Zavrieť

Porady

Reklamacia hodiniek zakupenych v zahranici

Dobry den, chcem sa spytat ako to je u nas s reklamaciou takychto hodiniek. Jedna sa konkretne o Festina hodinky. Boli zakupene v lete 2008 v San marine. Mam k nim knizocku s medzinarodnou zarukou z coho usudzujem ze musi platit medzinarodne..navyse San Marino je v EÚ. Ked som prisiel do obchodu kde predavaju tieto hodinky tak ma chlapik odbyl ze to mam poslat tam kde som to kupil. tak som si vypytal cislo na vyhradneho dovozcu a ten mi povedal ze oni taku vec neopravuju nakolko je to drahe ze keby slo o malu zavadu tak by to bolo mozne ale ze nakolko ide o drahsiu opravu tak ze nie. Hodinky su zatecene. chcem sa preto spytat aka je u nas legislativa v spojeni s tovarom zakupenym inde. Vobec by ma neprekvapilo ze to u nas ten predajca nemusi vazne opravit...poradte mi prosim. Vopred dakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Chobot je teraz online Chobot

    Chobot
    azuritko6 Pozri príspevok
    Dobry den, chcem sa spytat ako to je u nas s reklamaciou takychto hodiniek. Jedna sa konkretne o Festina hodinky. Boli zakupene v lete 2008 v San marine. Mam k nim knizocku s medzinarodnou zarukou z coho usudzujem ze musi platit medzinarodne..navyse San Marino je v EÚ. Ked som prisiel do obchodu kde predavaju tieto hodinky tak ma chlapik odbyl ze to mam poslat tam kde som to kupil. tak som si vypytal cislo na vyhradneho dovozcu a ten mi povedal ze oni taku vec neopravuju nakolko je to drahe ze keby slo o malu zavadu tak by to bolo mozne ale ze nakolko ide o drahsiu opravu tak ze nie. Hodinky su zatecene. chcem sa preto spytat aka je u nas legislativa v spojeni s tovarom zakupenym inde. Vobec by ma neprekvapilo ze to u nas ten predajca nemusi vazne opravit...poradte mi prosim. Vopred dakujem.
    SKús osloviť priamo výrobcu. On bude vedieť, či v našej krajine má záručné servisné centrum. Ak nie, tak ti aspoň poradí, kam to môžeš zaslať na opravu.
    v tej knizke je iba Česká republika a je to ta ista firma ako na festina strankach:
    JANEBA TIME
    oficiální distributor pro ČR, SR a Polsko
    Janeba Time, s.r.o.
    tř. 17. listopadu 258
    530 02 Pardubice
    Česká republika
    a potom v sekcii slovenska republika

    Janeba Time SR, s.r.o.
    Komárňanská 108
    947 01 Hurbanovo
    Slovensko


    cize...česi to musia vyreklamovat ale ked maju zastupenia aj na sk tak musia aj tu nie? ci ako to je?

    Chobot je teraz online Chobot

    Chobot
    azuritko6 Pozri príspevok
    v tej knizke je iba Česká republika a je to ta ista firma ako na festina strankach:
    JANEBA TIME
    oficiální distributor pro ČR, SR a Polsko
    Janeba Time, s.r.o.
    tř. 17. listopadu 258
    530 02 Pardubice
    Česká republika
    a potom v sekcii slovenska republika

    Janeba Time SR, s.r.o.
    Komárňanská 108
    947 01 Hurbanovo
    Slovensko


    cize...česi to musia vyreklamovat ale ked maju zastupenia aj na sk tak musia aj tu nie? ci ako to je?
    TO, že firma má zastúpenie v nejakej krajine neznamená, že musí vybaviť reklamáciu vecí tejto značky zakúpených v ktorejkoľvek krajine. Oni sú povinní vybaviť reklamáciu vecí, ktoré boli zakúpené v tej krajine, kde majú zastúpenie. Nie každá firma poskytuje medzinárodnú záruku. Napr. tie hodinky sa možno tu na SK ani nepredávajú a nemajú na ne náhradné diely.

    Navyše Janeba Time SR, s.r.o je iba obyčajná eseróčka, tunajšia firma, pravdepodobne ani nepôjde o dcérsku firmu, len nejakého predajcu tohto tovaru, ktorý ručí za tovar predaný v ich predajni.

    misomiso je offline (nepripojený) misomiso

    misomiso
    Co je to za hlupost "keby islo o mensiu opravu" - ved naklady na zarucnu opravu neznasa servis ale vyrobca. Servis si tieto naklady uplatnuje u vyrobcu. Treba pytat kontakt na vyrobcu. Ak poskytuje medzinarodnu zaruku, tak je jeho povinnostou sa postarat, aby aj fungovala.

    misomiso je offline (nepripojený) misomiso

    misomiso
    Este je ale dalsia moznost, (predovsetkym, ak boli zakupene v San Marine) ze sa jedna o falzifikat, aj s falosnym zarucnym listom. Je kludne mozne, ze samotna firma takuto zaruku ani neposkytuje, ale ze vyrobca repliky taketo nieco vytlacil. Dnes je vyse 80% predavanych hodiniek falosnych.
    ok takze falzifikat ci nefalzifikat to neriesme mali by byt prave ak nie su tak to sa vyriesi potom kazdopadne aj mna zaskocilo to slovko mensia a vacsia oprava...cize...ako sa mam opytat toho pana ze co ma s Festinami...ci je zastupenie alebo oficialny servis alebo ako aby to bolo pravne spravne povedane...
    a ako sa to mam opytat na maili festiny...ze co ci maju na slovensku...aby to bolo spravne?

    Chobot je teraz online Chobot

    Chobot
    azuritko6 Pozri príspevok
    ok takze falzifikat ci nefalzifikat to neriesme mali by byt prave ak nie su tak to sa vyriesi potom kazdopadne aj mna zaskocilo to slovko mensia a vacsia oprava...cize...ako sa mam opytat toho pana ze co ma s Festinami...ci je zastupenie alebo oficialny servis alebo ako aby to bolo pravne spravne povedane...
    a ako sa to mam opytat na maili festiny...ze co ci maju na slovensku...aby to bolo spravne?
    Však sa ich priamo spýtaj - že si si kúpil ich hodinky v SAn Marine a bývaš na SK. Či majú v SK nejaké zastúpenie, ktoré by vykonalo záručnú opravu ich hodiniek. A uvidíš, čo povedia.

    dana9 je offline (nepripojený) dana9

    právnik dana9
    Ahoj, skusi si pozriet aj zennei § 625 Obcianskeho zákonníka:
    Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená. Ak je však v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu u podnikateľa určeného na vykonanie záručnej opravy. Podnikateľ určený na opravu je povinný opravu vykonať v lehote dohodnutej pri predaji veci medzi predávajúcim a kupujúcim.

    Skus tym argumentovat, prípadne na nich zatlac, ze das info importerovi/vyrobcovi hodiniek, mozno to pomoze.
    je tiez otazne, ci su oficialne autorizovany na zarucne opravy.skus pohladat aj na internetovej stranke vyrobcu

    Reklamacia hodiniek zakupenych v zahranici

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.