shooter
27.10.08,14:25
Dobrý deň. Prosím o pomoc pri zlučovaní jednotlivých hárkov do jedného (sumárneho) hárku v zošite programu Excel. Skúšal som už všeličo, postupoval presne podľa návodu v samotnom exceli, hľadal na nete, v diskusiach a zatiaľ sa mi to nepodarilo. Pomocou funkcie "Údaje", "Zlúčiť" mi to nejde, pri pridávaní ďalšieho hárku vyhadzuje chybu "Odkaz na rozsah zlúčenia nieje platný"...
Chobot
27.10.08,13:28
Dobrý deň. Prosím o pomoc pri zlučovaní jednotlivých hárkov do jedného (sumárneho) hárku v zošite programu Excel. Skúšal som už všeličo, postupoval presne podľa návodu v samotnom exceli, hľadal na nete, v diskusiach a zatiaľ sa mi to nepodarilo. Pomocou funkcie "Údaje", "Zlúčiť" mi to nejde, pri pridávaní ďalšieho hárku vyhadzuje chybu "Odkaz na rozsah zlúčenia nieje platný"...

Čo to konkrétne znamená, že chceš zlúčiť hárky do jedného? Popíš to bližšie.
shooter
27.10.08,13:35
Nechcel som to zbytočne rozpisovať keď som nemal istotu či to bude niekto čítať, ale ide o takýto prípad :
Z niekoľkých prevádzok mi príde hlásenie o predaji po položkách za sledované obdobie (mesiac) a ja chcem tieto hlásenia spojiť dohromady s tým že potrebujem zlúčiť počet predaných kusov a výnosy. Problém je ten že mne chodí hlásenie len položiek ktoré sa pohli, nulové mi nechodia, čiže hlásenia nie sú rovnaké čo sa týka riadkov. Som tu ak ešte treba niečo dodať.
shooter
27.10.08,13:43
Čo to konkrétne znamená, že chceš zlúčiť hárky do jedného? Popíš to bližšie.
Inak mám to nachystané s čím konkrétne robím, ak by ti to pomohlo poslal by som ti to ako prílohu.
dafy
27.10.08,19:22
radšej raz vidieť ako 5x čítať. prilož prílohu.
shooter
28.10.08,05:36
Takže podstatný je stĺpec A (ŠUKL) a podľa neho by sa zlučovalo zo všetkých troch hárkov do hárka sumár.
Chobot
28.10.08,09:25
Takže podstatný je stĺpec A (ŠUKL) a podľa neho by sa zlučovalo zo všetkých troch hárkov do hárka sumár.

Dá sa to spraviť rôznymi spôsobmi. Najjednoduchší, ale trochu prácny je ručne to skopírovať do jedného hárku a pomocou kontingenčnej tabuľky dostaneš sumár všetkých položiek.

Ak to nerobíš denne, či niekoľko krát denne, tak by sa to dalo takto. Ak to robíš často, tak bude treba hľadať riešenie pomocou makra - ktoré vyberie neprázdne hárky, vyberie položky, skopíruje ich na nový hárok a potom spraví tú kontingenčnú tabuľku. Ide o to, či to má význam trápiť sa nejaký čas s makrom, či ho potom využiješ.

To ručné riešenie mi trvalo asi 6 minút. Ale pri vytváraní sumáru som si všimol, že jednotlivé hárky neuvádzajú jednotný názov, napr. tento tovar je uvedený pod 3 názvami, preto v sumárnej tabuľke podľa názvu to vyzerá, že ide o 3 rôzne položky, hoci podľa čísla je to ten istý výrobok:

26478 ALERID 10 FLM 100
26478 ALERID FLM 100x10 MG
26478 ALERID FLM 100x10MG


Preto som vytvoril ešte aj sumárnu tabuľku podľa čísla, kde je už správne uvedený sumár za všetky položky. Buď budeš musieť sumarizovať podľa čísla, alebo používať pre všetky predajne presný jednotný názov. Excel nedokáže logicky vyvodiť, že ide o ten istý výrobok, hoci v názve je len o jednu medzeru viac. Pre neho je to iná položka. Ale píšeš, že pre teba je podstatné číslo ŠÚKL, takže by to malo byť v poriadku.

Pozri si pripojenú tabuľku doplnenú o 2 hárky. Ten sumár som len natvrdo skopíroval z 3 zdrojových hárkov.
shooter
28.10.08,13:04
Ahoj Chobot, ja som tu dnes celý deň nebol, tak si to pozriem a ohlásim sa zajtra, ako to dopadlo. Áno je to tak, podstatné je pre mňa číslo ŠÚKL, je jedinečné a iný tovar pod týmto kódom nemôže existovať, aj keď v názvoch sú malé odchýlky. Čo sa týka frekvencie vytvárania súhrnnej zostavy, to je vždy raz do mesiaca, takže v pohode to ručne pôjde. Viac ma zdržalo to že všetky boli vo formáte BDF a musel som to všetko dávať do XML... Zatiaľ ďakujem a zajtra sa ozvem. Čau.
shooter
30.10.08,05:57
Dá sa to spraviť rôznymi spôsobmi. Najjednoduchší, ale trochu prácny je ručne to skopírovať do jedného hárku a pomocou kontingenčnej tabuľky dostaneš sumár všetkých položiek.

Ak to nerobíš denne, či niekoľko krát denne, tak by sa to dalo takto. Ak to robíš často, tak bude treba hľadať riešenie pomocou makra - ktoré vyberie neprázdne hárky, vyberie položky, skopíruje ich na nový hárok a potom spraví tú kontingenčnú tabuľku. Ide o to, či to má význam trápiť sa nejaký čas s makrom, či ho potom využiješ.

To ručné riešenie mi trvalo asi 6 minút. Ale pri vytváraní sumáru som si všimol, že jednotlivé hárky neuvádzajú jednotný názov, napr. tento tovar je uvedený pod 3 názvami, preto v sumárnej tabuľke podľa názvu to vyzerá, že ide o 3 rôzne položky, hoci podľa čísla je to ten istý výrobok:

26478 ALERID 10 FLM 100
26478 ALERID FLM 100x10 MG
26478 ALERID FLM 100x10MG


Preto som vytvoril ešte aj sumárnu tabuľku podľa čísla, kde je už správne uvedený sumár za všetky položky. Buď budeš musieť sumarizovať podľa čísla, alebo používať pre všetky predajne presný jednotný názov. Excel nedokáže logicky vyvodiť, že ide o ten istý výrobok, hoci v názve je len o jednu medzeru viac. Pre neho je to iná položka. Ale píšeš, že pre teba je podstatné číslo ŠÚKL, takže by to malo byť v poriadku.

Pozri si pripojenú tabuľku doplnenú o 2 hárky. Ten sumár som len natvrdo skopíroval z 3 zdrojových hárkov.
Ahoj, takže najviac mi vyhovuje ten posledný stĺpec ktorý si vytvoril, čiže podľa čísla ŠÚKL. Môžeš mi aj dať návod, ako budem postupovať, keď si to budem sám robiť? A ešte jedna vec, keď je už ten súbor urobený, ja s ním potrebujem ďalej robiť a keďže tam je kontingenčná tabuľka, nedá s s tým pohnúť. Potrebujem tam dať napr. automatický filter a nejako mi to nejde aj keď som to okopíroval do iného hárku...
Chobot
31.10.08,11:38
Ahoj, takže najviac mi vyhovuje ten posledný stĺpec ktorý si vytvoril, čiže podľa čísla ŠÚKL. Môžeš mi aj dať návod, ako budem postupovať, keď si to budem sám robiť? A ešte jedna vec, keď je už ten súbor urobený, ja s ním potrebujem ďalej robiť a keďže tam je kontingenčná tabuľka, nedá s s tým pohnúť. Potrebujem tam dať napr. automatický filter a nejako mi to nejde aj keď som to okopíroval do iného hárku...

Teraz som sa dostal k tvojej odpovedi. Neviem, ktorú verziu Excellu máš (či 2003 alebo 2007) preto neviem, ako ťa mám navigovať. Napíšem ti, ako vytvoriť kontingenčnú tabuľku v Excelli 2007.

Keď si si už prekopíroval všekty zdrojové údaje pod seba na jeden hárok (sumárny), tak sa klikni kdekoľvek v tom zozname. Následne choď v menu na záložku VLožiť a tam hneď na začiatku je Kontingenčná tabuľka. Kliknde na to a otvorí sa ti dialógové okno s rozsahom polí, ktoré majú byť základom pre kont. tabuľku. Excell automaticky rozozná a vyberie celú tabuľku, pokiaľ tam nie je niektorý stĺpec alebo riadok prázdny. Ak by ti nevybral dobrý rozsah, dá sa to ručne zmeniť. Zároveň nechaj zakliknuté vloženie kont. tabuľky do nového hárku. Kliknei OK.

Presunieš sa do nového hárku, kde budeš mať napravo takú zvláštnu prázdnu tabuľku a napravo budú výberové kritériá. V pravej časti chyť myšou názov ŠÚKL a pretiahni ho do časti "Polia riakov presuňte sem".

Potom vyber ostatné polia (Predané, ..) a presuň ich do časti "Údajové položky presuňte sem". Rovanko postupuj aj s údajmi Obrat v OC.

Ak sa ti niekedy niečo zle zobrazí v tabuľke, nezúfaj, daj krok späť a skús to presunúť vedľa.

Niekedy ti v stĺpci urobí počet a niekedy súčet. Dá sa to zmeniť tak, že sa klikneš pravým klikom na záhlavie stĺpca a vyberieš možnosť Nastavenie podľa hodnoty a tam zmeníš súčet na počet či naopak.

S tým filtrovaním neviem, prečo to nejde. Niečo ešte poskúšam, uvidím...
PaloPa
10.12.08,14:43
Dá sa to spraviť rôznymi spôsobmi. Najjednoduchší, ale trochu prácny je ručne to skopírovať do jedného hárku a pomocou kontingenčnej tabuľky dostaneš sumár všetkých položiek.

Ak to nerobíš denne, či niekoľko krát denne, tak by sa to dalo takto. Ak to robíš často, tak bude treba hľadať riešenie pomocou makra - ktoré vyberie neprázdne hárky, vyberie položky, skopíruje ich na nový hárok a potom spraví tú kontingenčnú tabuľku. Ide o to, či to má význam trápiť sa nejaký čas s makrom, či ho potom využiješ.

To ručné riešenie mi trvalo asi 6 minút. Ale pri vytváraní sumáru som si všimol, že jednotlivé hárky neuvádzajú jednotný názov, napr. tento tovar je uvedený pod 3 názvami, preto v sumárnej tabuľke podľa názvu to vyzerá, že ide o 3 rôzne položky, hoci podľa čísla je to ten istý výrobok:

26478 ALERID 10 FLM 100
26478 ALERID FLM 100x10 MG
26478 ALERID FLM 100x10MG


Preto som vytvoril ešte aj sumárnu tabuľku podľa čísla, kde je už správne uvedený sumár za všetky položky. Buď budeš musieť sumarizovať podľa čísla, alebo používať pre všetky predajne presný jednotný názov. Excel nedokáže logicky vyvodiť, že ide o ten istý výrobok, hoci v názve je len o jednu medzeru viac. Pre neho je to iná položka. Ale píšeš, že pre teba je podstatné číslo ŠÚKL, takže by to malo byť v poriadku.

Pozri si pripojenú tabuľku doplnenú o 2 hárky. Ten sumár som len natvrdo skopíroval z 3 zdrojových hárkov.

Ja som pridal ďalšie možné riešenia (viď prílohu)
1) fn: VLOOKUP a ISERROR - za predpokladu že SUKL sa v zdrojovom liste nachádza 1 krát (list "Spolu položky")

2) fn: SUMIF - za predpokladu že SUKL sa v zdrojovom liste môže nachádzať viac krát (list "Spolu položky_2")

(... osekal som na pár riadkov)

Najjednoduchšie je však priebežne to zhrávať do jedného listu, s pridaním dvoch stĺpcov (od koho a kedy) a potom použiť kontingenčnú tabuľku. Dá sa to veľmi jednoducho "omakrovať". Tam už je to len o limitoch Excelu (X2003 - 64 tis riadkov)

Palo
marjankaj
10.12.08,15:11
Ja som pridal ďalšie možné riešenia (viď prílohu)
1) fn: VLOOKUP a ISERROR - za predpokladu že SUKL sa v zdrojovom liste nachádza 1 krát (list "Spolu položky")

2) fn: SUMIF - za predpokladu že SUKL sa v zdrojovom liste môže nachádzať viac krát (list "Spolu položky_2")

(... osekal som na pár riadkov)

Najjednoduchšie je však priebežne to zhrávať do jedného listu, s pridaním dvoch stĺpcov (od koho a kedy) a potom použiť kontingenčnú tabuľku. Dá sa to veľmi jednoducho "omakrovať". Tam už je to len o limitoch Excelu (X2003 - 64 tis riadkov)

Palo

Nevidím prílohu.
PaloPa
10.12.08,21:40
Chybička se vloudí :-)

Príloha
zufa@orava.sk
06.01.09,09:46
Zdravim
poterebujem poradiť ako mam odoslať samotný harok nie celý zošit.
mal som excel 2003 tam to fungovalo v pohode, teraz mam 2007 a chce mi to odosielať celý zošit.
Ďakujem za radu
shooter
23.02.09,06:57
Ten zazipovaný súbor nejde otvoriť, stále mi vypisuje že nie som prihlásený a pritom som prihlásený...
Chobot
23.02.09,09:16
Ten zazipovaný súbor nejde otvoriť, stále mi vypisuje že nie som prihlásený a pritom som prihlásený...

Pri prihlasovaní treba zaškrtnúť políčko "Zapamätať", potom ťa to nebude zakaždým odhlasovať.