otazky
22.01.09,12:39
Dobrý deň,

mm veľa otázok - niektoré asi primitívne, ake skrátka, mám v tom guláš...

Som študent extren. štúdia (takže žiadny štatút študenta, to len informačne, že sa veľa neflákam) a rád by som si privyrobil brigádami.

Keď mi niekde ponúkajú, napr. 3 € v hrubom, aj mne sa z toho niečo zdaňuje, nieco odvádzam? - na brigádu (na dohodu o vykonaní práce, alebo dohodu o brigádnickej práci).

Aký je rozdiel medzi brigádou, a prac. pomerom na menej ako 40 hod. týždenne?

Ako zistím, aký vyoký budem mať (za strašne dlho) dôchodok? Od čoho všetkého to záleží?

Ďakujem za odpovede, otázky možno ie sú položené úplne jasne, ale nevyznám sa v tom, neskôr to snáď upresníme...

ďakujem
Kysel
22.01.09,13:10
Ak budeš pracovať na dohodu o prac.činnosti, alebo o vykonaní práce odvádzaš si 19% daň. Ak by si pracoval na kratší prac, pomer, okrem dane odvádzaš aj odvody do poisťovní - soc. a zdravotnej. A aký budeš mať dôchodok - to ti dnes nikto nepovie, lebo pravdepodobne máš pred dôchodkom ešte zo 40 rokov pracovať a dovtedy... zákony sa často menia...
veronikasad
22.01.09,13:15
Dobrý deň,

mm veľa otázok - niektoré asi primitívne, ake skrátka, mám v tom guláš...

Som študent extren. štúdia (takže žiadny štatút študenta, to len informačne, že sa veľa neflákam) a rád by som si privyrobil brigádami.

Keď mi niekde ponúkajú, napr. 3 € v hrubom, aj mne sa z toho niečo zdaňuje, nieco odvádzam? - na brigádu (na dohodu o vykonaní práce, alebo dohodu o brigádnickej práci).

Aký je rozdiel medzi brigádou, a prac. pomerom na menej ako 40 hod. týždenne?

Ako zistím, aký vyoký budem mať (za strašne dlho) dôchodok? Od čoho všetkého to záleží?

Ďakujem za odpovede, otázky možno ie sú položené úplne jasne, ale nevyznám sa v tom, neskôr to snáď upresníme...

ďakujem