Zavrieť

Porady

Mail od photo claim . com - neopravnene pouzitie forografii na webe

Dobry den,
chcela by som sa informovat ohladne pouzitia fotografii na webovej stranke.

Pred tyzdnom mi prisiel mail z nemeckej firmy photo claim . com o tom, ze som pouzila fotografiu od jedneho fotografa (na jeho webke ta fotografia nie je) v jednom mojom clanku (islo o kratky cestovatelsky blog, kde som napisala clanok 15 ciest pre motorkarov, clanok som prepisala a dopisala z inej stranky). Po prvom maily som tuto webku uplne vymazala (bol to kratky polrocny projekt, navstevnost cca 150 ludi mesacne, a uz cca rok a pol som na tej stranke nerobila ziadnu aktivitu). Prisiel mi druhy mail, ze dakuju, ze som fotku stiahla (ani neviem o aku je rec, kedze v prvom maily bol len link na cely clanok, kde bolo asi 15 forografii a iba link na portfolio fotografa, u ktoreho som ziadnu podobnu fotku nenasla), ale ziadaju zaplatit skody v hodnote cca 1500€.... a samozrejme vyhrazky, ze to pojde na nemecky sud atd... mozem to ignorovat? resp. aky postup by som mala zaujat?? Pride mi to trochu podivne, lebo v prvom maily nebolo vobec uvedene, ze bude treba platit nejake skody...

dakujem za radu
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    Ing. Ľubomír Janoška