Zavrieť

Porady

Daňové priznanie FO typ B

Dobrý deň,
prosím Vás, chcela by som sa spýtať na nasledovné veci:
1. Pracujem ako SZČO, ale v roku 2011 som mala aj prácu na Dohody o vykonaní práce (tieto práce nesúviseli s predmetom mojej podnikateľskej činnosti). Jedna firma mi plat aj zdanila a zaslala "Potvrdenie o príjmoch FO zo závislej činnosti o preddavkoch na daň...." Môžem si nárokovať v daňovom priznaní vrátenie preddavku na daň? Ako to mám uviesť v daňovom priznaní?

2. Počas roku 2011 som mala uzatvorenú aj Zmluvu o podaní a použití zmeleckých výkonov (jednorazová činnosť). Zdaňuje sa aj tento príjem?

3. Keďže mzda z týchto aktivít mi bola zaslaná na môj podnikateľský účet, mám to uviesť aj v peňažnom denníku a v uzávierkových operáciách na konci roka odpočítať ako príjmy, ktoré nesúvisia s podnikateľskou činnosťou?

Ďakujem vopred za odpoveď!
Usporiadat
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

1/ príjem zo záv. činnosti dáš do § 5 ZDP v DP...a nie je možné teraz zodpovedne odpovedať, či ti DU vráti preddavky zaplatené zamestnávateľom, nakoľko neviem čo ešte musíš zdaniť a aké čiast.základy dane budeš mať....
2/ ak nepatrí príjem do § 3 či § 9 ZDP neuvádzaš ho do DP, ale podľa mňa je to zdaniteľný príjem....
3/ zápis v PD má byť PNZD.....cez uzávierkové operácie ja to nedávam ......
0 0
Gracia RR Gracia RR

Gracia RR je offline (nepripojený) Gracia RR

Ešte by som sa chcela spýtať k Zmluve o podaní a použití umeleckých výkonov. Nemám potvrdenie o príjme, mám iba zmluvu. Je potrebné potvrdenie ako príloha k daňovému priznaniu? Do ktorého riadku v daňovom priznaní mám tento príjem zapísať? (pozn. 2 % z príjmu boli odvedené do kultúrneho fondu.) Ďakujem za odpoveď.
0 0
Danielam Danielam

Danielam je offline (nepripojený) Danielam

Prosím Vás do DP typ B oddiel IX. -odpočet daňovej straty.
Firma už 2.rok po sebe vykazuje stratu (teda aj za rok 2011)