Zavrieť

Porady

reklamacie

Dobry den, prosím vedel by mi niekto poradit ohladom reklamácii, máme JU a ja neviem ako postupovat s vyriesenymi reklamaciami - výrobky ktore sme vymenili za fungujuce ale co s tými pokazenymi. Je nejaka norma alebo § podľa ktoreho by som mala postupovať. Mame to dodanit alebo len tak vyhodit zo skladu. Za kazdu radicku dopredu dakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

    daňový poradca, audítor Jana Acsová
    kekisa
    Dobry den, prosím vedel by mi niekto poradit ohladom reklamácii, máme JU a ja neviem ako postupovat s vyriesenymi reklamaciami - výrobky ktore sme vymenili za fungujuce ale co s tými pokazenymi. Je nejaka norma alebo § podľa ktoreho by som mala postupovať. Mame to dodanit alebo len tak vyhodit zo skladu. Za kazdu radicku dopredu dakujem
    Potrebuješ s reklamačný poriadok a smernicu k účtovaniu týchto účtovných prípadov. V každej firme je to individuálne, každý tovar má svoje špecifiká. Ak za reklamácie zodpovedáš, tak je to Tvoj daňový výdavok. Ale smernicu a reklamačný poriadok potrebuješ.

    kekisa je offline (nepripojený) kekisa

    kekisa
    Dakujem, no potrebujem radu učtovnu a daňovu ako to zahrnut do daň. vydavkov popripade nedaňovych. Tak by som Vas chcela poprosit ci nahodou nemate niekto takuto smernicu a nemohli by ste mi ju poskytnut. Jedna sa o tovar vo veľkoobchode. Este raz dakujem.

    kekisa je offline (nepripojený) kekisa

    kekisa
    AVO
    Potrebuješ s reklamačný poriadok a smernicu k účtovaniu týchto účtovných prípadov. V každej firme je to individuálne, každý tovar má svoje špecifiká. Ak za reklamácie zodpovedáš, tak je to Tvoj daňový výdavok. Ale smernicu a reklamačný poriadok potrebuješ.
    Dakujem, no presne neviem ked zistim ci si tieto reklamacie mozem dat do vydavkov resp. ich tam nechať? Toto cele mi nejak nie je jasne.

    kekisa je offline (nepripojený) kekisa

    kekisa
    [QUOTE=elli]A to si vyrobca alebo predajca? A potrebujes radu uctovnu ci pravnu?[

    Potrebujem hlavne uctovnu a danovu. Som predajca - veľkoobchod.

    Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

    daňový poradca, audítor Jana Acsová
    Reklamácie sa riešia individuálne. Vôbec nie je podstatné, na akom stupni pôsobíš, t.j. veľko alebo maloobchod, ale napr. na tomto:

    - máš reklamácie zohľadnené v nákupnej cene od výrobcu?
    - máš reklamácie zohľadňované v dodávkach, t.j. že pri nákupe dostaneš štandardne pár kusov navyše?
    - máš v zmluve o nákupe dohodnuté, kto zodpovedá za reklamácie?
    - máš ty so svojimi partnermi dohodnuté, že zodpovedáš za reklamácie?
    atď.

    Na túto problematiku je veľa otázok, ktoré si viete zodpovedať sami, ak pozriete do obchodných zmlúv, na základe ktorých si upravíš spomínaný reklamačný poriadok a smernicu k účtovaniu reklamácií. Príprava takýchto podkladov trvá vo firme spravidla dlhšie, nakoľko riziká a ich riešenie môžu byť rôzne. A potrebuješ na to možno aj odborníkov z odboru - pre ten ktorý druh výrobkov a odsledovanie "chybovosti" t.j. výskytu takýchto prípadov za dlhšie obdobie (potrebné pre daňovú obhajobu).

    Odpoveď pre Teba sa z poskytnutých údajov nedá sformulovať (a možno ani po ich doplnení).

    Toto ber iba ako "odrazový mostík".

    Jara je offline (nepripojený) Jara

    Jara
    Kekisa: Aj tak si myslím, že nič by sa dodaňovať nemalo, pretože v tom čase ako si robila daň. priznanie, tak bola skutočnosť taká ako je v priznaní. Čiže stav ako je reklamácia budeš účtovať v období kedy nastala táto skutočnosť. Možno by som postupovala ako AVO. Neviem aká ste firma či výrobca alebo predajca, ale keď účtuješ v JÚ tak asi FO a ide len o malopredajňu. Čiže napr. v min. roku si účtovala ako nákup tovaru a následne tržby za predaj, t.j. príjmy ovplyvňujúce základ dane a teraz by som dala storno príjmov ovplzvňujúcich základ dane lebo je to Tvoja strata. Znižuje Ti príjem z podnikania. No viac hláv viac rozumu. Nerobím takúto činnosť, len nahlas rozmýšľam.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.