taxilaci
07.01.09,18:34
Pekný deň,prosil by som o radu...
Som živnostník a pracujem ako taxikár na živnosť s autom nezaradeným v obchodnom majetku.Môj daňovák tvrdí, že nemám nárok na náhradu za odjazdené km t.j. tých 5.50 Sk za 1 km. Mám nárok iba náhradu spotrebovaného PHM, daň za mot.voz.dial.známka.
Podľa Vás je to tak. Už 3 roky mi odrátáva iba palivo a pod. a žiadné SK za opotrebovanie vozidla.Tvrdí že sa to sťahuje iba na zamestnancov s vl.vozidlom na služ.cestách.Ďakujem za radu...
Tweety
07.01.09,18:16
Pekný deň,prosil by som o radu...
Som živnostník a pracujem ako taxikár na živnosť s autom nezaradeným v obchodnom majetku.Môj daňovák tvrdí, že nemám nárok na náhradu za odjazdené km t.j. tých 5.50 Sk za 1 km. Mám nárok iba náhradu spotrebovaného PHM, daň za mot.voz.dial.známka.
Podľa Vás je to tak. Už 3 roky mi odrátáva iba palivo a pod. a žiadné SK za opotrebovanie vozidla.Tvrdí že sa to sťahuje iba na zamestnancov s vl.vozidlom na služ.cestách.Ďakujem za radu...
Daňovák nemá pravdu. Nárok na náhradu máš.
vikinka
07.01.09,18:24
§ 19 zák.o dani z príjmu
e) výdavky (náklady) daňovníka s príjmami podľa § 6 ods. 1 a 2 vynaložené v súvislosti s činnosťou vykonávanou v inom mieste, ako je miesto, v ktorom činnosť pravidelne vykonáva, najviac vo výške, aká je ustanovená pre zamestnancov podľa osobitného predpisu, 87) a to na stravovanie, ubytovanie, cestovné dopravnými prostriedkami, nevyhnutné výdavky spojené s pobytom v tomto mieste a v súvislosti s činnosťou vykonávanou v zahraničí aj suma do výšky 40 % nároku na stravné podľa osobitného predpisu;87) ak daňovník na cestovanie využije vlastné osobné motorové vozidlo nezahrnuté do obchodného majetku, uplatní výdavky (náklady) do výšky náhrady za spotrebované pohonné látky podľa cien platných v čase ich nákupua základnej náhrady za každý jeden km jazdy podľa osobitného predpisu, 87)
Rozalka
07.01.09,18:26
Vymeň svojho daňováka.
veronikasad
07.01.09,18:27
Pekný deň,prosil by som o radu...