viera4
04.12.08,14:38
Dobrý deň.
1. Mohli by ste mi vysvetliť či môj zamestnávateľ neporušil zákon keď mi tuto vetu dal do zmluvy. Pracujem ako v obchode s pracovným časom 40 hodín kde robíme 12 hodinové zmeny - krátky, dlhy týždeň. Na konci roku keď si nestihneme vybrať nadčasy tak ich vynuluje?
2. Je možne aby zamestnávateľ ďalsej kolegyni ktorá nastúpila po polroku po mne väčší plat - a má ho vyšší aj ako kolegyne ktoré tam pracujú viac rokov?(robíme tu istú robotu) lebo nástupny plat sa zvyšuje? nemáme mat rovnaký alebo odstupnovaný podľa počtu rokov?
Ďakujem
Marína
04.12.08,17:44
ZP § 121 ods.2
Zamestnávateľ môže v kolektívnej zmluve dohodnúť okruh zamestnancov, s ktorými je možné dohodnúť, že vo výške mzdy bude zohľadnená prípadná práca nadčas, najviac však v úhrne 150 hodín ročne. Zamestnávateľ, ktorý nemá v kolektívnej zmluve dohodnutý okruh zamestnancov podľa prvej vety, môže písomne dohodnúť s vedúcim zamestnancom, so zamestnancom, ktorý vykonáva koncepčné, systémové, tvorivé, metodické alebo obchodné činnosti, riadi, organizuje alebo koordinuje zložité procesy alebo rozsiahle súbory veľmi zložitých zariadení, že vo výške mzdy bude zohľadnená prípadná práca nadčas, najviac však v úhrne 150 hodín ročne.
V týchto prípadoch zamestnancovi za prácu nadčas nepatrí mzda vrátane mzdového zvýhodnenia za prácu nadčas podľa odseku 1 a nemôže za túto dobu čerpať náhradné voľno.

a čítaj aj http://www.porada.sk/t96232-rozdielne-mesacne-mzdy.html
Marína
07.12.08,07:15
viera4 (http://www.porada.sk/member.php?u=31640) Posledná návšteva: 05-12-08 02:39 PM
Ďakujem, že si si môj príspevok prečítala.
viera4
08.12.08,07:05
Ospravedlnujem sa a dakujem ze si mi odpisala a prepač ze som nepodakovala skor.vela prace lekarov a vnučata v nemocnici. zaujima ma toto:
Otázka c. 7 - § 121 ods. 2 – Mzda za prácu nadcas
Môže sa v KZ dohodovat okruh zamestnancov s ktorými je možné dohodnút, že vo výške mzdy
bude zohladnená práca nadcas v rozsahu viacej ako 150 hod, tak že sa v porovnaní
8