lucy1
03.06.05,21:04
Prosim Vas o radu, lebo neviem ako dalej. Som studentka denneho studia a pracujem v jednom casopise na "Zmluvu o vytvoreni autorskeho diela". Tuto zmluvu mam uzatvorenu jednorazovo na rok 2005 v sume 140 000,- Sk. Vobec neviem ake mam odvodove povinosti a ci mam z tohto prijmu platit aj dan z prijmu, resp. ake ma povinnosti zamestnavatel. Okrem toho pracujem u ineho zamestnavatela aj na dohodu o vykonani prace kde dostavam po zdaneni 2850,- Sk mesacne. Za zrozumitelnu odpoved Vam budem velmi vdacna.
RenataK
03.06.05,19:21
Skús si dať vyhľadať na porade. Je tu na túto tému veľa dobrých príspevkov od takých naslovovzatých odborníkov ako je napr. p. Jozef Mihál.
lucy1
04.06.05,07:21
Skusala som, ale uspokojivú odpoved som nenasla...Poradi mi niekto?
Jana Motyčková
04.06.05,13:10
Keďže vykonávaš práce na základe Zmluvy o vytvorení autorského diela, mala si sa do 8 dní odo dňa začiatku tejto zmluvy prihlásiť do ZP ako SZČO a platiť preddavky na poistné vo výške 910 Sk. Zo sumy 140000 by mal platiteľ odviesť 2% do literárneho fondu. Preddavky na daň z tejto sumy neplatíš.
Neviem ako to dopadne s ročným zúčtovaním poistného, možno ho budeš musieť robiť, možno nie, sleduj poradu.
Po skončení roka by si si mala urobiť daňové priznanie, kde uvedieš hrubý príjem z dohody do príjmu zo závislej činnosti (predpokladám, že poistné Ti nestŕhajú, nemali by), a príjem z autorskej zmluvy uvedieš pod príjmy z inej samostatnej zárobkovej činnosti (§6 ods.2a zákona o dani z príjmu). Z príjmu z autorskej zmluvy si môžeš uplatniť výdavky - zaplatené preddavky na poistné alebo poistné na ZP a zaplatený príspevok do literárneho fondu (mali by Ti ho strhnúť vo výške 2 %). Z rozdielu ešte vypočítaš 25%, to je ďalší výdavok, ktorý si uplatníš poďla §6 ods.10.
lucy1
04.06.05,13:31
Velmi pekne dakujem
Nike
07.06.05,05:54
Súhlasím so somij až na malú drobnosť, 2% literárnemu fondu sú výdavkom vrámci 25% paušálnych výdavkov nie plus k paušálnym výdavkom.
Jana Motyčková