papouch
24.05.05,19:39
Dobry den, chtel bych se Vas zeptat, ktery slovensky zakon upravuje dovoz a registraci vozidel na Slovensku?
Marian
24.05.05,18:47
Dnes som mal ten zákon v rukách (aspoň myslím, že to bol on). Volal sa asi takto: "Zákon o podmienkach ... na prevádzku ... na pozemných komunikáciách". Ráno Ti to pozriem a doplním. Alebo ma dovtedy možno niekto iný predbehne a odbremení.
Marian
25.05.05,05:13
Takže Papouch,
je to zákon č. 725/2004 Z.z. z 2. decembra 2004 o "Podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách a o zmene a doplnení niektorých zákonov"
Johanka
25.05.05,05:56
Ak ide o dovoz "nových" dopravných prostriedkov z EÚ treba pozrieť aj zákon o DPH.
Johanka
25.05.05,05:57
Ak ide o dovoz "nových " dopr.prostriedkov z EÚ treba pozrieť aj zákon o DPH.
ucetni_fantozzi
19.07.05,13:52
nemate niekto zmaknutu celu tuto problematiku? zaujimalo by ma, co to vsetko obnasa, doviezt zvonku auto, teda z EU a nie nove...
krusa
19.07.05,17:58
nemate niekto zmaknutu celu tuto problematiku? zaujimalo by ma, co to vsetko obnasa, doviezt zvonku auto, teda z EU a nie nove...
No neviem čo chceš všetko vedieť. Ja som si doviezol zo zahraničia už 3 auta - jazdené.
Takže pôjdeš von, kúpiš auto , zaplatíš, zoberieš faktúru od zahraničného predajcu - bez zahraničnej dph.
V zahraničí pôjdeš na TUV - kontrolu, kde ti vydajú zahraničný TP - zelený a prevozné značky štandartne na 14 dní s poistením platným pre celú europu, aby si mohol isť vozidlom po cestách v zahraničí. Tento špás stojí cca 140 EUR. To je v zahraničí všetko.

Faktúru zaúčtuješ ako intrakomunitárny obchod , urobíš samozdanenie, pričom pokial sa jedná o úžitkové vozidlo máš nárok na vrátenie dane.

Čo sa týka prihlásenia vozidla je to už veľmi jednoduché:
1. potrebuješ COC certifikát, ktorý ti na požiadanie a za finančnú odmenu cca 5000 sk vydá oficiálny importér danej značky na slovensku.
2. doviezť môžeš vozidlo vyrobené najneskôr v roku 1996.
3. Požiadaš o začatie konania na ObU kde predložíš, COC certi, zahraničný TP.
4. poplatok za konanie je ak sa nemýlim 2000 Sk.
5. konanie ti prerušia a pošlú ťa na administratívnu kontrolu na STK za 180 Sk.
6. prídeš z STK zaplatíš im vyššie uvedený poplatok 2000 Sk + ešte poplatok do recyklačného fondu 3000 Sk a dostaneš rozhodnutie.
7. prídeš na políciu doložíš rozhodnutie , dáš 2050 Sk a dostaneš TP a EČ.
8. Jazdíš , jazdíš a jazdíš.

Ak ešte chceš niečo vedieť pýtaj sa !
kukučka
19.07.05,19:47
píšeš, že si doviezol tri autá, na živnosť alebo pre seba? Nie sú obmedzenia?
Martinka99
19.07.05,20:21
1. potrebuješ COC certifikát, ktorý ti na požiadanie a za finančnú odmenu cca 5000 sk vydá oficiálny importér danej značky na slovensku.

Ak by mal niekto záujem o COC certifikát na VW alebo Audi, viem zabezpečiť tak do 3000,-Sk. Pekný deňhttp://www.porada.sk/images/icons/icon7.gif
Martinka99
19.07.05,20:28
Dovoz ojazdeného vozidla nemusí byť len na prevozných značkách. Kto sa nechce zdržiavať na úradoch v danej krajine, môže si zabezpečiť odťahovku zo Slovenska (samozrejme cenovo výhodnú), čo sa potom zhruba rovná cene prevozným značkám.
ucetni_fantozzi
19.07.05,20:43
No neviem čo chceš všetko vedieť. Ja som si doviezol zo zahraničia už 3 auta - jazdené.
Takže pôjdeš von, kúpiš auto , zaplatíš, zoberieš faktúru od zahraničného predajcu - bez zahraničnej dph.
V zahraničí pôjdeš na TUV - kontrolu, kde ti vydajú zahraničný TP - zelený a prevozné značky štandartne na 14 dní s poistením platným pre celú europu, aby si mohol isť vozidlom po cestách v zahraničí. Tento špás stojí cca 140 EUR. To je v zahraničí všetko.

Faktúru zaúčtuješ ako intrakomunitárny obchod , urobíš samozdanenie, pričom pokial sa jedná o úžitkové vozidlo máš nárok na vrátenie dane.

Čo sa týka prihlásenia vozidla je to už veľmi jednoduché:
1. potrebuješ COC certifikát, ktorý ti na požiadanie a za finančnú odmenu cca 5000 sk vydá oficiálny importér danej značky na slovensku.
2. doviezť môžeš vozidlo vyrobené najneskôr v roku 1996.
3. Požiadaš o začatie konania na ObU kde predložíš, COC certi, zahraničný TP.
4. poplatok za konanie je ak sa nemýlim 2000 Sk.
5. konanie ti prerušia a pošlú ťa na administratívnu kontrolu na STK za 180 Sk.
6. prídeš z STK zaplatíš im vyššie uvedený poplatok 2000 Sk + ešte poplatok do recyklačného fondu 3000 Sk a dostaneš rozhodnutie.
7. prídeš na políciu doložíš rozhodnutie , dáš 2050 Sk a dostaneš TP a EČ.
8. Jazdíš , jazdíš a jazdíš.

Ak ešte chceš niečo vedieť pýtaj sa !
dakujem za rozsiahlu reakciu, ale asi presne nevystihla to, co som chcel vediet, tazke par upresnujucich info:

1/ to auto by sa kupovalo u sukromnej osoby (teda asi kupna zmluva), ma svoje platne znacky aj TUV - alebo tieto sa pri predaji odoberu?
2/ DPH sa plati iba pri novych vozidlach, nie? §20 ods. 3
3/ rok vyroby najviac 1996??? novsie nie? nepomylil si sa?
4/ poplatky, ak dobre ratam, tak 2000 ObU + 3000 RF + 2000 DI + nieco na STK...

vraj funguju tipkovia, ktori celu tuto behacku vybavia, len takych nepoznam...
anto
20.07.05,04:02
Chcem sa opýtať znalých, kde sa dajú najlepšie kúpiť - myslím cenovo - ojazdené autá. Niekto mi povedal že sú v Belgicku najlacnejšie, iný vo Francúzku takže neviem do ktorej časti sveta sa obrátiť.
krusa
20.07.05,07:04
píšeš, že si doviezol tri autá, na živnosť alebo pre seba? Nie sú obmedzenia?
priniesol som ich pre potreby firmy
krusa
20.07.05,07:07
Dovoz ojazdeného vozidla nemusí byť len na prevozných značkách. Kto sa nechce zdržiavať na úradoch v danej krajine, môže si zabezpečiť odťahovku zo Slovenska (samozrejme cenovo výhodnú), čo sa potom zhruba rovná cene prevozným značkám.
Ano dá sa aj odťahovka. všetko záleží na tom odkial kupuješ auto.
krusa
20.07.05,07:10
dakujem za rozsiahlu reakciu, ale asi presne nevystihla to, co som chcel vediet, tazke par upresnujucich info:

1/ to auto by sa kupovalo u sukromnej osoby (teda asi kupna zmluva), ma svoje platne znacky aj TUV - alebo tieto sa pri predaji odoberu?
2/ DPH sa plati iba pri novych vozidlach, nie? §20 ods. 3
3/ rok vyroby najviac 1996??? novsie nie? nepomylil si sa?
4/ poplatky, ak dobre ratam, tak 2000 ObU + 3000 RF + 2000 DI + nieco na STK...

vraj funguju tipkovia, ktori celu tuto behacku vybavia, len takych nepoznam...
značky ti odoberú. Na vývoz sú osobitné značky.
Ak kupuješ ojazdené vozidlo jeho cena je cenou s dph.
rok 1996 som myslel ako najstaršie možné dovezenie vozidla. Ak chceš novšie nie je problém.
čo sa týka ľudí ktorí ti to vybavia asi sú, ale ja ich nevyužívam.
krusa
20.07.05,07:13
Chcem sa opýtať znalých, kde sa dajú najlepšie kúpiť - myslím cenovo - ojazdené autá. Niekto mi povedal že sú v Belgicku najlacnejšie, iný vo Francúzku takže neviem do ktorej časti sveta sa obrátiť.
všetko záleží na tom aké auto chceš. Napríklad v Holadsku je už všetko drahé lebo tam nakupujú moldavci, ktorí dvíhajú ceny. Ich nákup je taký, že prídu do autobazáru pozrú na ľavú stranu a povedia: "prvých dvadsať áut na tejto strane beriem", bez ohľadu na to či je to vrak alebo mercedes, či stojí 1000 EUR alebo 20000 EUR. Ja som zatial nakupoval auta v Nemecku a väčšinou v západnom pri Severnom mori, tam boli v najlepšom stave a za dobrú cenu. Konkretne Hamburg, Hannover, atd.
cuvo2
21.07.05,11:06
Ďakujem, čiastočne ste vyriešili aj môj problém.
Možno ešte takáto otázka. Samozrejme, že sa to robí, keby sa to nerobilo, by som túto otázku nedával. Mám mimo iného aj hrzavého Favorita, na značkách. V čechách teraz idú favority za minimum. Rozmýšlam doviesť takýto stroj z čiech a postaviť ho na moje ŠPZ. Nakoľko väčšinou sú to autá staršie ako rok výroby 1996, tak ak viete poradte prosím ako na to.
krusa
21.07.05,19:24
Ďakujem, čiastočne ste vyriešili aj môj problém.
Možno ešte takáto otázka. Samozrejme, že sa to robí, keby sa to nerobilo, by som túto otázku nedával. Mám mimo iného aj hrzavého Favorita, na značkách. V čechách teraz idú favority za minimum. Rozmýšlam doviesť takýto stroj z čiech a postaviť ho na moje ŠPZ. Nakoľko väčšinou sú to autá staršie ako rok výroby 1996, tak ak viete poradte prosím ako na to.
myslím, že s tým už nepochodíš. Novelou zákona o premávke na pozemných komunikáciach bola zrušená možnosť prestavby, t.j. nevieš legalizovať výmenu karosérie. Vieš to urobiť len ako nové prihlásenie vozidla.
ondrejvla
22.07.05,11:55
Chcem poprosiť tých Poraďákov, ktorí sa zaoberajú dovozom ojazdených osobných MV z EÚ. Mám nasledovnú otázku : firma doviezla v minulom štvrťroku ojazdené MV z ČR od platiteľa DPH, ktorý na fa neuvádza počet najazdených km, ani že fa predáva z IM, kde DPH nebola odpočítaná na vstupe, ale uviedol, že fa je bez DPH z dôvodu exportu. Z toho dôvodu som urobila samozdanenie, MV zaúčtovala na sklad ako tovar na účet 132. Majiteľ firmy sa teraz rozhodol MV predať, ale DPH chce odviesť len z rozdielu nákupnej a predajnej ceny, s čím ja nesúhlasím, nakoľko na základe takto prijatej fa sa muselo samozdaniť. Keď som sa informovala vo firme, kde mesačne dovážajú 15-20 ojazdených MV ako tovar, povedali mi, že postupujú podľa nášho zákona o DPH, že ten platí aj v ostatných krajinách EÚ!! a že podľa § 36 ak je uvedený na fa, MV nesamozdania, ak je §41 samozdania.
No a teraz som totálne domotaná! Platí skutočne zákon o DPH ten istý aj čo sa týka §§ u nás aj v EÚ?, tak prikladám znenia podľa nášho zákona :
-------------
§ 36
Služby verejnoprávnej televízie
a verejnoprávneho rozhlasu


Oslobodené od dane je vysielanie verejnoprávnej televízie a verejnoprávneho rozhlasu okrem vysielania reklám, telenákupu a sponzorovaných programov vrátane ich propagácie.
--------------
§ 41
Prevádzkovanie lotérií a iných podobných hier


(1) Oslobodené od dane je prevádzkovanie lotérií a iných podobných hier osobou, ktorá má povolenie na ich prevádzkovanie podľa osobitného predpisu.21)

(2) Od dane je oslobodená aj činnosť spočívajúca v zabezpečení prevádzkovania lotérií a iných podobných hier, ktorá je vykonávaná v mene a na účet osoby, ktorá má povolenie na prevádzkovanie podľa osobitného predpisu. Zabezpečením prevádzkovania lotérií a iných podobných hier sa rozumie príjem stávok, predaj žrebov, výplata výhier a ďalšie služby priamo s nimi spojené, poskytované mandatárom.
----------------
Teraz neviem, čo si mám z toho vybrať? Tvrdia mi, že nemám postupovať podľa nášho zákona!, ale prosím vás podľa akého iného mám postupovať, keď sme firma zapísaná v SR, sídlo máme v SR, účtujeme podľa zákonov platných v SR... No a majiteľ našej firmy mi tvrdí to isté, mám postupovať podľa zákona o DPH platného v EÚ! A to je prosím vás ktorý? Čítali ste ho? Ja myslím, že keď to tvrdí takáto firma, keď to tvrdí aj majiteľ, že určite existuje, len ja som ho asi nechcela pochopiť, alebo nevedela nájsť!

Ako by ste tento problém vyriešili vy?
Budem vďačná za každú odpoveď.
ondrejvla
22.07.05,13:28
Nikto nemal podobný problém?
lenkak
22.07.05,14:44
No nechápem z ktoré ho zákona to vybrali tie §.
ondrejvla
22.07.05,15:28
No nechápem z ktoré ho zákona to vybrali tie §.
Ani ja, preto som zadala túto otázku! Tvrdia mi, že je spoločný zákona o DPH pre členov EÚ!!!! Ale dajako sa nik neozýva okrem teba Lenka, zrejme je to i ostatným cudzie. Bola som zvedavá, keď sa tu toľko Poraďákov ozývalo k DPH-čke, mala som dojem, že aj ja ju ovládam, no ale toto je prisilné!
ondrejvla
23.07.05,15:19
To mi skutočne nik neporadí?
lenkak
23.07.05,15:25
Vlasti v pondelok v robote sa pozriem po nejakej literatúre. Možno niečo nájdem.
ondrejvla
23.07.05,15:29
Vlasti v pondelok v robote sa pozriem po nejakej literatúre. Možno niečo nájdem.
Ďakujem Lenka! Myslela som, že viacerí sa stretli s podobným problémom. Alebo len ja som mala smolu?
lenkak
23.07.05,15:32
Asi si mala tú smolu iba ty. Možno aj iní, ale tí nie sú na Porade.
Jarino
23.07.05,15:55
Ja si myslím, že na ojazdené osobné auto zo zahraničia, ktoré kúpiš v EU bez DPH , v SR nejde samozdanenie. Je to oslobodené myslím, že podľa § 44 zák. o DPH.
ondrejvla
23.07.05,16:59
Ja si myslím, že na ojazdené osobné auto zo zahraničia, ktoré kúpiš v EU bez DPH , v SR nejde samozdanenie. Je to oslobodené myslím, že podľa § 44 zák. o DPH.
No ja myslím, že ide samozdanenie. Bolo dovezené ako tovar na ďalší predaj a na fa bolo napísané-oslobodené od DPH z dôvodu exportu.
KEJKA
23.07.05,17:19
určite samozdanenie. Aj FO aj ked nepodniká, či nie je platiteľ DPH, musí pre tento prípad vyplniť DP_DPH.
ondrejvla
23.07.05,17:51
určite samozdanenie. Aj FO aj ked nepodniká, či nie je platiteľ DPH, musí pre tento prípad vyplniť DP_DPH.
Lida, prosím ťa, môžeš sa pozrieť na zadanie mojej otázky, myslím, že je pod číslom 19?Ďakujem.
durisovad
23.07.05,18:14
Ja som sa sice uctovanim obchodu s autami nikdy nezivila, ale z podstaty Tvojej otazky (c. 19) mi vyplynulo, ze sa auto predava ako hocijaky iny tovar a ja by som na predajnu cenu napocitala dan. Ani ja som o ziadnom spolocnom zakone o DPH, ktory by bol platny pre celu EU nepocula.
atomant
06.03.06,06:54
...
V zahraničí pôjdeš na TUV - kontrolu, kde ti vydajú zahraničný TP - zelený a prevozné značky štandartne na 14 dní s poistením platným pre celú europu, aby si mohol isť vozidlom po cestách v zahraničí. Tento špás stojí cca 140 EUR. To je v zahraničí všetko.

Faktúru zaúčtuješ ako intrakomunitárny obchod , urobíš samozdanenie, pričom pokial sa jedná o úžitkové vozidlo máš nárok na vrátenie dane.
...


Krusa,
mna by zaujimalo ako prebieha TUV kontrola? Budem musiet auto dostavit na miesto robenia TUV kontroly? Ako to mozem spravit, ak na tom aute nebude SPZ a ani poistka?

"Samozdanenie" - co to znamena? Dan by som platit nemal, ak to uz zaplatil prvy majitel. Ako mozem skontrolovat ci to povodne bolo kupene s DPH alebo nie?

Dakujem,
Atomant
alušik
06.03.06,12:46
Dobre, takže ak som nakúpila teraz ojazdené auto od bežného občana ČR a kúpim ho na firmu - neplatiteľa DPH prostredníctvom kúpno-predajnej zmluvy, nemusím sa DPH vôbec zaoberať, je tak?;)
Viem, že táto otázka budemimotemy , ale je to k tomu istému autu. Naša firma si tie prevozné značky nechá po dobu asi 2 mesiacov a až potom pôjde vybaviť slovenskú ŠPZ a vlastne až keď budem mať túto pridelenú môžem sa na daňovom úrade zhlásiť k cestnej dani? Toto mi nie je jasné. Ja fyzicky budem na tých prevozných ŠPZ jazdiť a budem mať teda náklady na phm. Nesedí mi teda tá cestná daň. Mohla by som písať výdavky na auto, keď cestnú daň zaplatenú vlastne ešte nemám? Alebo mám podať daňové priznanie k cestnej dani skôr, ako budem mať pridelenú slovenskú ŠPZ?
alušik
12.04.06,11:47
K tejto téme sa nikto nevyjadril, môžem Vás teda poprosiť ešte raz? Teraz už viem, že na tom aute sa nejazdí, zatiaľ ale evidenčné čísla nemám. Keď uhradím COC certifikát - ten mi vstupuje podľa môjho názoru do obstarávacej ceny vozidla. Je tak?
linda991
10.03.08,07:23
Mám takýto problém ohľadom nákupu nového vozidla zo zahraničia.
Klient kúpil minulý rok v 13.12.2007 vozidlo z Nemecka. Na faktúre je uvedené, že má najazdené 3500km a dátum prvej evidencie je 2.7.2007. z toho mi vychádza, že aj ako neplatci dph sme mali odviesť DPH z tohoto vozidla. Faktúra je však vystavená s DPH
netto 67500 EUR
MwSt 19% 12825 EUR
Spolu 80325 EUR

vyzerá to tak, že dph bola už raz odvedená v Nemecku. Odviesť túto DPH ešte raz na Slovensku a to zo základu 67 500 EUR?
Viete niekto poradiť?
linda991
10.03.08,09:12
neviete niekto poradiť, kto má skúsenosti.
hanelie
29.03.08,09:37
dôležité info, ak viete o novších podmienkach napíšte

Postup pri dovoze

1. Pri individuálnej kúpe vozidla v zahraničí si nezabudnite vyžiadať certifikát konformity (COC), osvedčenie o evidencii alebo vyradení vozidla z evidencie v krajine pôvodu vozidla (čiže tam, kde ste vozidlo nadobudli).Ak sú doklady o nadobudnutí vozidla a certifikát konformity v inom jazyku, nechajte si ich úradne preložiť.
2. Ak vozidlo dovážate po vlastnej osi, potrebujete si zaobstarať prevozné značky. Ich platnosť je dvojtýždňová. Závisí to aj od štátu, z ktorého vozidlo dovážate a na koľko značku žiadate, od toho sa odvíja aj poplatok vrátane poistenia.
3. Ak ste si certifikát COC nezabezpečili v cudzine (inak ho vydáva výrobca a zabezpečiť by ho mal predávajúci), môžete oň požiadať aj na Slovensku u zástupcu výrobcu značky, čo býva spravidla hlavný importér. Môžete sa však stretnúť aj s jeho odmietavou reakciou. Importér vy vás však mal aspoň usmerniť, ako ďalej postupovať. V konečnom dôsledku aj importér žiada o doklad COC priamo u výrobcu.
4. Žiadateľ sa potom dostaví na príslušný obvodný úrad, odbor dopravy v mieste bydliska, kde predloží žiadosť o schválenie jednotlivo dovezeného vozidla alebo žiadosť o uznanie typového schválenie ES alebo žiadosť o uznanie typového schválenia (takzvané národné schválenie) jednotlivo dovezeného vozidla. Žiadosť musí obsahovať identifikačné údaje žiadateľa. V prípade fyzickej osoby: meno, priezvisko, dátum a miesto narodenia, bydlisko. V prípade právnickej osoby:obchodné meno – názov právnickej osoby, sídlo, IČO, meno a priezvisko osoby (štatutárny orgán), podpis štatutárnej osoby (všetky údaje musia súhlasiť s výpisom z obchodného registra) a odtlačok pečiatky. Musí tiež obsahovať všetky identifikačné údaje vozidla. Podnikateľské subjekty musia predložiť platný výpis z obchodného registra (PO) alebo platný výpis zo živnostenského registra (FO).
5. K žiadosti pripojí žiadateľ doklad o nadobudnutí vozidla. Môže ísť napríklad o kúpnu zmluvu, faktúru alebo darovaciu zmluvu. Potom predloží osvedčenie o evidencii (technický preukaz) alebo potvrdenie o vyradení vozidla z evidencie v krajine pôvodu. Pri dovoze z tretích krajín (mimo EÚ) aj doklad o prepustení tovaru do voľného obehu (ktorý vydáva colnica). Nuž a napokon certifikát konformity COC.
6. Žiadateľ zaplatí správny poplatok (1 000/ 2 000 Sk) a dopravný úrad vydá majiteľovi vozidla rozhodnutie o prerušení konania. S týmto rozhodnutím o správnom konaní, kópiou žiadosti ide žiadateľ na technickú prehliadku na stanicu technickej kontroly (STK).
7. Žiadateľ absolvuje s dovezeným ojazdeným vozidlom na STK technickú prehliadku v rozsahu podľa druhu žiadosti (ak má vozidlo COC doklad, tak v rozsahu pravidelnej technickej kontroly). Táto povinnosť sa týka aj nových vozidiel z dovozu. STK mu vydá protokol o technickej skúške. Technické kontroly (ani osvedčenia o nich) si zatiaľ členské štáty EÚ vzájomne neuznávajú.
8. V prípade schvaľovania vozidla s naftovým motorom musí vozidlo absolvovať aj emisnú kontrolu. Aj to sa rovnako týka i nových vozidiel.
9. Ešte pred ďalším postupom na dopravnom úrade musí žiadateľ zaplatiť príspevok do recyklačného fondu formou poštovej poukážky, ktorú dostane na dopravnom úrade.
10. Ak má žiadate3/4 protokol o technickej prehliadke s hodnotením „spôsobilé“ a doklad o zaplatení recyklačného poplatku (2 000 Sk do Recyklačného fondu), predloží ich úradníkom obvodného úradu. Dopravný úrad mu vydá rozhodnutie o typovom schválení jednotlivo dovezeného vozidla a vystaví mu osvedčenie o evidencii vozidla (od 1. marca 2005 sa už vydávajú iba OEV).
11. Následne si majiteľ vozidla vyberie poisťovňu, ktorá ho zmluvne poistí a ktorá mu vydá potvrdenie o poistení(v niektorých poisťovniach je to možné hneď po príchode na Slovensko).
12. Napokon žiadateľ navštívi dopravný inšpektorát (DI), kde predloží rozhodnutie a Osvedčenie o evidencii vozidla z obvodného dopravného úradu, nadobúdací doklad, potvrdenie o zmluvnom poistení vozidla a svoje identifikačné doklady. DI zoberie vozidlo do evidencie a za príslušný správny poplatok (1150 Sk) mu pridelí evidenčné čísla (bývalé ŠPZ).
13. Pri novom aute (mladšie ako 6 mesiacov od prvej registrácie s maximálne 6 000 najazdenými kilometrami) je majiteľ povinný podať do 7 dní daňové priznanie na príslušnom daňovom úrade a v tej istej lehote zaplatiť DPH vo výške 19 percent. Pri ojazdených vozidlách DPH zaplatíte v nákupnej cene vozidla už v zahraničí.


Osobitné upozornenie !
Doklady v inom ako slovenskom alebo českom jazyku je nevyhnutné preložiť do slovenčiny. Pozor, nerobte preklady do češtiny. V prípade, ak sú dvojjazyčné, je potrebný preklad oboch jazykov. Preklad môže uskutočniť výlučne prekladateľ, ktorý je registrovaný v zozname oficiálnych tlmočníkov. Pretože preklady sú drahé, dopravné úrady odporúčajú žiadateľom, aby najprv s nimi prekonzultovali, ktoré treba nevyhnutne preložiť a ktoré nie. Pri prekladoch osvedčenia o evidencii alebo dokladu o vyradení z evidencie z krajiny pôvodu sa prekladá vždy originál. COC doklad a nadobúdací doklad (faktúra, kúpna alebo darovacia zmluva) sa vždy prekladá fotokópia. Ich originál sa predkladá iba na nahliadnutie!!!
Na prívese či po vlastnej osi?

Pri individuálnom dovoze máte možnosť doviezť auto na prívese alebo po vlastnej osi. Pri dovoze z Nemecka či Holandska vás dovoz na prívese môže vyjsť aj na 20 000 Sk. Preto je výhodnejšie, ak je auto v prevádzkyschopnom stave, požiadať o vydanie dočasnej prevoznej značky. Tá má platnosť dva týždne a zaručuje, že v prípade havárie je vozidlo poistené proti škode spôsobenej iným osobám. Veľké zahraničné autobazáre vás usmernia, ako si prevozné značky vybaviť, alebo sa sami o to postarajú vrátane dodania certifikátu konformity.

Ak však kupujete ojazdené auto od súkromnej osoby v členskej krajine EÚ, musíte si prevozné značky zabezpečiť sami pri odhlasovaní vozidla z evidencie danej krajiny. Prevozná značka stojí približne 100, maximálne 150 eur, teda do 6 000 Sk.. Iné je, ak auto dovážate prostredníctvom spoločnosti, ktorá má kamión schopný odviezť niekoľko vozidiel súčasne. Vtedy sa náklady na prevoz delia a môžu byť nižšie.
Auto staršie ako 9 rokov (rok výroby 1996 a skôr)

Dovoz a prihlásenie áut vyrobených pred rokom 1996 je oveľa komplikovanejší ako pri nových autách a nemožno ho veľmi odporúčať. Tieto autá nemajú totiž globálnu homologáciu (európske smernice sa zjednotili až po 1. januári 1996), a preto musia byť osobne preskúšané. Preverenie emisií, funkčnosti bŕzd, hlučnosti a odrušenia robia autorizované skúšobne. Ich cena je do 50 000 Sk

Ak auto kontrolou neprejde, nie je možné ho zaradiť do evidencie a môžete ho použiť len na súčiastky. V opačnom prípade je ďalší postup rovnaký, ako v prípade novších áut.
Lustrácia až od roku 2007

Hoci by mohol dopravný úrad vyžadovať podľa schválenej legislatívy pri individuálne dovezených vozidlách aj overenie pôvodnosti vozidla (teda lustráciu - potvrdenie či nepochádza z trestnej činnosti), v tomto roku ju ešte úrady nevyžadujú. Má to jednoduchý dôvod. Túto povinnosť nemôžu úrady požadovať, pretože ministerstvo dopravy zatiaľ nemá autorizovanú technickú službu, ktorú by preverovaním pôvodnosti vozidiel poverila. Cena za kontrolu pôvodnosti vozidla by sa od budúceho roku podľa rozsahu mohla vyšplhať od 2 000 do 5 000 Sk.

Ak už dnes chcete mať väčšiu istotu pri kúpe, dávajte prednosť v zahraničí veľkým predajcom, ktorí zväčša garantujú, že vozidlá nepochádzajú z trestnej činnosti.
Neodporúča sa dovoz áut z Veľkej Británie a USA

Dovoz ojazdených áut z týchto krajín môže byť veľmi problémový a neodporúča sa. Dôvodom je ich odlišná technická vybavenosť, ktorá nie je v súlade s európskymi nariadeniami.

Napríklad ojazdené autá z USA sa od európskych odlišujú osvetlením (smerovky sú červenej farby, čo je v Európe neprípustné podobne, ako iné predné obrysové svetlá). Neprípustné sú aj zadné dvojvláknové svetlá a tiež odlišná geometria svetelného kužeľa predných svetiel. Majiteľ takéhoto vozidla však môže dostať dočasnú výnimku na šesť mesiacov a svetlá za ten čas vymeniť.

Prakticky nemožný je dovoz ojazdených áut z Veľkej Británie s pravostranným riadením, ktoré výnimku dostať nemôžu.
Clo nadovoz z nečlenských štátov EÚ

Pri dovoze ojazdených áut z krajín mimo EÚ treba počítať s 10-percentným clom a s rovnakými poplatkami ako v predchádzajúcich prípadoch. Ak ide o auto z mimoeurópskej produkcie, clo môžete zaplatiť v štáte EÚ, cez ktorý vozidlo vstupuje do únie, alebo v krajine, kde máte trvalé bydlisko a kde ho chcete prihlásiť k registrácii.

Pôvodne, do 1. mája 2004 (do rozšírenia EÚ) bolo clo vyššie - 17, 1 percentné, odvtedy sa znížilo na 10 percent. Clo, nech zaplatíte v krajine vstupu či doma, v členskej krajine, tak či tak končí v spoločnej pokladnici EÚ, odkiaľ sa prerozdeľuje pre jednotlivé krajiny EÚ. Automobily vyrobené v členských štátoch EÚ nie sú zaťažené clom ani pri individuálnom, ani pri hromadnom dovoze. V praxi to znamená, že ak si kúpite napríklad aj auto japonskej značky vyrobené v niektorej z členských krajín EÚ, nemusíte za jeho dovoz do inej členskej krajiny zaplatiť clo.
Koľko stojí dovoz a prihlásenie ojazdeného auta vyrobeného po roku 1996

DPH 15 – 25 percent (platí sa v krajine dovozu) – zaplatil ju však prvý vlastník pri kúpe vozidla, keď bolo nové, preto vy nebudete už DPH platiť (aj na základe zákazu dvojitého zdanenia);

Clo 0 percent. Clo 10 percent, len v prípade mimoeurópskeho dovozu z tretích krajín;

Prevozná značka a poistenie (ak mienite vozidlo doviesť na Slovensko po vlastnej osi) – 100 až 150 eur čo je zhruba 4 000 až 6 000 Sk

úradné preklady dokumentov (kúpna či darovacia zmluva, faktúra, certifikát konformity) do slovenčiny s notárskym overením – od 500 do 1 000 Sk za stranu; celkovo od 3 000 do 5 000 Sk

certifikát konformity – 70 až 130 eur (cca 4 000 až 5 000 Sk, ak vám ho vydá priamo predajca v zahraničí, slovenskí dovozcovia – importéri účtujú od 2 500 do 5 000

technická kontrola - 900 Sk

emisná kontrola (vyžadovaná len pre naftové motory) – 400 – 500 Sk

overenie pôvodnosti vozidla (od 1. 7. 2007) – 2 000 až 5 000 Sk

poplatok za uznanie typového schválenia ES, vydanie osvedčenia o evidencii (OEV) – 2 000 Sk; ak je žiadateľ držiteľom vozidla (v zahraničí) viac ako 1 rok – 1 000 Sk

vzatie do evidencie a vydanie evidenčných čísiel na dopravnom inšpektoráte (DI) – 1150 Sk

ak nemá certifikát konformity - skúšky o splnení technických požiadaviek, celý proces technického schvaľovania v autorizovaných skúšobniach (funkčnosť bŕzd, hlučnosť, odrušenie, emisie) vás môže vyjsť do 50 000 Sk!!!;

kontrola originality (pôvodnosti) vozidla – lustrácia – čiže nariadená kontrola obvodným dopravným úradom niektorou z poverených technických služieb, teda overenie, či auto nie je kradnuté, podľa obsahu motora: 2 800 Sk (do 2 000 cm3), 3 600 Sk (2 000 - 3 000 cm3), 5 000 Sk (nad 3 000 cm3) - od 1. 1. 2007

kontrola technického stavu ak nemá certifikát konformity (STK) - 2 500 Sk

poplatok do Recyklačného fondu (RF) – jednotný poplatok pre všetky typy osobných áut - 2 000 Sk. Pokuta za nezaplatenie je až do výšky 20 000 Sk. Tlačivo na zaplatenie možno nájsť na internetovej stránke Recyklačného fondu - www.recfond.sk
Doklady, ktoré požadujte, pri kúpe auta v cudzine:

Kúpnu alebo darovaciu zmluvu, faktúru zvyčajne v jazyku krajiny, kde auto kupujete. Od predávajúceho treba pýtať:

Certifikát konformity (doklad s ochrannými známkami). Európske automobilky ho dávajú k autám od roku 1996, niektoré však len posledných tri až päť rokov (talianske automobilky). Certifikát možno vystaviť aj dodatočne.Veľkí zahraniční predajcovia ojazdených áut ponúkajú certifikáty často už v cene vozidla. Ak nie, musíte zaň zaplatiť. Podľa smernice EÚ je horná sadzba za vydanie COC 100 eur, no napriek tomu sa môžete stretnúť aj s vyšším poplatkom, napríklad až 130 eur.
Odporúčanie

Z hľadiska jednoduchosti prihlasovania vozidla odporúčame, aby sa záujemcovia o individuálny dovoz jednoznačne snažili o získanie COC už počas nákupu vozidla v zahrančía neobracali sa s touto požiadavkou na domáce zastúpenie značky. Väčšina automobiliek totiž presadzuje zásadu že vydať kópiu COC, môže len ten, kto vydal jeho originál, teda zastúpenie v krajine prvého prihlásenia. V prípade, ak žiadate o vydanie certifikátu konformity importéra značky na Slovensku, vystavujete sa riziku, že celý proces bude trvať podstatne dlhšie alebo vám importér vydanie odmietne a poskytne výlučne kontakt na zahraničné pracovisko, ktoré vám ho zašle.

Vydanie certifikátu konformity žiadajte na chránenom papieri, ktorý požaduje naša legislatíva. Majitelia iných, nechránených kópií sa môžu stretnúť pri prihlasovaní vozidiel na dopravných úradoch potom s problémami. Certifikáty na nechránenom papieri, ktoré vydávajú niektoré krajiny EÚ je dobré aspoň overiť u notára v krajine pôvodu vozidla.

Doklad o odhlásení z evidencie v pôvodnej krajine (väčšinou ide o zápis úradu vo veľkom technickom preukaze).
Najčastejšie chyby

1.kúpa vozidla bez predchádzajúcej konzultácie na dopravnom úrade, keď na zakúpené vozidlo nebol nikdy vydaný COC doklad (vozidlo nemá globálnu európsku homologáciu a nespĺňa smernice ES a predpisy EHK a spravidla ho nie je možné prihlásiť
2. predkladané fotokópie (napríklad COC, osvedčenia o evidencii alebo o vyradení z evidencie v krajine pôvodu) namiesto originálov
3. zlé preklady dokladov (napríklad z nemčiny do češtiny) alebo preklady urobené neoprávnenou osobou
4. k prekladom pripojený originál COC a nadobúdacieho dokladu, správne majú byť pripojené fotokópie
5. k prekladu osvedčenia o evidencii alebo dokladu o vyradení z evidencie v krajine pôvodu pripojená fotokópia – správne má byť originál
6. nesprávne uhradený poplatok do Recyklačného fondu
7. chýbajúci doklad o prepustení tovaru do voľného obehu (pri dovoze vozidiel z tretích krajín)
balu1
15.05.08,18:31
ahojte,
stretol sa tu niekto aj s takym pripadom, ze si niekto chcel priviezt sukromne vozidlo, ktore mal zaregistrovane v CR a to postavit na slovenske znacky. musim v takomto pripade absolvovat celu nezmyselnu pereput s vybavovanim COC a kontroly originality?

dakujem
hanelie
16.05.08,07:05
musim v takomto pripade absolvovat celu nezmyselnu pereput s vybavovanim COC a kontroly originality?


1.kontrola originality
2.STK + EK

+ ostatné úkony súvisiace s prepisom auta
Slavena
06.09.10,15:07
Dobrý deň, potrebujem pomôcť, osoba /nepodnikateľ/ zo SR si zakúpila v ČR nový prívesný vozík /v OBI, platila kreditkou a platila cenu vrátane DPH/. Doviezla si ho na Slovensko. Chcela ho prihlásiť na Dopravnom inšpektoráte a tu začali problémy. Požadovali rozhodnutie o uznaní schválenia jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu /100 eur kolok/. Na toto rozhodnutie osoba čakala 30 dní a myslela si, že už bude všetko fajn. Pracovníčka inšpektorátu však začala vypytovať potvrdenie o zaplatení DPH z DÚ. Na DÚ osobe povedali, že mala podať daňové priznanie DPH podľa §78 ods.4, to znamená, že osoba aj keď kúpila v ČR prívesný vozík a zaplatila ho vrátane DPH, musí DPH ešte odviesť aj na Slovensku /prepočítať kurzom/. Je to normálne? Zaplatí vlastne 2 x dph, jednu zaplatila v ČR a druhú zaplatí v SR. A platí to vôbec pre prívesné vozíky? Neplatí to náhodou iba pre motorové dopr. prostriedky? Osoba si týmto dovozom zrejme poriadne skomplikovala život, pretože DP DPH vôbec nepodala /veď o niečom takom vôbec nevedela/ a prívesný vozík sa tak poriadne predraží už aj o pokutu za oneskorené podanie a úhradu :(. Prosím Vás, pomôžte mi niekto, ak viete. Ďakujem.
dara
05.10.10,06:44
Pekny den, chcela by som sa poradit. sro ma zaujem o nakup vozidla nejazdeneho cize noveho od importera z Nemecka. Prosim Vas, peniaze sa budu danej spolocnpsti vkladat priamo v Nemecku na ucet. ake doklady postacia? faktura o nakupe vozidla s vkladovy listok z banky? Taktiez sa chcem poradit ohladom dph, tam mi to nie je jasne. precitala som aj casto kladene otazky na stranke DU. bude sa to co sa tyka dph prebadzat systemom samozdanenia alebo nie, docitala som sa, ze tam je vynimka. Importer je platca DPH v nemecku.
dara
05.10.10,08:27
posuvam