Zavrieť

Porady

DODACIA PODMIENKA NA ZAHR.FAKTÚRE

Neviem si rady s jednou dodacou podmienkou a potrebovala by som to polopatisticky vysvetliť ? Volala som aj na colný úrad , kde mi akurát prečítali dodacie podmienky z pokynom k intrastatu , ale vysvetlenie k tomu mi podať nevedeli.
Ak predávame tovar do zahraničia /EU/ a odberatel si zabezpečuje kamion sám aká bude dodacia podmienka ? FCA ?
Budem vďačná tomu kto mi vysvetlí tieto podmienky , tak aby som ich konečne pochopila.
kacena
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    lubos f je offline (nepripojený) lubos f

    lubos f
    Ak si odberatel zabezpeci sam aj kamion aj dokumenty aj rizika tak to bude EXW, v tom pripade predavajuci nezodpoveda ani za nalozenie. FCA je odovzdanie dopravcovi na urcenom mieste, ak je to objekt predavajuceho, je predavajuci zodpovedny za nalozenie.
    V pripade, ze si odberatel zabezpeci dopravu a vyzdvihuje u vas sa bezne pouziva EXW.
    Naposledy upravil lubos f : 20.07.05 at 14:48

    liba2 je offline (nepripojený) liba2

    liba2
    lubos f a kacena, poradili by ste mi, prosím, v akom materiáli, predpise a pod. si môžem niečo prečítať o týchto podmienkach. Zaujíma ma to.

    lubos f je offline (nepripojený) lubos f

    lubos f
    skus pozriet na internete INCOTERMS
    ak sa mi podari tak zajtra naskenujem a prilozim sem graficke znazornenie a popis dodacich podmienok

    kacena je offline (nepripojený) kacena

    som aká som .... kacena
    lubos f
    Ak si odberatel zabezpeci sam aj kamion aj dokumenty aj rizika tak to bude EXW, v tom pripade predavajuci nezodpoveda ani za nalozenie. FCA je odovzdanie dopravcovi na urcenom mieste, ak je to objekt predavajuceho, je predavajuci zodpovedny za nalozenie.
    V pripade, ze si odberatel zabezpeci dopravu a vyzdvihuje u vas sa bezne pouziva EXW.
    Ahoj lubos. Mam kamarata na colnici , ktory mi vysvetlil dodaciu podmienku FCA nasledovne: predavajúci si splni svoju povinnosť dovozu keď odovzdá tovar určený na export do starostlivosti dopravcu , ktorého určil kupujúci v uvedenom mieste alebo bode.
    Takze si myslim ze aj v tomto mojom pripade by to mohlo byt FCA. On si totiž náš zahraničný partner napísal do dodacích podmienok frei - určené miesto. tak ako by si to pochopil ty ? hladala som na internete termín frei a dočítala som sa že je to dodacia podmienka franco , ktorá však neexistuje.
    Tento môj prípad je konkrétne taký , že my :
    1. , máme cenu tovaru určenú aj s dopravou - pokiaľ zabezpečujeme kamion my / to bude podľa mňa DDU ???/
    2. , pokiaľ si ho zabezpečí kupujúci tak si cenu za dopravu odpočítame.
    / FCA ??? /

    budem ti vďačná ak mi poradiš , zdá sa že sa tomu rozumieš.
    kacena

    lubos f je offline (nepripojený) lubos f

    lubos f
    Ak sidlite povedzme v Trnave a ste dodavatel - frei Trnava = EXW Trnava, t.j. odberatel si posle kamion do Trnavy na svoje naklady a vy uctujete cistu cenu bez dopravy
    Ak si tovar vyzdvihne v bratislave bude to FCA Bratislava - za vykladku, nakladku je zodpovedny odberatel. Ak je to v BA vas objekt, za nakladku nesiete zodpovednost.


    Ak zabezpecujete dopravu k odberatelovi vy bez preclenia, je to DDU (Delivered Duty Unpaid), ked zabezpecite aj preclenie u odberatela, je to DDP (Delivered Duty Paid)
    Naposledy upravil lubos f : 21.07.05 at 06:34

    kacena je offline (nepripojený) kacena

    som aká som .... kacena
    lubos f
    Ak sidlite povedzme v Trnave a ste dodavatel - frei Trnava = EXW Trnava, t.j. odberatel si posle kamion do Trnavy na svoje naklady a vy uctujete cistu cenu bez dopravy
    Ak si tovar vyzdvihne v bratislave bude to FCA Bratislava - za vykladku, nakladku je zodpovedny odberatel. Ak je to v BA vas objekt, za nakladku nesiete zodpovednost.


    Ak zabezpecujete dopravu k odberatelovi vy bez preclenia, je to DDU (Delivered Duty Unpaid), ked zabezpecite aj preclenie u odberatela, je to DDP (Delivered Duty Paid)
    A ak si zabezpečí kamion kupujúci ,ale v konečnom dôsledku prepravu platíme my ? ako to bude potom ?

    JanaSys je offline (nepripojený) JanaSys

    JanaSys
    Ahoj, toto sa mi podarilo nájsť (neručím za správnosť). Je to ťahák na skúšku z www.referaty.sk . P je príjemca, T = tovar, K =kupujúci , ZO - zahraničný obchod, N- náklady, R=riziko. Ďalšie skratky odhadujem : V.l - vývozná licencia D.l - dovozná licencia .

    Incoterms 2000
    - všeobecné podmienky kúpy a predaja v zahraničnom obchode
    - sú podstatnou náležitosťou kúpnej zmluvy
    - určujú povinnosti kupujúceho a predávajúceho
    - súvisia s dodávkou a prevzatím tovaru
    - ovplyvňujú výšku ceny v zahraničnom obchode
    - súbor pravidiel, kt boli vydané medzinár. komorou v Paríži
    - delia sa na 4 skupiny:
    „E“
    „F“
    „C“
    „D“

    1. EXW – zo závodu na dohodnuté miesto. Riziko prechádza na kupuj. vtedy, keď predáv. dá tovar kupuj. ako je stanovené v kúpnej zmluve. Je univerzálna – pre všetky druhy tovaru. Vývoznú licenciu a colné formality vybavuje kupujúci aj dovoznú licenciu. Poistenie je 0.

    2. Predávajúci je povinný dodať T prvému dopravcovi, odvtedy všetky N a riziká nesie kupujúci.
    FCA –Vyplatenie dopravcovi, dohodnuté miesto. Riziko prechádza na kupujúceho vtedy, keď predávajúci dodá tovar v určenom mieste kupujúcemu. Je univerzálna. Vývoznú licenciu a colné formality zabezpečuje predávajúci a dovozné licencie zabezpečuje K. Poistka je 0.
    FAS - vyplatené k boku lode, dohodnutý prístav nalodenia. Riziko prechádza na kupujúceho vtedy, keď príjemca dodá tovar v určitom prístave nalodenia k boku lode určitým K. Doprava je námorná. Všetko zabezpečuje kujujúcim. Dopravné náklady od dodania T k boku lode hradí K. Poistka je 0.
    FOB - vyplatená loď, dohodnutý prístav nalodenia. R prechádza na K, keď T skutočne prekročí zábradlie lode. Vývozná licencia je vybavovaná P. Dovoz lic je vybavovaná K. Poistenie je 0. Dopravné N po prechode T cez zábradlie lode hradí K.
    3. P je povinný uhradiť dopravné N až na miesto určenia. Dopravné riziko nesie K od okamihu odovzdania T dopravcovi.
    CFR - N a prepravné, dohodnuté miesto určenia. R prechádza na K keď T skutočne prekročí zábradlie lode v dohodnutom prístave. Vývozné licencie – P. Dovozné lic – K. Dopravné N – do dodania T hradí P. Poistenie je 0.
    CIF - N, poistenie, prepravné. Riziko je ako u FOB. P musí zabezpečiť dokument námorného poistenia v súlade s min krytím podľa inštitútu Cargo Clauses. Poistka musí kryť všetky riziká až do vylodenia v prístave určenia. V. l. – P. D. l. – K. Dopravné N až do dodania platí P. Poistenie je na P.
    CPT - preprava platená do ..., dohodnuté miesto určenia. R prechádza na K keď P dodá T prvému dopravcovi. Je univerzálna. V. l. – P. D. l. – K. Poistenie je 0.
    CIP - preprava a poistné do ..., dohodnutý prístav určenia. Riziko je ako pri CPT. P musí zabezpečiť dokument námorného poistenia. Poistenie musí byť kryté až do vyloženia na danom mieste. Je univerzálna. V. l. – P. D. l. – K. Poistenie zabezpečuje P.
    4. P je povinný dodať T na miesto určenia a nesie všetky riziká a N až do príchodu T na toto miesto.
    DAF - dodanie na hranicu, dohodnuté miesto. R prechádza na K, keď P dá T k dispozícii na mieste určenom na hranici. Používa sa pre cestnú a železničnú dopravu. V. l. – P. D. l. – K. Dopravné N – P. Poistka je 0.
    DES - s dodaním z lode, dohodnuté príslušné miesto určenia. Doprava je námorná. V. l. – P. D. l. – K. D. N. – pred. Poistka je 0.
    DEQ - s dodaním z nábrežia., dohodnutý prístav určenia. Clo platí predávajúci. Ak by to bolo na K – musí byť poznámka „clo platené“ nahradené „clo neplatené“. Doprava je námorná. Všetko platí predávajúci. Poistenie je 0.
    DDU - s dodaním clo neplatené, dohodnuté miesto určenia. R prechádza na K keď sa T dodá kupujúcemu. Clo je nezaplatené. Je univerzálna. V.l. – P. D. l. – K. Dopravné náklady – P. Poistka je 0.
    DDP – s dodaním clo zaplatené, dohodnuté miesto určenia. Doprava je univerzálna. Všetko hradí predávajúci. Poistenie je 0. U všetkých je P povinný zaplatiť N takých kontrolných operácií, kt sú potrebné na dodanie tovaru. Je povinný zabezpečiť na vlastné N balenie tovaru. Kupujúci je povinný zaplatiť n spojené s kontrolou T pred naložením s výnimkou kontroly predpísanej úradmi vyvážajúcej krajiny. Vývozné a dovozné licencie a N s nimi spojené hradí ten, kto ich zabezpečuje.

    lubos f je offline (nepripojený) lubos f

    lubos f
    kacena
    A ak si zabezpečí kamion kupujúci ,ale v konečnom dôsledku prepravu platíme my ? ako to bude potom ?
    Jedna vec je kto dopravu hradi, druha kto nesie rizika - podla mna ak dopravu zabezpeci odberatel a kedze ju zabezpecuje on, tak on napr. aj nesie riziko poskodenia a straty ale faktura za prepravu pride k vam, tak by to mohlo byt CPT
    pozri sa na stranku co uvadzam v minulom prispevku

    latino je offline (nepripojený) latino

    latino
    Dodacie podmienky INCOTERMS 2000
    - všeobecné podmienky kúpy a predaja v zahraničnom obchode, ktoré sú podstatnou náležitosťou kúpnej zmluvy a určujú povinnosti kupujúceho a predávajúceho
    - súvisia s dodávkou a prevzatím T, ovplyvňujú výšku ceny v ZO
    - súbor pravidiel, kt boli vydané medzinár. komorou v Paríži, delia sa na 4 skupiny: „E“, „F“, „C“, „D“
    1. EXW – zo závodu na dohodnuté miesto. Riziko prechádza na kupujúceho vtedy, keď predávajúci dá T kupujúcemu ako je stanovené v KZ. Je univerzálna – pre všetky druhy T. Vývoznú licenciu a colné formality vybavuje kupujúci aj dovoznú licenciu. Poistenie je 0.
    2. P je povinný dodať T prvému dopravcovi, odvtedy všetky N a riziká nesie kupujúci.
    FCA –Vyplatenie dopravcovi, dohodnuté miesto. Riziko prechádza na K vtedy, keď P dodá T v určenom mieste K. Je univerzálna. Vývoznú licenciu a colné formality zabezpečuje P a dovozné licencie zabezpečuje K. Poistka je 0.
    FAS - vyplatené k boku lode, dohodnutý prístav nalodenia. Riziko prechádza na K vtedy, keď P dodá T v určitom prístave nalodenia k boku lode určitým K. Doprava je námorná. Všetko zabezpečuje K. Dopravné N od dodania T k boku lode hradí K. Poistka je 0.
    FOB - vyplatená loď, dohodnutý prístav nalodenia. R prechádza na K, keď T skutočne prekročí zábradlie lode. Vývozná licencia je vybavovaná P. Dovoz lic je vybavovaná K. Poistenie je 0. Dopravné N po prechode T cez zábradlie lode hradí K.
    3. P je povinný uhradiť dopravné N až na miesto určenia. Dopravné riziko nesie K od okamihu odovzdania T dopravcovi.
    CPT - preprava platená do ..., dohodnuté miesto určenia. R prechádza na K keď P dodá T prvému dopravcovi. Je univerzálna. V. l. – P. D. l. – K. Poistenie je 0.
    CFR - N a prepravné, dohodnuté miesto určenia. R prechádza na K keď T skutočne prekročí zábradlie lode v dohodnutom prístave. Vývozné licencie – P. Dovozné lic – K. Dopravné N – do dodania T hradí P. Poistenie je 0.
    CIF - N, poistenie, prepravné. Riziko je ako u FOB. P musí zabezpečiť dokument námorného poistenia v súlade s min krytím podľa inštitútu Cargo Clauses. Poistka musí kryť všetky riziká až do vylodenia v prístave určenia. V. l. – P. D. l. – K. Dopravné N až do dodania platí P. Poistenie je na P.
    CIP - preprava a poistné do ..., dohodnutý prístav určenia. Riziko je ako pri CPT. P musí zabezpečiť dokument námorného poistenia. Poistenie musí byť kryté až do vyloženia na danom mieste. Je univerzálna. V. l. – P. D. l. – K. Poistenie zabezpečuje P.
    4. P je povinný dodať T na miesto určenia a nesie všetky riziká a N až do príchodu T na toto miesto.
    DDU - s dodaním clo neplatené, dohodnuté miesto určenia. R prechádza na K keď sa T dodá kupujúcemu. Clo je nezaplatené. Je univerzálna. V.l. – P. D. l. – K. Dopravné náklady – P. Poistka je 0.
    DDP – s dodaním clo zaplatené, dohodnuté miesto určenia. Doprava je univerzálna. Všetko hradí predávajúci. Poistenie je 0.
    DAF - dodanie na hranicu, dohodnuté miesto. R prechádza na K, keď P dá T k dispozícii na mieste určenom na hranici. Používa sa pre cestnú a železničnú dopravu. V. l. – P. D. l. – K. Dopravné N – P. Poistka je 0.
    DES - s dodaním z lode, dohodnuté príslušné miesto určenia. Doprava je námorná. V. l. – P. D. l. – K. D. N. – pred. Poistka je 0.
    DEQ - s dodaním z nábrežia., dohodnutý prístav určenia. Clo platí predávajúci. Ak by to bolo na K – musí byť poznámka „clo platené“ nahradené „clo neplatené“. Doprava je námorná. Všetko platí predávajúci. Poistenie je 0.
    U všetkých je P povinný zaplatiť N takých kontrolných operácií, kt sú potrebné na dodanie tovaru. Je povinný zabezpečiť na vlastné N balenie tovaru. Kupujúci je povinný zaplatiť N spojené s kontrolou T pred naložením s výnimkou kontroly predpísanej úradmi vyvážajúcej krajiny.
    Vývozné a dovozné licencie a N s nimi spojené hradí ten, kto ich zabezpečuje.


    Dúfam že pomôžu na zorientované.

    JanaSys je offline (nepripojený) JanaSys

    JanaSys
    latino
    Dodacie podmienky INCOTERMS 2000
    - všeobecné podmienky
    O jednu stranu predtým a hodinu a pol skor, som tu vlozila ten istý referát. Len som si tým dala trošku viac práce .

    kacena je offline (nepripojený) kacena

    som aká som .... kacena
    lubos f
    velmi dobre je to spracovane tu - http://www.cargo-transport.sk/05_1.html
    LUBOSKO , SI SUPER. Velmi si mi pomohol a som si istá že nielen mne ......

    Ešte raz ďakujem.

    maryann je offline (nepripojený) maryann

    maryann
    Ahojte poraďáci,

    ako som pozerala predošlé príspevky, je to tam pekne rozdelené a popísané, no ja sa chcem spýtať Vás skúsenejších.....
    Vystvím faktúru do ČR na klávesnice s tým, že spôsob prepravy je pošta (resp. EMS) a poštovné sa uhrádza v rámci faktúry. Aký spôsob dodania v rámci podmienok Incoterms by ste použili vy?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.