mhvizdosova
31.05.05,08:34
Ahojte,

chcela by som sa opýtať, či ste sa nestretli s podobnou situáciou a ako ste ju riešili.
Ide o SZČO, ktorý pracuje ako obchodný zástupca istej spoločnosti. Jeho úlohou je predávať produkty danej spoločnosti a následne si potom fakturuje svoje výkony. Denne však cestuje vlastným autom takmer po celom Slovensku. Otázka znie, má tento SZČO nárok na priznanie diét do daňových výdavkov? Miesto výkonu jeho práce nie je bližšie špecifikované.
Ďakujem,
Majka
Bea Š.
31.05.05,06:50
Ahoj Majka, má nárok na stravné, 5-12 hod. 80,- atď...Má nárok aj na cestovné náhrady PHM + 6,20 za 1km.
Vladimír Ozimý
31.05.05,07:22
Ja hovorim jednoduche je povedat ze ano, horsie je podla mna obhajit pretoze oni sa budu drzat pravidelnosti...a na stravne ma narok v pripade ak vykona pracu v mieste kde ju pravidelne nevykonava a v pripade takychto obchodnych zastupcov je to dost tazke pretoze ja si myslim ze oni nemaju vykon urceny prevadzkou alebo nieco take...takze neviem ci to je az take jednoznacne...ale stale hovorim zakony su len o ludoch, pride dobra kontrola tak je to v pohode, pride zla tak ti vyhodia aj to co by nemali :)
mirina
02.06.05,09:47
Ja mám problém s tým, že v roku 2004 sme mali troch obchoných zástupcov, ktorí sa striedali na služ.cestách v Nemecku, Maďarsku, Poľsku a ČR. Vyplácali sme im stravné.
Vyvážali tam tovar našimi firemnými autami a cesta trvala 1-2, respl 2-3 dni.
Ale v roku 2004 sa do októbra nemohlo preplácať stravné SZČO. Zákon o cestovných náhradách však hovoril, že na stravné majú nárok zamestnanci, ale aj osoby, ktoré vykonávajú pre firmu nejakú činnosť na základe zmluvy, a keď majú v zmluve dohodnuté poskytovanie stravného pri zahr.prac.cestách, tak sme im ho vyplácali, Ale teraz neviem, či to bolo správne, lebo oni nám to nefakturovali a my máme len cestovné výkazy o absolvovanej SC na základe ktorých sme im stravné vyplatili.