kajusha
14.11.08,13:22
Dobrý deň,

potrebovala by som poradiť s týmto: "Vo firme máme firemnú pokladnicu, ktorú dostanem na starosť ja a neviem si poradiť s tým, že keď mi niektorý kolega donesie nejaký "bloček" zo obchodu alebo neviem odkiaľ, tak mám vystaviť len výdavkový PD čiže do kolonky DPH nemám písať nič ani podľa prineseného "bločku". Lebo tam je vždy napísané DPH ale naša firma z takýchto bločkov nemá nárok na vrátenie DPH že? A potom to mám v omege zaúčtovať ako voľný základ...?? ak nemám pravdu tak mi poraďte prosím Vás ako to mám urobiť...Som začiatočník a ešte mám z toho taký menší väčší guláš :eek: :confused:
holubička1
19.11.08,12:03
Dobrý deň,

potrebovala by som poradiť s týmto: "Vo firme máme firemnú pokladnicu, ktorú dostanem na starosť ja a neviem si poradiť s tým, že keď mi niektorý kolega donesie nejaký "bloček" zo obchodu alebo neviem odkiaľ, tak mám vystaviť len výdavkový PD čiže do kolonky DPH nemám písať nič ani podľa prineseného "bločku". Lebo tam je vždy napísané DPH ale naša firma z takýchto bločkov nemá nárok na vrátenie DPH že? A potom to mám v omege zaúčtovať ako voľný základ...?? ak nemám pravdu tak mi poraďte prosím Vás ako to mám urobiť...Som začiatočník a ešte mám z toho taký menší väčší guláš :eek: :confused:
Ak nie je vaša firma platcom DPH tak doklad vystavuješ VPD ako suma celkom žiadna DPH a v Omege dáš v dokladoch sumu ako voľný základ.
kajusha
21.11.08,13:23
a keď je platcom DPH tak to mám ako vyriešiť???
Ďakujem za odpoveď
KvetkaK
21.11.08,13:30
a keď je platcom DPH tak to mám ako vyriešiť???
Ďakujem za odpoveď
Tak to rozpíšeš suma bez DPH a DPH a takto to potom aj zaúčtuješ.
sway
21.11.08,16:08
V prvom rade nám povedz za čo sú tie výdavky, ak kancelárske potreby napríklad, tak ak je firma platca DPH má na DPH nárok z takýchto "bločkov" účtuješ základ- 501, DPH- 343, 211 - spolu.
Ak je to reprezentačné - nie je nárok na odpočet tak len 513/211.
som dosť dobre nepochopila o čo ti vlastne kráča...;) napíš zrozumiteľne.:)