Práveže camozzi má pravdu, vitamin_r nie. SLASPO nerieši sťažnosti klientov na poisťovne a nemá rozhodovaciu právomoc. SLASPO len môže posúdiť konanie poisťovne z hľadiska etiky a v prípade porušenia etiky dá svoje stanovisko poisťovni. Klientov odkazuje v prípade poškodenia na uplatnenie si práv cez občiansky súd, prípadne im doporučí priamo sa sťažovať v poisťovni.
A bankový ombudsman, kým nie je zriadený úrad finančného ombudsmana (pripravuje sa po vydaní zákona o ochrane spotrebiteľa na fin. trhu niekedy v roku 2010), tak občas rieši aj sťažnosti na poisťovne. Už niekoľkokrát nám bola doručená požiadavka od bankového ombudsmana na sťažnosť klienta a riešil som to. Takže na ombudsmana, nie na SLASPO.
Okrem toho sa môže sťažovať aj na stránke
www.staznosti.sme.sk, kde správcovia stránky síce nevstupujú aktívne do sporu, ale tým, že žiadajú poisťovňu (resp. druhú spornú stranu) o stanovisko, tak ju nútia prípadom sa zaoberať.
Ale je nešťastné teraz oslovovať Komunálnu poisťovňu, keď sa má zlúčiť s Kontinuitou a prípravy na zlúčenie sú v plnom prúde. Nástupníckou poisťovňou bude Komunálna poisťovňa.
Ale nezávisle od toho, kde sa budeš sťažovať, dôležité je, či si im zaslala výpoveď poistky doporučene. Ak nie, môže sa stať, že to nebolo doručené a nemáš dôkaz, že si to vypovedala, preto poistka bežala ďalej. Takéto veci treba robiť doporučene, alebo osobne a potvrdiť si prevzatie. AK nebudeš vedieť dokázať, že si im doručila výpoveď, tak si nepomôžeš ani u ombudsmana.