nozkar
31.10.08,00:18
Zdravím všetkých. Chcel by som poradiť s výberom DDS. Keďže pracujem ako živnostník v zahraničí, takže mi zostáva len 3 pilier. Ako sa rozhodnúť? Na čo brať ohľad? Oplatí sa mi to? A ako je to s dobrovoľným platením si do sociálnej poisťovne, nie je to zbytočné?
seat
05.11.08,21:41
Ak som správne pochopil chcel by si sa zapojiť do doplnkového dôchodkového sporenia - moja veľmi dobrá rada je vyhnuť sa tomu - sporím (lepšie povedané sporil som) vING a za čas cca 3roky tam mám menej peňazí ako som vskutočnosti vložil - jedná sa o konzervatívne investovanie ale je tam správny poplatok 3% čo je asi toľko koľko tomaximálne zarobí teda reálne v lepšom prípade si na nule, výhodou je že si môžeš odpočítať 12000 zo základu dane ale z dlhodobého hľadiska na tom iba stratíš, ak by si chcel poistenie to si treba orientovať iba na poistenie ak by sa ti niečo stalo nech je zabezpečená rodina - ak ho chceš iba na sporenie prvé dva roky platíš len pre toho kto ti to uzavrel a na konci máš iba niečo nad to o si zaplatil, poda mňa je najlepšie investovať do nejakých śporiacich produktov kde investovanie do fondov je z dlhodobého hľadiska najvýnosnejšie (terajšie turbulencie a pády akcií sú zhľadiska 20 - 30 rokov zanedbateľné) ale je pravda že netreba všetko dať do akcií - sú t aj dlhopisy a peňažné fondy - viem že sa tomu v tomto období ťažo verí ale je to tak (finančný poradca bude ako prvé radiť poistku lebo z nej má najvyššiiu províziu často aj viac ako tvoju ročnú platbu
seat
05.11.08,21:59