Coosom
21.10.08,05:50
Zdravím Vás,
od včera študujem príspevky k tejto téme,
mám ale otázky, ktoré som tu nenašiel a osobne by ma zaujímali detailnejšie.

Som SZČO, chcel by som ponúkať služby do ČR - vytváranie www stránok a obchodov, na SR to nerobím podľa autorského zákona, ale ako živnosť - tvorba wébových stránok.
Som platcom DPH a účtujem v sústave JU, mám len SK účty.

Zaujíma ma vystavenie FA, zaúčtovania a úhrada.
Všade sa píše, že do zahraničia za služby vystavujem FA bez DPH.
Je to teda správne ? Vystavim v Alfe FA za službu, a sumu za službu dám napr. 100 Sk a DPH dám 0% a o nič iné sa nestarám ?

Čo to vlastne znamená, alebo prečo to je tak, že za služby mimo SR neuvádzam a neplatím štátu DPH ?
Môžem takto fakturovať aj neplatcom ?
Fakturovať by som chcel v SK, je lepšie si založiť cz účet podľa Vás ?

Pôjde len o niekoľko korún mesačne (nepresiahne 8000 Sk) a tak by som nechcel preplácať..


Ďakujem Vám za odpovede.
Coosom
21.10.08,04:25
Áno, tak ako píšeš.
Vytvorím stránku alebo internetový obchod a to potom predám zákazníkovi / firme, ktorá si ho prevádzkuje na svojej www stránke.

Všetko fakturujem formuláciou - Tvorba wébových stránok, keďže to mám v živnosti ako samostatnú živnosť a spadá to aj pod počítačové služby.

Beriem to teda ako druh služby a vôbec sa nezaoberám autorským zákanom, keďže si ani autorstvo neuplatnujem..
Dáša_
21.10.08,04:28
Áno, tak ako píšeš.
Vytvorím stránku alebo internetový obchod a to potom predám zákazníkovi / firme, ktorá si ho prevádzkuje na svojej www stránke.

Všetko fakturujem formuláciou - Tvorba wébových stránok, keďže to mám v živnosti ako samostatnú živnosť a spadá to aj pod počítačové služby.

Beriem to teda ako druh služby a vôbec sa nezaoberám autorským zákanom, keďže si ani autorstvo neuplatnujem..

a je to podnikateľ alebo nepodnikateľ?