unidat
28.12.08,23:54
Firma nakupuje komponenty a skladá z nich PC. Mal by to byť asi materiál,
ale niečo z faktúry dodavateľa komponentov sa predá zákazníkovi v nezmenenom stave (tlačiareň, monitor, príp. SW). Alebo to všetko môže byť v JU a pen.denníku zapísané ako tovar (pri nákupe - výdaje). Pri predaji - príjmy je to včšetko už tovar.
Lucinka23
29.12.08,14:43
Všetko čo predávaš v nezmenenom stave účtuješ ako tovar, ostatné veci, ktoré využívaš pri zostavovaní PC, tak je to materiál. Pokiaľ sú tieto všetky na jednej faktúre, tak je potrebné rozčleniť faktúru na dve, zvlášť na tovar a zvlášť na materiál a tak to aj zaúčtovať. Tržby z predaja účtuješ tržby z tovaru - pri nezmenenom stave. A pri zostavenom PC sú to podľa mňa tržby za výrobky - pretože zostavený PC je tvojím výrobkom, to čo si ty vyrobil.
Ale keďže som aj ja začiatočník a učím sa, neviem, či som tvoj dotaz zodpovedala správne. Preto budem rada, ak ma skúsenejší opravia. Vôbec sa nenahnevám. :-)
unidat
31.12.08,08:27
Pýtal som sa na to v niektorých firmách, pre nich je to tovar. Materiál je napr. drevo, ak z neho vyrábaš nábytok. Ale tie komponenty neupravuješ, iba ich poskladáš. Ako Lego.
unidat
31.12.08,08:32
Lucinka, práve mi to potvrdila účtovníčka z ďaľšej dosť veľkej firmy. Komponenty sú tovar.
liba2
31.12.08,09:53
Pýtal som sa na to v niektorých firmách, pre nich je to tovar. Materiál je napr. drevo, ak z neho vyrábaš nábytok. Ale tie komponenty neupravuješ, iba ich poskladáš. Ako Lego.
Lenže to poskladané už nemožno nazvať komponentami, to už bude buď nejaká časť PC alebo hotový PC.
Zákazníkovi nepredáš "komponenty v nezmenenom stave" ale počítač.
Takže v konečnom dôsledku sa tie komponenty predsa len zmenia na výrobok.
unidat
31.12.08,10:43