Zavrieť

Porady

Brigáda u živnostníka

Ahojte, prosím vás chcela by som vás poprosiť o radu: chcela by som brigádovať u kamaráta, ktorý je živnostník a jednu zmluvu má, kde pracuje ako upratovač, a ja by som si chcela pri ňom privyrobiť, čiže by som bola u neho ako brigádnik, kde všade ma má zaevidovať? a keď spíšeme dohodu a on mi vyplatí peniaze, a ja by som potrebovala potvrdenie o príjme k dani z príjmov, ako mi to on môže napísať, je tlačivo napr.? ďakujem vám veľmi pekne.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    Janina12 Pozri príspevok
    nie som na úrade práce, mám zamestnanie inde, a ten živnostník nemá iných zamestnancov, takže nie je registrovaný, ako zamestnanec, ďakujem vám za odpovede.
    Zrejme nie je registrovaný ako zamestnávatel - nie zamestnanec.

    Treba urobiť registráciu zamestnávatela v SP a doplniť registráciu dane zo závislej činnosti na DU.
    Potom elektronicky prihlásiť zamestnanca (dohodára) do sociálnej poisťovne pred začiatkom výkonu práce. . Mesačne predkladať (elektronicky) Mesačné výkazy a uhradiť poistné na garančné a úrazové poistenie. 1,05% z vyplatenej odmeny.

    Na DU bude po doplnení registrácie mesačne predkladať Prehľad a do konca marca nasl. kal.roku Ročné Hlásenie.

    Melnick je offline (nepripojený) Melnick