PPatricius máš pravdu...ja som robil obchodného zástupcu a to u TOP firiem a je to presne o tom. Prirodzené je aj to, že hľadajú super obchodného zástupcu, ale aj keď ho nájdu, po čase prídu na to prečo bol super(napr.:"Nikto Vám nedá to,čo Vám my dokážeme sľúbiť..." a potom dochádza k vysokej fluktuácií ľudí na tejto pozícií vo firmách.
Druhá varianta je vtedy, keď sa jedná o obchoďáka, ktorý má reálne dobré výsledky a taký ide potom profesionálne hore...
Ak tomu správne rozumiem tak najšikovnejší sú tí, ktorí dokažu zákazníkovi sprostredkovať a v budúcnosti ešte aj živiť, respektíve oživovať dokonalú ilúziu o výhodnosti sprostredkovaného obchodu, ktorá sa mu rozplýva v okamihu, kedy jeho región navštívi iluzionista - obchodný zástupca ešte o niečo šikovnejší. Môžu to byť aj psychológovia či jasnovidci + herci, ktorý dokážu zákazníkovi ponúknuť, alebo lepšie povedané prisľúbiť, zprostredkovať to čo mu čítajú z "aury"... Počul som už aj také otvorené názory, že ak sa chce človek skutočne presadiť v tejto brandži tak bez klamstiev to nejde. Ak totiž klame konkurencia, tak okamžite a účinne tromfnúť ju možno iba triumfálnejším klamstvom. "Klin, klinom."Navyše pod vplyvom toľkých kilometrov, stresu, hladu a ... si mnohí z nás, ako obchodný zástupca dokáže tie nepravdy akosi odobriť. Akoby človek postupne strácal svedomie a nahrádzal ho konkurencieschopnosťou. I keď by sme totiž mali hoci aj skutočné pravé medzinárodné preferencie týkajúce sa nášho produktu, tak prakticky sa dnes nenájde už takmer nikto, kto by mal čas na to, aby sa s nimi dôkladne oboznámil. Iste nie je náhoda ani to, že úspešní na týchto pozíciach bývajú dosť často nevzdelaní rómovia, ktorí síce nepracujú pre TOP firmy, ale ich obraty... Čím menej toho človek vie, čím menej dostupných a hodnoverných informácii o predávanom produkte má, tým ľahšie sa dá presviedčať, respektíve klamať.
Aby som bol úprimný a prezradil vám, o čo mi tu vlastne ide. Po jednom svojom zdrvujúcom životnom páde som začal horlivo hľadať priestor na svoju sebarealizáciu. Minulý rok sa mi podarilo urobiť maturitu popri zamestnaní, bol som prinútený urobiť si kvoli tomu aj "pseudoživnosť". Iba prostredníctvom maturity som mohol pokračovať a prihláškou na Výsokú školu bližšie špecifikovať svoje životné smerovanie, respektíve poslanie. Všeličo som musel popri tom štúdijnom horlení prehltnúť, naučil som sa umeniu efektívnej komunikácie, teda ľudovo povedané klamať. Veľakrát som sa chcel externého štúdia pri konfrontácii s vlastným svedomím aj vzdať, ale obety ktoré som kvoli tomu podstupoval, boli príliš veľké. V čase hospodárskej krízy sa moj cieľ začal akosi vzďalovať a ja s nadstavbou v oblasti marketingu, začal som poškuľovať po práci obchodného zástupcu, ktorá by mohla byť z hľadiska možností a aj príjmu pre externe študujúceho vysokoškoláka veľkou výzvou.
Milý poraďáci, prepáčte za vyčerpávajúcu otázku, ale vaše odpovede na ňu určite pomôžu viacerým v ich rozhodovaní.
Moja najväčšia dilema je asi takáto:
Odbor ktorý som sa rozhodol študovať je sociálna práca, čiže odbor v ktorom sú úprimnosť, vzájomná dôvera a ďalšie duchaplné cnosti pre úspešnú komunikáciu, analýzu a terapiu klienta nevyhnutné. Mnohé charakterové vlastnosti ak aj nie všetky, ktoré zahŕňa v sebe toto poslanie, sú v priamom protiklade s charakterovými vlastnosťami vyžadovanými a pestovanými u obchodných zástupcov, ktorý využíva umenie efektívnej komunikácie prakticky hlavne vo svoj prospech.Otázka pre psychológa znie:
Čo je lepšie. 1.Poprieť, pošlapať, zatajiť svoje vnútorné presvedčenie pri dosahovaní svojho šľachetného cieľa, za cenu jeho dosiahnutia?
alebo, 2.vzdať sa radšej s čistým svedomím tohto cieľa?
Zatiaľ vám všetkým pekne ďakujem.