mima1369
17.11.08,17:26
Dobrý deň,
som začiatočník a chcela by som sa opýtať, ako sa postujupe pri určení hodnoty majetku, ktorý bol vytvorený vlastnou činnosťou (napr. lisovací nástroj) a dodávateľské faktúry (za materiál potrebný na zhotovenie nástroja) boli aj v cudzej mene, teda nie iba v SKK.
Ktorý kurzový dátum (na prepočet kurzu) sa berie v takomto prípade do úvahy? Dátum vystavenia dodávateľskej faktúry, alebo dátum, ktorým bol nástroj vzatý do užívania?
Vopred ďakujem za odpoveď.
Mima.
misolga
07.03.12,19:37
Dobrý večer,ak firma nakúpila materiál na stavbu oplotenia prevádzky , pričom práce budú vykonávané dodávateľsky -jedná sa v tomto prípade o obstaranie majetku vo vlastnej réžii a je potrebné účtovať náklady na materiál cez účty 501/321,211 a 042/624? Nákup materiálu vrátane vyfakturovaných miezd boli účtované priamo na účet 042 bez použitia účtov 501 a 624... A presne tento istý postup účtovania vedie aj v prípade technického zhodnotenia budovy. Účtovanie priamo cez účet 042 nebude mať vplyv na HV firmy, jedná sa mi skôr o to či je tento postup správny, alebo je potrebné účtovať o nákladoch a aktivácii..Ďakujem
Adiks
08.03.12,13:54
Je potrebné účtovať o nákladoch a aktivácii dlhodobého hmotného majetku, účtovanie uvedené na konci tvojej prvej vety je správne a má sa postupovať takto.
miska31
20.03.12,09:03
Dobrý deň. Obstarávali sme DHM - 042/321. K tomu sme ešte aktivovali vlastné mzdy, materiál, dopravu, naftu. Môžem to všetko zaúčtovať na 042/624? Alebo je to potrebné členiť na 621,622 a pod? Ďakujem
Adiks
22.03.12,13:07
DHM sa aktivuje len v prípade, ak sa jedná o DHM vytvorený vlastnou činnosťou. V takomto prípade sa použije účet 624.
miska31
28.08.12,06:32