koseckymartin
19.12.08,05:56
Dobrý deň. V skratke načrtnem moju situáciu.Objednal som si posteľ v decodome s tým, že posledný možný dátum dodávky mal byť 5.12.2008. No posteľ do tohto dátumu neprišla, a bohužial stále mešká. Do skladu má doraziť 22.12.2008 v pondelok. V obchodných podmienkach nie je bližšie špecifikovaná náhrada škody z omešknia ani žiadne penále pre dodávateľa. Ja som koncový odberateľ...resp spotrebiteľ. Za posteľ som zaplatil zálohu 20% čo činí cca 3500 SK. Pri poslednom telefonáte mi bola navrhnutá zľava vo výške 10 %, čo sa mi však zdá neadekvátne, kedže posteľsom objednával so zámerom presťahovať sa do nového bytu. Tým že nemám posteľ, a teda dôstojné popdmienky pre normálne fungovanie, platím zbytočný mesačný nájom vo výške 5 500 SK, a byt je neobyvateľný, čo znamená že si musím riešiť náhradné ubytovanie. Otázka teda znie či mám právo si nárokovať vyššiu zľavu ako je ponúknutých 10% a nárokovať si náhradu škody za ušlé nájomné keďže z dôvodu nedodania postele načas nemám šancu v byte spať.Prípadne mi poraďte o ktorý zákon sa mám oprieť.Ďakujem
Zypsik
20.12.08,12:21
Narokovat si okrem priznanej 10% zlavy aj nahradu skody za usle najomne, lebo ti postel meska 17 dni a na zemi sa spat nedalo... :confused:


Narovinu:
Narokoval by si si od predajcu auta preplatenie listkov na vlak?
Narokoval by si si od predajcu pracky preplatenie cistiarne?
Narokoval by si si od predajcu televizora preplatenie listkov do kina?
Narokoval by si si od predajcu sporaka preplatenie uctov z restauracie?
.....

Mozno budem za hlupaka co skloni hlavu pred "predajcami", ale ked ste si v dodacich podmienkach nestanovili poplatok z omeskania, vidim to na hooodne dlhe tahanice.
220870
23.01.09,19:18
nám prišla postel z asko po pol roku (objednana v jún prišla v novembri)a záloha bola 100%
pohodička
09.06.09,19:05
Po prečítaní tvojho príspevku som sa až zľakla. Nám syn zaplatil sedačku v Asku ešte pred Veľkou nocou, ktorá mala byť dodaná najviac do 5 týždňov. V tomto termíne poslali list ako ospravedlnenie, že nemôžu za meškanie svojich dodávateľov, včera mu povedali, že do 2 týždňov to určite nebude a tak mi z toho vychádza, že ich zákazníci dobre úverujú, majú to za poštovné na ospravedlnenie a nemusia platiť bankám debetné úroky. Škoda, že na to dopláca zákazník, ktorého by si mali vážiť.
Martin Mocko
10.06.09,04:00
Moja povaha ma smeruje k tomu, že by som sa snažil vypáčiť od predávajúceho najvyššiu možnú zľavu, keďže nedodržal podmienky. Zoberme si ten prípad z druhej strany. Ak predajcovi nezaplatím za dodaný tovar alebo služby - taktiež nebude spokojný. Pri zariaďovaní bytu som mal asi 10 najrôznejších reklamácií. Naozaj musím uznať, že iba jeden predajca normálne zareagoval na reklamáciu a ihneď zabezpečil náhradu. Ostatní všetci iba poznamenali "Prídite a vymente si".
To ma najviac dorazilo v Baumaxe v BA. Predajňu som mal vtedy vzdialenú 100km. Kúpil som od nich sprchovací kút. Doma pri rozbalení som prišiel na to, že vanička má rozmer 90cm a zástena na kút 80cm. Vypáčil som od nich aspoň zľavu na polovicu benzínu s tým, že ma vedúci predajne upozornil, že za pol roka otárajú Baumax v Trenčíne, ktorý mi je bližší - aby som chodil nakupovať tam.
Avšak ako som priviezol správnu zástenu domov som zase zistil, že tam chýbajú všetky tesnenia, skrutky a kolieska na to, aby zástena mohla správne fungovať. Následne som sa už obrátil na výrobcu sprchovacieho kútu v ČR a tí mi chýbajúce časti dodali bez zbytočných otázok zadarmo.
pohodička
11.06.09,16:09
Máš pravdu, len je to o to horšie, že tá sedačka je už zaplatená, takže vymôcť nejakú zľavu bude horšie. Asi v Asku sú dosť múdri a idú na istotu, platíš dopredu. Je to naša prvá takáto skúsenosť, pri ďalších platbách dopredu budem myslieť na tvoj sprchovací kut z Baumaxu.
pohodička
17.06.09,08:24
Z Aska nám už volali, že sedačka je už v Košiciach, stačí niečo podpísať, aby ju doviezli domov. Takže našťastie meškanie bolo len 3 týždňové.