…poznáte to, blíži sa sviatok Vašej polovičky a Vy premýšľate, až sa Vám z hlavy parí, čím by ste mu, či jej urobili najväčšiu radosť. Aj ja som sa raz takto trápila a nakoniec som sa po nekonečnom surfovaní na internete a taktickom zisťovaní rozhodla, že to bude darček síce neoriginálny – mikina, ale za to výnimočný pôvodom. Naďalej som brázdila stránkami a fórami, až som objavila informáciu o značke Abercrombie and Fitch. Moji virtuálni priatelia to tam ospevovali, vraj je to dokonca jedna z najpopulárnejších značiek v USA, tak mi viac nebolo treba. A keďže v dnešnej internetovej dobe sa dá nakúpiť aj bez chodenia po obchodoch, tak som to riskla a objednala ju.
….a prišiel balík – no, poviem Vám pravdu, bola som z neho zmätená. Na prvý pohľad tá mikina vyzerala, ako keby ju už niekto nosil. Po prvopočiatočnom nahnevaní sa a lamentáciách typu: „Ja ťapša, toľké peniaze za toto…“ som sa podujala na opätovné preskúmanie toho „čuda“. Ak som si odmyslela ten spraný vzhľad, tak na dotyk bola mikina veľmi príjemná, kvalitne ušitá, z kvalitného materiálu – vlastne fajnovosť. Tak mi to nedalo a začala som okolo toho zisťovať viac – ja viem, to som mala predtým, ale po vojne je každý generál
Tak dnes už viem, že táto značka vznikla ešte v roku 1892 v New Yorku a za jej vznikom stoja zálesák, zlatokop a zememerač David Abercrombie a právnik E. Fitch. Pôvodne bola firma zameraná na potreby a oblečenie do drsných prírodných podmienok a jej zákazníkov tvorili zálesáci a trampi. Časom sa firma vyprofilovala na prvú značku v New Yorku určenú pre mužov aj pre ženy rovnako. Predstavte si, že medzi zákazníkov patrili dokonca prezident Kennedy, Katherine Hepburn, Greta Garbo či Clark Gable.
V súčasnosti majú viac ako 300 predajní a pri potulkách svetom sa mi do jednej podarilo pozrieť. No poviem Vám, od pôvodného zamerania sa teda celkom slušne odpútali – napríklad v predajniach u nich môžu pracovať len „models“. A verte mi, že sa je na čo pozerať Ak ste niekedy videli ich tašky, fotky, či reklamy, tak to nie sú žiadni „cezpoľní“ ale ich zamestnanci. Nagelovaní mladíci so štvorčekmi na vypracovaných bruchách, štíhle slečny s konfekčnou veľkosťou 34, a všetci so širokými úsmevmi s vybielenými zubami a „How you doing?“ na perách. V predajni vládne prítmie, a hrá tam hudba o hlasitosti 80 decibelov (dá sa to ešte nazvať vyhrávanim?). Ak budete mať niekedy cestu okolo ich predajne, nenechajte si to ujsť. Mali v pláne tohto roku začať masívnejšiu expanziu do Európy, ale kríza im plány zmenila a od tohto nápadu nateraz ustúpili.
Ach, a skoro som Vám zabudla povedať, ako to dopadlo s tou mikinou – s malou dušičkou som ju predsa len podarovala, keďže obdarovaný bol svetaskúsený sveták a vedel o čo ide, tak bol potešený. Ja musím za seba s odstupom času povedať, že nakoľko sa mikina osvedčila, tak do šatníka pribudlo viac kúskov, na ktoré nedám dopustiť – žiadne vytáčanie švov, žiadne farbenie, kvalitný materiál, … a ja už dnes viem, že keď nakupujem cez internet, tak si mám prečítať celý „pokec“ pri tovare a že „used look“ neznamená, že ho niekto nosil, on tak má vyzerať
A ak som Vás náhodou teraz navnadila a chcete sa dostať do obrazu, teším sa na Vás na www.znackovyraj.sk
Silvia