akirex
09.12.08,16:40
Dobrý večer,

velmi ma teší táto porada. Študujem to tu, ale nemôžem sa tu dopátrať, alebo to neviem nájsť ( som tu krátko zaregistrovaná).

Idem na živnosť, pre firmu, ktorú pracujem, bude mi platiť nejaké peniaze za km.( vlastne im to budem faktúrovať, tak mi to povedala tá firma) Je to 8,80 Sk s daňou. Auto( diesel ) je súkromné, ale budem ho využívať na podnikanie .Potrebujem poradiť :

1, to km , čo im budem faktúrovať je vlastne príjem ?
2, auto musím nahlásiť na daňový úrad,
čo budem viesť pri prac. ceste ?, aké náklady ešte si uplatniť ? musím odkladať bločky,
3, budem mať aj iné pracovné cesty, môžem si to dať do nákladov aj takto: kolko km urobím x 8,80 a to bude výdaj.

Vopred ďakujem za odpoveď a idem študovať zákony, lebo 1.1.2009 začínam podnikať, a rada by som si robila jednoduché účtovníctvo sama, keď nepochopím zakony, tak to dám účtovníčke.
Zoltán Kovács
09.12.08,16:04
Dobrý večer,

velmi ma teší táto porada. Študujem to tu, ale nemôžem sa tu dopátrať, alebo to neviem nájsť ( som tu krátko zaregistrovaná).

Idem na živnosť, pre firmu, ktorú pracujem, bude mi platiť nejaké peniaze za km.( vlastne im to budem faktúrovať, tak mi to povedala tá firma) Je to 8,80 Sk s daňou. Auto( diesel ) je súkromné, ale budem ho využívať na podnikanie .Potrebujem poradiť :

1, to km , čo im budem faktúrovať je vlastne príjem ? Áno je to zdaniteľný príjem
2, auto musím nahlásiť na daňový úrad, Musíš, a to do 30 dni od prvého použitia na podnikateľské účely
čo budem viesť pri prac. ceste ?, Treba viesť evidenciu používania súkromného motorového vozidla (v predajniach si kúpiš)
aké náklady ešte si uplatniť ? Budeš si uplatňovať paušálnu náhradu (do vyhľadávania daj slovné spojenie "paušálne náhrady")
musím odkladať bločky, Odkladaj
3, budem mať aj iné pracovné cesty, môžem si to dať do nákladov aj takto: kolko km urobím x 8,80 a to bude výdaj. Viď vyššie pri paušálnych náhradách