Sonica
09.12.08,16:36
Dobry den,
o teme materska sa tu uz vela popisalo, ale nic podobne som tu nenasla...
Takze som studentka, nikdy som neplatila DNP, skolu koncim v juli roku 2009 a planujem v najblizsom obdobi otehotniet-do roka.
Ako sa mam dat poistit aby som zaplatila co najmenej a mat co najvyssiu matersku? Teraz v decembri to asi uz nestiham na maximum a od januara na minimum, lebo to musi byt od 1.12. ak som spravne pochopila... Mozno pockat az do buduceho roka a ist do zamestnania od jula a potom cele tehotenstvo byt PN.
Kolko musim byt zamestnana a kolko DNP aby som mohla ist na rizikove a dostavat co najvyssiu davku?
Dakujem za odpovede
stiby2
09.12.08,16:08
no podla mna by si sa mala prihlasit na dobrovolne nemocenske poistenie este v roku 2008 a platit z max. vymer. zakladu, t.j. 30.219 skk.

a potom od januara 2009 z minimalneho, t.j. myslim 8900skk (265.50 eur)

musis byt poistena aspon 270 dni v poslednych dvoch rokoch pred porodom.

Rozhodujúce obdobie pre výpočet denného vymeriavacieho základu z dobrovoľného nemocenského poistenia je podľa § 54 ods.2 písm.a) obdobie odo dňa vzniku dobrovoľného nemocenského poistenia.
snad to este niekto potvrdi :)
jano
Sonica
09.12.08,16:39
Tak som to pochopila ja ja, ale co teraz ked je uz 9.12.
Myslim ze to musi by t od 1.12. nie?
brčko
09.12.08,20:48
no podla mna by si sa mala prihlasit na dobrovolne nemocenske poistenie este v roku 2008 a platit z max. vymer. zakladu, t.j. 30.219 skk.

a potom od januara 2009 z minimalneho, t.j. myslim 8900skk (265.50 eur) 295,50eur

musis byt poistena aspon 270 dni v poslednych dvoch rokoch pred porodom.


Rozhodujúce obdobie pre výpočet denného vymeriavacieho základu z dobrovoľného nemocenského poistenia je podľa § 54 ods.2 písm.a) obdobie odo dňa vzniku dobrovoľného nemocenského poistenia. v prípade prihlásenia na DNP v 12/08 a čerpaní nem.dávky v r.2009 po splnení podmienok a to: