Zavrieť

Orim

Cestovanie dovolenka

Hodnotiť článok
by , 01.09.08 at 22:35 (1210 Videní)
Zážitky z dovolenky 3.časť

Po dlhšej prestávke skúsim pokračovať.
Ďalší deň prebiehal ako ten predchádzajúci. Raňajky v pohode, šiel som trochu skôr, nebol som prvý. Boli tu rusi, aj so svojimi polovičkami mne už bližšia veková kategória ako tie mladé študentky, okolo 25 – 30 rokov dve z ich boli no „mňam mňam“. Musím konštatovať, že: toto je pre pánov - bolo na čo sa dívať niečo ako modelky. Samozrejme, že som si vybral miesto tak aby som na ne dobre videl. To nehovorím o oblečení. Všetko bolo tak ako to má byť. Po nakŕmení očí aj žalúdka sme sa rozhodli s manželkou, ktorá si už dávno zvykla, že očumujem pekné ženy, že pôjdeme do mesta niečo kúpiť možno aj darčeky.
Slnko pálilo jak ďas, snažili sme sa ísť čo najviac v tieni, ale nedalo sa vždy. V podstate sme nič nekúpili, len také blbosti ako je minerálka a pod. Asi po hodine sme boli späť a šli sme na pláž, kde som sledoval našu mládež.
Dosť ich vydesili 2 – 3 úhory, ktoré plávali okolo. Musím povedať, že asi mali svoje dni, keď sa trú pretože v tej vode dosť blbli, zvíjali sa okolo seba a pod. V tej dobe sme si neboli istí či sú to skutočne úhory. Asi 50 m od brehu bola skokanská veža z ktorej skákali chalani aj dievčatá do vody. Bol som prekvapený, že sa dievčatá odvážili skákať, pretože mám svoje skúsenosti a tých 10 m je dosť vysoko. Neboli to žiadne šípky ani nič podobné, len skok po nohách, ale aj tak museli v sebe nazbierať dosť odvahy. Výšku tých troch mostíkov odhadujem na 3, 5 a 10 m. Deň pred tým na nej všetci blbli a dnes kvôli úhorom, dievčatá tvrdili, že sú to hadi, tam nezaplával nikto. Až večer tam šla partia odvážlivcov z nejakej inej skupiny boli to nejakí rusi.
Cez to najväčšie slnko sme vypadli z pláže aby sme nedostali úpal a aby sme neboli veľmi spálení a ja som bol pánom profesorom pozvaný na maličkú ochutnávku vín asi 5 km od mesta. Musím povedať, že vínko bolo pitné a my sme sa asi za 2 hodiny vrátili naspäť. Ďalej sa od nejakej známej dozvedel, že tam niekde v okolí sa udajne nejakej pani zjavila Panna Mária a rozhodol sa, že sa tam pôjde pozrieť. To miesto u nás ešte nie je známe, ale chodia tam už z Poľska a aj iného zahraničia. Pretože viem aká nábožná je moja žena tak som sa s ním dohodol, že sa tam pôjdeme pozrieť spolu. A tak sa aj stalo. Vyrazili sme do mesta k jednej známej pána profesora, ktorá vedela kde je to miesto. Ja sa vám to pokúsim čo najviac priblížiť. Odporúčam zájsť do turistickej kancelárie v Novi Vinodolski a zobrať z tadiaľ mapu pre bicyklistické túry volá sa to BICIKLISTIČKE STAZE alebo BIKE ROUTE vyberte si modrú trasu je to č.1. Vydáte sa smerom na Grižane asi 10 km. Po 5 km sa dostanete do Bribira a potom do spomínaného Grižane. Asi do 2 km za Grižane smerom na Triblj je po ľavej strane cesty v zákrute kríž a hneď za ním odbočka do ľava asi osada Kostelj. Asi do 100 m od odbočky je udajne to miesto zjavenia. Ak sa tam dostanete určite to poznáte podľa rôznych sakrálnych veci čo sú tam položené. Možno tam stretnete aj tú pani čo to videla, ktorá vám s radosťou vyrozpráva ako sa to stalo, ale je dobre vedieť chorvátsky aspoň niekto zo skupiny, lebo nie všetkému sa dá rozumieť na prvý pokus. Nám to prekladal pán profesor, takže to bolo OK. Potom sme sa spoločne pomodlili, ja prvý krát po 40 rokoch (čím som desne prekvapil moju polovičku) a šli sme na návštevu k tej vizionárke pretože to bola známa, známej pána profesora, ktorá nás tam autom doviezla. Urobili sme krátku spoločenskú návštevu, kde sa rozprávalo o týchto sakrálnych veciach. Asi po hodinke sme sa rozlúčili a vrátili sa späť tak, že sme ešte stihli aj večeru.
Deň pred tým sa rozbehla akcia diskotéka a tak som stihol aj túto akciu. Autobus tam ešte bol a my sme okolo 22:00 vyrazili autobusom väčšina na diskotéku do CIRKVENICE. Lenže nebolo to tak jednoduché nájsť diskotéku. Pôvodné správy, že sú tam všade diskotéky sa ukázali viac ako nepresné. Autobus sme nechali na parkovisku a vyrazili sme smerom ako nám povedali šoféri. Musím povedať, že diskotéková hudba sa linula s každej krčmy (baru), ale nikde sa nedalo tancovať na čo sme boli všetci nažhavení. A tak sme chodili tam kde nás posielali, z miesta na miesto čo si kto spomenul, že by tam mohla byť diskotéka. Takto sme blúdili asi 1:30 hod. Konečne sme sa dostali na jedinú diskotéku. Vstupné 20 kún sa niektorým zdalo veľa a tak sa rozhodli, že tam nepôjdu. Bol som medzi nimi. Pretože po spočítaní času naspäť podľa odhadu cesta späť k autobusu trvala asi 30 minút, tak to vychádzalo na didžinu len okolo 1 hod. a niečo. A tak sa nás skoro viac ako polovica vrátila.
Cesta naspäť bola v pohode a vôbec sme sa nemuseli ponáhľať. Mali sme čas na pozretie si centra Cirkvenice, miestnych mladíkov ako si krátili chvíľu malými pretekami na člnoch alebo naháňačkou to sa v tej tme nedalo dosť dobre rozpoznať. Boli vidieť len svetielka ako sa naháňali po hladine mora a zavýjanie motorov vytáčaných do vysokých otáčok.