Zavrieť

Porady

Účtovanie taxikára SZČO pracujúceho pre zahraničnú firmu

SZČO, plátca DPH podľa par. 4 vedie JÚ. Okrem inej činnosti pracuje ako partner taxikár pre zahraničné firmy B. a U., nie v závislej činnosti, ale s vlastnou koncesiou.
Cestujúci za jazdy platia platobnou kartou zaregistrovanou u týchto B. a U.
Na základe usmernenia FS je nutné všetky platby evidovať vo VRP. Taxikár ale nedostane tieto platby priamo od cestujúcich a to ani v hotovosti ani na účet,
ale iba raz týždenne na účet od zahraničných firiem B. a U po odpočítaní provízie.
Tie na konci mesiaca pošlú taxikárovi tzv. daňový súhrn, kde je vyčíslený príjem (tržby) za mesiac + vyplatené bonusy a tiež vyčíslená a odpočítaná provízia za službu zahraničnej firmy.
V tomto prípade je podľa mňa evidencia VRP k ničomu, ale FS trvá na tom, že musí byť.
Prosím ako sa to má účtovať? Predpokladám, že nejako cez interné doklady.
Ďakujem
Naposledy upravil liveman1 : 20.04.20 at 10:41
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    mona091 je offline (nepripojený) mona091

    mona091