neta1
05.01.09,11:54
Zdravim poradaci, mam takyto problem. Dala som si technikom prestavit pokladnu na euro. Nastavil mi zaokruhlovanie na 3 desatinne miesta, pretoze som si dala nastavit pokladnu aj na vazeny tovar, kde udajne treba zaokruhlovat na 3 miesta, lebo pojde o tovar oceneny jednotkovou cenou a ta musi byt na 3 miesta. Vazeny tovar vsak este nepredavam, len to planujem v priebehu 1-2 mesiacov. Avsak jeden priatel mi povedal, ze ktosi za to dostal pokutu, ze mal zaokruhlenie nastavene na 3 desatinne miesta. Ak by som si ale teraz dala na 2 miesta a neskor zaviedla vazeny tovar, musela by som dat znova prerobit pokladnu technikovi a to by boli vydavky navrch, rovnako ako aj praca s opatovnym nahodenim tovaru. Myslite si, ze ma za to mozu pokutovat, alebo je planovanie vazeneho tovaru dostatocnym dovodom pri kontrole? Ako mam potom pisat cenu v eurach na cenovky pri nevazenom tovare? Na 2 alebo na 3 miesta s tym, ze tretia bude 0? A ako mi to vlastne pokladna bude zaokruhlovat pri nevazenom tovare? Bude to korespondovat s tym, ake su zasady zaokruhlovania na 2 desatinne miesta? :mee: Dufam, ze som to vysvetlila dost zretelne a srdecne dakujem za kazdu odpoved.
Anna Marecekova
06.01.09,15:20
Cenovky na tzv jednotkové ceny tj za meter,kg a podobne sa uvádzajú s 3desat.miestami bez zaokrúhlenia tj za desatinnou čiarkou sa oreže na 3miesta
a až celý nákup napr. 1,5kg banánov sa zaokrúhluje na 2desatinn.miesta matematicky.U kusového tovaru sa uvádza zaokrúhlená na 2des.miesta.Je nutné dať pozor na tovar,ktorý je ocenený za určité množstvo napr.čokoláda,ktorá má 150g je nutné uviesť cenu za 150g množstvo na 2des.
ale aj jednotkovú cenu v tomto prípade za 1kg na 3desat.miesta s orezanim.Čo sa týka pokladne je nastavená správne ak pri zádávaní ceny ukazuje 3des.miesta a následne po vytlačení bloku zaokrúhli celý nákup na 2des.miesta.Rozdiel je keď niekto kúpi 0,1kg a kúpi 5kg z tohoto dôvodu je nutná možnosť zadávať 3des.miesta na pokladni
tetrisss
06.01.09,15:33