Nefertiti21
20.12.08,13:48
Dobrý deň,
chceme stavať rodinný dom a najväčšiu hrôzu mám zo základovej dosky a z inžinierskych sietí. Bola by som veľmi vďačná, ak by mi niekto napísal postup stavby základovej dosky s dôrazom na inžinierske siete - ako začať, kedy, čo a kde dať. ( napr. dočítala som sa, že v základoch sa robia otvory na neskorší priechod sietí - tam potom pripojíme rúry na kanalizáciu, a zalejeme betónom?)
Cez zákl.dosku sa ťahá len voda a kanalizácia,alebo aj elektrika?
Ako sa siete pripoja?
Prosím, tí čo ste stavali dom, napíšte mi postup aspon zhruba.
Chceme stavať dodávateľským spôsobom, ale chceme o všetkom čo najviac informácií.
Ďakujem veľmi pekne :)
radenko
20.12.08,14:43
Postup bol asi nasledovný (ide o základovú dosku domu bez pivnice) -som laik, tak sa za neodborné výrazy ospravedlňujeme:
1. vykopanie základov podľa projektovej dokumentácie
2. vloženie pásoviy pre hromozvod
3. štrková výstielka
4. polovičné (alebo 2/3) zaliatie betónom s vertikálnymi železnými tyčkami v cca 50 cm rozostupoch
5. po zatvrdnutí betónu sa dávaju dva (niekedy aj tri - podľa nulovej výšky domu) rady strateného debnenia, medzi každý rad som dával horizontálne železo.
6. potom sa urobili ležaté rozvody podľa projektu (kanalizácia a pod + ja som si dal urobiť prechodky zo základnej dosky pre prípadne káble do budúcnosti)
7. potom sa urobil štrkové násypy a po každom sa to udusalo
8. potom sa urobilo železné sito na vrchu a navzásom sa pospájalo
9. nakoniec sa to celé zalialo betónom

Dúfam, že som na nič nezabudol.
juvask
20.12.08,15:05
Nezabudni privod na vodu dat do nezamrzajucej hlbky a DT tvarnice zavisi od toho ako vysoko chceš dat dom od terenu, ak nie vysoko tak v podstate ich ani nemusis davat.
220870
20.12.08,17:08
1.)Zameranie výkopu pre základy (To by som ako laik radšej nerobil sám)
2.) Ked vám to príde niekto zamerať tak nech vám vysvetlí spôsob osádzania kastlíkov na prechod inžinierských sietí cez základy.