Wotan
25.11.08,11:44
Klientovi som dodal grafické a programátorské služby, vystavil som najprv zálohovú faktúru s tým, že po dokončení projektu mu vystavím riadnu faktúru, kde odčítam už sumu zo zálohovej. Avšak od splatnosti zálohovej faktúry uplynulo už 7 dní a klient mi za služby ešte nezaplatil. Ako by som mal postupovať?
ZDENIELA
25.11.08,10:48
Mal si od začiatku postupovať ináč. Vystavím zálohu, príde úhrada zálohy, nastúpim na vykonávanie služieb. Ak nezaplatíš zálohu, nedostaneš služby. Takto neviem, aký význam záloha u teba vlastne zohrávala ;)
Bionda
25.11.08,10:55
Treba sa spojiť s klientom a trvať na úhrade. Určite však, ak si vystavil predfa, mal si trvať v prvom rade na úhrade zálohy ešte pred úplným odovzdaním dodávky. Závisí aj na dohodnutých podmienkach- s klientom, ktoré by mali byť na začiatku stanovené a zrejmé pre obe strany.
Wotan
26.11.08,21:43
ono v podstate som zalohovu fakturu vystavil este ked aplikacia este nebola cela hotova. Dohodli sme sa, ze ju dokoncim a medzitym tu zalohovu uhradia a ja im potom vyuctujem este zvysnu sumu uz za celkove sluzby. Webovu stranku /to je to co som klientovi dodal/ som teda dokoncil, ale k platbe na mnohe vyzvy nedoslo. Odpoved bola vacsinou - uhradime ju coskoro, uhradime ju dnes, nemame cas, mame ine starosti, atd... Doteraz nic.

Keby som najprv pockal na zalohu a potom dodal sluzby, tak v poriadku - ziadne peniaze, ziadne sluzby. Ale zalohova faktura by bola aj tak vystavena a ja ju mam evidovanu...

Teraz som im dodanu webstranku zablokoval az do uhradenia faktury, cize je to takmer to iste ako keby som im nedodal sluzby kym by neuhradili zalohu az na tu pracu a moj cas. Avsak zaujimalo by ma ake mam moznosti. Co ked uz vobec nebudu chciet zaplatit? Hneva ma hlavne to, ze mam tu zalohovu fakturu riadne evidovanu. Je uz po splatnosti vyse 8 dni...