ŠtevoG
20.01.09,12:24
Príjemný deň všetkým.Chcem sa spýtať,či sa z prijatej zálohy v mes.február
odvádza dph hneď alebo až po dokončení prác napr. v máji z celej sumy na konečnej faktúre ?

Dakujem za odpovede.
ekopo
20.01.09,11:27
Zoltán Kovács
20.01.09,11:27
Príjemný deň všetkým.Chcem sa spýtať,či sa z prijatej zálohy v mes.február
odvádza dph hneď alebo až po dokončení prác napr. v máji z celej sumy na konečnej faktúre ?

Dakujem za odpovede.

Do 15 dni je povinnosť vystaviť doklad na dph od prijatia zálohy.

§ 19
Daňová povinnosť
pri dodaní tovaru a služby

(4) Ak je platba prijatá pred dodaním tovaru alebo služby, vzniká daňová povinnosť z prijatej platby dňom prijatia platby.
ŠtevoG
20.01.09,13:24
ked som to dobre pochopil tak je to tak- prijmem zálohu 1.2. -vystavím faktúru /nie zálohovú/ do 15.2. - po ukončení prác v máji druhú faktúru s celkovou sumou mínus záloha.
Ale poraďte mi ako to robiť v Alfe,som laik.Teraz to študujem,z celkovej sumy mi odrátava dph a zo zálohy nie.

Vopred ďakujem.
ŠtevoG
20.01.09,17:23
Prosím Vás pomôže mi niekto ?
ekopo
20.01.09,17:37
na prijatú platbu nevystavuješ "riadnu" faktúru, vystavuješ doklad slúžiaci na odpočet DPH, na základe ktorého Ty odvedieš DPH a druhá strana si DPH odpočíta
ŠtevoG
20.01.09,18:48
Ďakujem ekopo.
doklad slúžiaci na odpočet dph je príjmový pokladničný doklad alebo nejaký iný?
Druhá strana neodčítava dph,je občan nie firma.
ekopo
20.01.09,18:51
Je to niečo podobné ako faktúra. Nerobím v tom programe.
ŠtevoG
21.01.09,07:41
Hľadám niekoho kto účtuje vAlfe a má skúsenosť s prijatými zálohami
sway
21.01.09,08:06
Hľadám niekoho kto účtuje vAlfe a má skúsenosť s prijatými zálohami

v predd.faktúrach si vystavíš preddavkovú faktúru vo fakturácii: preddavkové faktúry, tá nevyčísluje DPH napr. na 1190,- korún, tú pošleš zákazníkovi napríklad 10.2.
príde ti úhrada a uhradíš si ju cez banku, napríklad 15.2.