšky,
c) päť dní na prípravu a vykonanie záverečnej skúšky, maturitnej skúšky a absolutória,
d) 40 dní súhrnne na prípravu a vykonanie všetkých štátnych skúšok alebo dizertačnej skúšky v jednotlivých stupňoch vysokoškolského vzdelávania,
e) desať dní na vypracovanie a obhajobu záverečnej práce, diplomovej práce alebo dizertačnej práce.

(4) Za pracovné voľno poskytnuté zamestnancovi na vykonanie opravnej skúšky nepatrí náhrada mzdy.
susaan88
03.11.08,05:28