Zavrieť

Porady

Diéta

Ahoj. Vie mi niekto poradiť nejaké diétne recepty? Potrebujem schudnúť pár kíl. Ďakujem.
Usporiadat
Silvernola Silvernola

Silvernola je offline (nepripojený) Silvernola

Mne nedávno zistili cukrovku. Upravila som stravu podľa GLYKEMICKÉHO INDEXU, vyhýbam sa potravinám s vysokým GI a kilá idú pomaly ale iste bezbolestne dole. A nehrozí jojo-efekt. Chvalabohu, dokážem oželieť sladkosti (okrem horkej čokolády, kupujem si 75 a viac %nú - tú môžem). Zelenina, zelenina, zelenina.
"Zo zeleniny cukor do krvi presakuje, z ovocia priteká a z cestovín tečie prúdom"
0 0
alla66 alla66

alla66 je offline (nepripojený) alla66

Profesionáli postavili Titanic - amatéri Archu! ...viac
Kamarátka začala s ryžovou dietou, drží to zatiaľ tri dni, uvidím, aký bude výsledok po dvoch týždňoch.

Návod na schudnutie – ryžová diéta

Ryžová diéta má množstvo fanúšičiek. A hoci jej odporcovia tvrdia, že jednostranné diéty sú už dopredu odpísané, bez pochýb vás chutné recepty našich čitateliek presvedčia, že ryžová diéta je jednou z tých, ktoré sa vydržať naozaj dajú.
Dva týždne odriekania
Ryžová diéta stojí na prijímaní uvarenej nelúpanej ryže. Ideálne množstvo, ktoré budete počas dvoch týždňov telu dodávať, je šesť menších porcií ryže. Pravdaže, nie je ryža ako ryža, a tak na klasickú guľatú treba zabudnúť. Keďže má vysoký glykemický index, rýchlo po nej vyhladnete a s hladom sa dostaví nervozita a chuť na všetko sladké, mastné a kalorické. Nenávratne preč bude aj motivácia.
Preto sa odporúča konzumovať výlučne len ryžu natural či divokú indiánsku ryžu. Hoci jej ešte nedôverujete, presvedčí vás fakt, že obsahuje mnoho zdraviu prospešných vitamínov a minerálov (vitamíny skupiny B, fosfor, zinok, železo, magnézium). Má aj vysoký podiel vlákniny. A čo je azda najdôležitejšie, vďaka nízkemu glykemickému indexu po nej tak skoro nevyhladnete.
Ryžové variácie
Prvé dva dni sú najťažšie, pretože sa telo očisťuje. Konzumuje sa len čistá, neochutená ryža bez soli. Ak ich vydržíte, môžete sa tešiť na podstatne chutnejšie jedlá. Postupne totiž pridávate zeleninu, ovocie, klíčky, huby, kyslú kapustu, diétne upravenú kuracinu, ryby i tofu.

Zeleninové rizoto
Suroviny: 4 červené papriky, 1 zelená paprika, 2 paradajky, 100 g cibule, 1 strúčik cesnaku, 150 g ryže natural, 80 g tofu, 1 kocka zeleninového bujónu, soľ a korenie
Postup: Papriky a cibuľu očistite a nakrájajte nadrobno. Orestujte na troške masla, pridajte ryžu a krátko opečte. Z bujónu pripravte pollitra vývaru a pridajte ho k ryži. Paradajky nakrájajte na kocky, pridajte k ryži, osoľte a jemne okoreňte. Prikryté varte 25 minút na miernom ohni. Na konci varenia pridajte cesnak a ochuťte strúhaným tofu.
Exotická karí ryža
Suroviny: 200 g ryže natural, 2 PL rastlinného masla (alebo olivového oleja), karí korenie, soľ, čili pasta
Postup: V hrnci roztopte maslo, pridajte ryžu a minútku restujte. Prilejte asi 1,5 litra vody, 2 ČL karí korenia, soľ, trocha čili pasty a premiešajte. Varte na miernom plameni 25 minút, odstavte a podávajte. Môžete podávať samostatne alebo ako prílohu ku kuraciemu mäsu.

Ryža s provensálskym korením
Suroviny: 1 cuketa,* 1 šálka ryže natural, 1 paprika, 2 rajčiny, provensálske korenie, francúzska horčica, pažítka, strúhaný syr
Postup: Ryžu uvarte podľa návodu domäkka. Na troške olivového oleja poduste nakrájanú cuketu, papriku a rajčiny. Ochuťte lyžičkou provensálskeho korenia, pridajte lyžičku francúzskej horčice, trochu pažítky a soli. Spojte s uvarenou ryžou a podávajte so strúhaným syrom.

Šampiňónová ryža na víne
Suroviny: 1 šálka ryže natural, zväzok mladých cibuliek, 1 dl bieleho vína, konzerva šampiňónov (alebo adekvátne množstvo čerstvých), olivový olej, soľ, korenie
Postup: Ryžu uvarte podľa návodu, v panvici na troche olivového oleja orestujte cibuľku a nakrájané šampiňóny. Podlejte vínom a poduste. Nakoniec pridajte varenú ryžu, osoľte, okoreňte a doduste.

RYZOVA DIETA
*
Ryzova dieta - 1.Cast

Určite každý z vás počul o diéte s názvom ryžová diéta - ryžovka. Napíšem vám moje osobné skúsenosti a dosiahnuté výsledky, nakoľko som ju absolvoval už dva krát, a momentálne prebieha jej tretia aplikácia / deň 13.

Ak sa nad tým tak zamyslím, žijeme vo svete, kde je neskutočné množstvo pestrosti jedál. No pri bežnej práci čoraz menšie množstvo času, aby sme si jedlo vychutnali, alebo aby sme zvolili druh jedla podľa správnosti versus chuti, či reštauráciu, v ktorej nám ho pripravia. Pre niekoho sú problémom finančné možnosti, pre iného poloha kde pracuje - okolie s možnosťami stravovania. Preto vo väčšine prípadov vsadíme na tradičné zväčša kalorickejšie jedlá. Skúste sa zamyslieť, čo najviac riešime počas dňa? Podľa mňa jedlo. Jediným najsvetlejším, najbližším bodom počas dňa je obed. Kedy a kam, čo si dáme? Nehovoriac o mlsnotkách počas dňa. No a večer po práci, ísť sa najesť a potom si ľahnúť a ,,oddychovať,,. Na cvičenie je času málo, možností ešte menej, počasie nám väčšinou nepraje. Už nech je leto - to si povie každý. Budem korčulovať, bicyklovať, behať... Reči, reči a reči. Starneme a lenivieme. Darmo ale je to tak. Preto ja siahnem vždy raz do roka po tejto metóde, ktorá sa mi osvedčila. Je striktná, obnoví mi určitý rešpekt k jedlu, k nápojom a tiež k sebe samému. Je chutná no v prvých dňoch psychicky náročná, výsledný efekt je však zaručený.

Po prvý krát som o ryžovke počul od môjho kolegu. Vraj je to dosť drastická kúra, ktorej základom je celozrnná, pololúpaná, hnedá ryža - natural. Ide o detoxikačnú kúru s vedľajšími účinkami chudnutia. Má viacero fáz, neskôr sa kombinuje so zeleninou, strukovinami atď. Zdalo sa mi to veľmi zaujimavé a hlavne účelné. Zhodiť je možné až 25% telesnej hmotnosti. Fajn! So striktným režimom problém nemám, na vojne som bol, brániť sa je zbytočné ) Jediná potrebná vec na jej začatie bolo počkať si na správny dátum. Ryžovka musí mať psychický, energický, lunárny a duchovný základ. Áno kľudne sa teraz zasmejte, ale je to tak. Nie je jedno kedy ju aplikujete. Nie je jedno ako ste na tom fyzicky. Dôležitá je fáza mesiaca, odliv energií, postavenie hviezd a veľa iných činiteľov. Pre mňa je odborníčkou v tejto oblasti moja kolegyňa, kamarátka a skvelý človek Veronika. Tá je telom a dušou stelesnenie dobra, kto ju pozná vie o čom hovorím. Vždy skontroluje kalendár, pozrie ,,hviezdičky,, a stanoví čo najpresnejší dátum, ako teraz posledne. Vyšiel na 22.januára 2008.

Ako to celé v skratke prebieha? Ryžovka má 4 fázy, každá fáza ma 9 dní. Stravujeme sa 3 krát denne v pravidelných intervaloch. Napríklad raňajky o 9:00, obed o 13:00 a večera o 18.00 hod. Ak chodíme neskôr spávať - čo je môj prípad, kľudne posunieme čas na 10, 15 a 20 hod. Počas celej kúry pijeme iba vodu, minerálky s nízkym obsahom solí, magnezia a horčíku či bylinkové čaje. Nesolíme, nekoreníme ani nijako neochucujeme. Sladkosti, alkohol či káva bokom. Nesmú sa fajčiť cigarety. Znamená to STOP všetkým nezdravým činiteľom, návykom a mlsnotám, na ktoré sme boli zvyknutí. Nezabúdajte, jeme 3 krát denne! Žiadne také výhovorky ako ,,ja neraňajkujem,, alebo ,,nestihol som si dať obed,, atď. Jediné čo sa môže je vynechať večeru. Necvičíme, ani nijakým iným spôsobom neplytváme energiou. Telo bude mať čo robiť, aby s tak malým množstvom jedla fungovalo.

Prvá fáza je úplne najťažšia, nebudem vám to znechucovať, ale aj najnechutnejšia. Jeme iba samotnú ryžu. Pripravujeme si dávku na celý deň, ja to robím vždy večer. Po najedení by sme nemali piť tekutiny, ale počkať aspoň 1 hodinu. Žalúdok má totiž čo robiť, aby jedlo spracoval. Ak vypijeme pohár vody, jedlo v žalúdku zriedime a tráviť nám bude oveľa dlhšie. Vyhneme sa tak bežným stavom, ktoré poznáme po návrate z obedov, kedy sme úplne slabí, chce sa nám spať - mozog sa nám odkrví a žalúdok trávi na plné obrátky. Poväčšine sme si dali nejaký nápoj, alebo sme sa nebodaj prejedli )

Počas týchto prvých 9 dní nás budú sprevádzať zvláštne pocity. Prvý deň prežijeme normálne. Spoznávame chuť ryže, čítame si body čo, kedy a ako robiť. Dodržujeme pitný režim! 2.deň už automaticky prijímame menšie dávky jedla, ryža nám môže prestávať chutiť. Schudneme mínus 1-2kg. Na 3.deň vás začne mierne bolieť hlava, extremisti hovoria o bolesti, poväčšine je ich dôvodom nedostatok tekutín. Naozaj to mám overené. Váha nám ide dole, mali by sme schudnúť 2-3kg. 4.deň nám ryža nechutí, mali by sme sa donútiť zjesť aspoň 3 polievkové lyžice. Ja som viac nebol schopný zjesť. Žalúdok sa scvrkáva, dostavuje sa únava. Váha zaručene mínus 3kg. Na 5.deň sa stabilizujeme, zjeme dávku ryže, telesne sa cítime naozaj veľmi príjemne. U mňa sa dostavili pocity, kedy som nebol počas dňa vôbec unavený, mal som dobrú náladu, dosvedčiť to môže moje okolie. Na 6.deň schudneme zaručene 4kg, nechuť k ryži je vyššia, večera nám nechutí, môže sa dostaviť nervozita. Na 7.deň nás prestáva baviť príprava ryže, začíname sa baviť viac o jedle s okolím, vystupujú do popredia pocity lepšieho videnia, čuchu, chuti. 9.deň prejde veľmi rýchlo, nakoľko večer si pripravujeme stravu na 2.deň, začína fáza 2.

Ak všetko správne dodržíme, tak za prvú fázu schudneme garantovane 5kg. Nazaj aj najmenší prehrešok je katastrofou! Ja osobne som teraz opätovne schudol 6kg, kolega dal dole 6kg, moja priateľka 4kg (tá moc ale nemá z čoho :-). Ak je to možné, doprajeme si počas kúry viac spánku ako bežne. Odrazí sa nám to zaručene na ďaľšom dni.

Príprava ryže:

Do 2 dcl pohára nasypeme ryžu. Vsypeme ju do tlakového hrnca. Prúdom vody ryžu prepláchneme a rukami dobre premiešame. Nakoľko je pololúpaná, môže obsahovať čiastočky šupín či výrobných nečistôt - vodu odlejeme. Následne pridáme dvojnásobné množstvo vody - v tomto prípade dva 2 dcl poháre a uvedieme do varu. Potom z hladiny odstránime polievkovou lyžicou penu, ktorá tam vznikne, tlakový hrniec zavrieme a varíme na polovičnom ohni či elektrickom sporáku po dobu asi 25-30 minút. Nakoniec ryžu odstavíme a necháme ,,v perinke,, pol hodinku vychladnúť. Otvoríme a nasypeme do pripravenej plastovej misky. Dávka by mala obsahovať cca pol kila objemu nabopnanej ryže.

Pitný režim:

Nesmieme zabúdať na dostatok tekutín !!! Áno ako som čítal na určitých blogoch, podstatou ryžovej diéty je aj odvodňovanie, vraj preto je nezdravá. Žiaľ, autori týchto úvah poväčšine zabúdajú napísať, že počas dňa pijeme oveľa viac tekutín ako bežne - cca 4 litre tekutín. Tie ak príjimeme a vylúčime, telu neuškodíme, skôr ho prečistíme - to je podstatou ryžovky. Pijeme teda každú hodinu asi 3 dcl vody, minerálky, nezabúdame na jeden pohár bylinkového čaju doobeda a jeden poobede. Môžeme aplikovať čaje aj cielene. Proti kašľu, na dýchacie cesty, na prečistenie močových ciest, na čistenie krvi atď.



RYZOVA DIETA
*
Ryzova dieta - 2.Cast

Druhá fáza patrí medzi prvé najkrajšie a najchutnejšie dni celej kúry. 10.deň ryžovky nám odpovie na otázku, či bolo naše 9 dňové trápenie zbytočné, alebo naopak prospešné. Telo by sa malo normalizovať, žalúdok by mal byť scvrknutý, váha by mala byť garntovane nižšia o 5 až 7 kg. Ak tak nie je, urobili ste nejakú chybu. No ideme ďalej...

V tejto fáze si k dávke ryže pridávame 25% mierne varenej zeleniny . Zeleninu varíme tak, že ju nakrájanú na male kúsky vhodíme do vriacej vody. Varíme asi 2 až 3 minúty, aby sme dlhším varením nezabili všetky vitamíny potrebné pre náš organizmus.

Najvhodnejšia zelenina: hlavne mrkva, kapusta, cibuľa; ďalej petržlen, zeler, kaleráb, rôzne druhy tekvíc, uhorky, cvikla, pór, reďkovka, karfiol, kel, brokolica, špargľa. Uprednostňujeme čerstvú zeleninu pred varenou. Pozor na strukoviny! Už si môžeme pridať štipku morskej soli, alebo ju ochutiť majoránom, bazalkou alebo pokrájanými strúčikmi cesnaku.

V tejto fáze kúry sa väčšinou stratia subjektívne zdravotné ťažkosti. Cítime sa veľmi dobre, sme plní energie, duševne výkonní, myseľ je jasná. Bola by však škoda, keby sme v návale nadšenia a výrazného zlepšenia zdravotného stavu porušili alebo skrátili diétu, a tým znemožnili trvalé odstránenie zdravotných problémov. (U mnohých ľudí je však úplne normálne, ak takmer počas celej kúry pociťujú akoby telesný, tak aj duševný útlm). Taktiež v tejto fáze, pri liečení vážnejších chorôb, by sme mali konzumovať biologicky dopestovanú zeleninu, to znamená nehnojenú umelými hnojivami a neošetrovanú chemickými prípravkami.

V prípade akéhokoľvek porušenia kúry, ak sme náhodou skonzumovali niečo nevhodné, nemali by sme prepadnúť malomyseľnosti a pokračovať v kúre. Nasledujúci deň si potom zaraďme buď len čistú ryžu, alebo hladovku. To nám opäť vráti duševnú a telesnú rovnováhu, i keď nemusí vždy úplne vykompenzovať zníženie liečebných účinkov kúry.

Čo sa týka chudnutia, váha by nám mala ísť každý 2.deň o pol kilogramu dole. To znamená, že na konci 2.fázy, by sme mali schudnúť garantovane 4 až 5 kg.
0 0
tetrisss tetrisss

tetrisss je offline (nepripojený) tetrisss

No, niekedy ani ja neviem... ...viac
Nad ryzovou dietou sa mozem len kyslo pousmiat, drzala som ju pred niekolkymi rokmi, vtedy bola len 7dnova, princip bol jednoduchsi, jeden den sa mohla jest ryza slana/malo/a ochutena nejakymi bylinkami a druhy ochutena trochou medu a skoricou, prvy den sme boli aj s kamoskou navysost spokojne, hladne sme neboli, druhy den dtto a treti den a dalsie to bolo uz len trapenie, fuj, odvtedy uz nelupanu ryzu nemozem ani citit, ale je pravda, ze za tych sedem dni sme schudli sest kilo, posledne dva dni som uz nemohla zjest ani zrnko. Ale zase plati :nezacinajte dietu, pokial sa nemienite potom riadit zasadami zdravej vyzivy, taketo drasticke diety vam naburaju cely metabolizmus a aj tak je to len kratkodobe riesenie. Keby sa tak dalo prejest aj inymi potravinami, nielen ryzou.
0 0
alla66 alla66

alla66 je offline (nepripojený) alla66

Profesionáli postavili Titanic - amatéri Archu! ...viac
Držať akúkoľvek diétu je týranie. Zaručene pomáha kúpiť si veľkého psa, s ktorým

treba chodiť von aspoň 4x za deň a o pohyb máte postarané..

Najmä ak rád behá za fenami.
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať