Zavrieť

Porady

energia zadarmo

Ponúkam k dispozícii fakty, aby si každý sám mohol prepočítať skutočnosť, že je možné zostrojiť agregát na výrobu ekologicky čistej elektrickej energie a to prakticky v akomkoľvek potrebnom množstve. Stačí spojiť a vhodne upraviť dve už v bežnej praxi fungujúce zariadenia a to: veternú elektráreň a aerodynamický tunel. Tu sú parametre:
Veterná turbína Millesa Foxa- priemer 14,6 m - rýchlosť vzduchu 80 až 100 km/h - výkon 3 MW
Zaberá plochu : 7,3 x 7,3 = 53,29 x 3,14 = 167,33 metrov štvorcových

Vzduchový kanál Alfreda Eifella - priemer 2m - rýchlosť vzduchu 108 km/h - príkon 50 kW
Zaberá plochu : 1 x 1 = 1 x 3,14 = 3,14 metrov štvorcových

Keď chceme pokryť celú plochu veternej turbíny Millesa Foxa takýmito vzduchovými kanálmi, aby sme dostali na celej ploche rýchlosť vzduchu 108 km/h tak si jednoducho vypočítame plochu veternej elektrárne a vydelíme ju plochou vzduchového kanálu. To znamená 167,33 : 3,14 = 53,29. Toto je počet vzduchových kanálov potrebný na pokrytie celej plochy, ktorú zaberajú lopatky veternej turbíny a výsledok je celkový príkon : 53,29 x 50 = 2664,5 kW a to je 2,6645 MW

Rozdiel medzi výkonom a príkonom je teda 0,3355 MW a to sme sa ešte nedostali k optimalizovaniu celého výpočtu, napríklad použitím moderných vzduchových kanálov, v ktorých rýchlosť vzduchu dosahuje rýchlosť až 300 km/h pričom koeficient medzi rýchlosťou vetra a jeho premeny na el energiu je tretia mocnina pri stopercentnom zrýchlení. Tu dosiahneme výsledok príkon 3 MW / aerodynamický tunel monopostu Williams / a výsledný výkon spojenia s veternou turbínou Millesa Foxa by bol 27 MW a to znamená zisk 24 MW ekologicky čistej elektrickej energie.
Usporiadat
Don133 Don133

Don133 je offline (nepripojený) Don133

Volná energia, perpetum mobile....atd. až po kameň mudrcov...su odjakživa určitou métou....Treba oceniť snahu autorov, ale zväčša je to tak (ako ste aj tu niektori postrehli)...bud nevezmu do uvahy všetky fakty alebo zariadenie by fungovalo len za určitých striktne definovaných okrajových podmienok(ktoré momentálnymi znalostami nie je možné vytvoriť) a preto je v bežnej praxi nepoužitelné .... na druhej strane keby ludia nemali fantaziu a odvahu skusiť niečo nové sme mohli stale žiť v dobe kamennej ... aj romany J. Verna boli v jeho dobe čisté sci-fi. Takže milý jele skús zapracovať do svojej teórie námietky oponentov a daj nám vedieť vysledok. Nebud smutný, ked výsledok nebude zodpovedať tvojej predstave...to je pravá "veda" nie každým pokusom dospeješ k prevratnému objavu, ale aspon budes(a aj iní) kadiaľ cesta nevedie....Spomeň si napr. kolko teórií atómu ste sa učili a vo svojej dobe sa každá zdala správna....
0 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
jar88 Pozri príspevok
No Generalissimus v žiadnom tvojom príspevku som nenašiel štipku irónie. Tvoj odpor bol len v tom, že ak ti to povolia a náklady na povolenia a jednoducho povedané len samé "múdre sprostosti".
Najsmutnejšie na tom je to tvoje terajšie úbohé obhajovanie sa. Len si potvrdil, čo som o tvojom myslení napísal. Trafená hus.
Ostatní trafení sa už asi neozvú.
Ale hej , čoby nie ...?

http://www.porada.sk/1148589-post7.html
Že tomuto fakt nerozumiem a nebojím sa to priznať , to je chyba ...?
Verte mi , že sa za to vonkoncom nehanbím , skôr by som sa najprv hanbil , ak by som neovládal pravopis tak , ako jar88http://www.porada.sk/1150176-post15.html
ten co tu povedal ze je strojar
poprípade aj TEN druhý pexeso , či ako mu meno .....viď http://www.porada.sk/1150176-post15.html


Odhliadnuc od iných názorov , vzorcov .....tie sa tak hodia do napríklad aj sem ...http://energo-forum.sk/

som ale nedostal odpovede na moje otázky ....?????http://www.porada.sk/1148589-post7.html

Veď názov témy znie :

energia zadarmo, takže by so veľmi rád vedel , koľko asi by tak boli len vstupné náklady na ..:

Veterná turbína Millesa Foxa- priemer 14,6 m - rýchlosť vzduchu 80 až 100 km/h - výkon 3 MW
Zaberá plochu : 7,3 x 7,3 = 53,29 x 3,14 = 167,33 metrov štvorcových

Vzduchový kanál Alfreda Eifella - priemer 2m - rýchlosť vzduchu 108 km/h - príkon 50 kW
Zaberá plochu : 1 x 1 = 1 x 3,14 = 3,14 metrov štvorcových
Nespomínam radšej tie smiešne povolenia , kolky , prejazdené palivo , nervy na úradoch ......
No a potom samozrejme vykonanie manuálnej práce , aj to sú nemalé vstupy

Ako som spomínal , trt rozumiem energiám / opakujem , že sa to nehanbím priznať / , ale určite si viem spočítať tie plusy a mínusy s výsledkom , že rentabilitu tejto " energie zadarmo " by zhodnocovalo tak potomstvo tretej generácie mojej rodiny .....
0 0
patrixo patrixo

patrixo je offline (nepripojený) patrixo

patrixo :)
buchač Pozri príspevok
Ale hej , čoby nie ...?

http://www.porada.sk/1148589-post7.html
Že tomuto fakt nerozumiem a nebojím sa to priznať , to je chyba ...?
Verte mi , že sa za to vonkoncom nehanbím , skôr by som sa najprv hanbil , ak by som neovládal pravopis tak , ako jar88http://www.porada.sk/1150176-post15.htmlpoprípade aj TEN druhý pexeso , či ako mu meno .....viď http://www.porada.sk/1150176-post15.html


Odhliadnuc od iných názorov , vzorcov .....tie sa tak hodia do napríklad aj sem ...http://energo-forum.sk/

som ale nedostal odpovede na moje otázky ....?????http://www.porada.sk/1148589-post7.html

Veď názov témy znie :

energia zadarmo, takže by so veľmi rád vedel , koľko asi by tak boli len vstupné náklady na ..:



Nespomínam radšej tie smiešne povolenia , kolky , prejazdené palivo , nervy na úradoch ......
No a potom samozrejme vykonanie manuálnej práce , aj to sú nemalé vstupy

Ako som spomínal , trt rozumiem energiám / opakujem , že sa to nehanbím priznať / , ale určite si viem spočítať tie plusy a mínusy s výsledkom , že rentabilitu tejto " energie zadarmo " by zhodnocovalo tak potomstvo tretej generácie mojej rodiny .....

Mily buchac,
je pre na zahadou, preco niektori ludia silou mocou prezentuju veci, ktorym nerozumeju. Ja napríklad viem o ekonomike velmi malo, nie je to moj obor a preto sa na tuto temu snazim nedebatovat, ale v pripade ze ma nieco zaujima, obratim sa na ludi, ktori tuto disciplinu ovaladaju a pytam sa ich... ale tak aby som sa nieco naucil...

...v suvislosti s tym tunelom + turbinou... potomstvo tretej generacie tvojej rodiny by bolo tak zadlzene ze az. a keby si si precital cely moje prispevok, nielen po toho strojara a prispevok jar88 (o tom prekonavani rozdielov tlaku) tak by si vedel aj preco a nespekuloval nad zariadenim sluziacim na likvidaciu energetickych zdrojov.
0 0
myfleetwood myfleetwood

myfleetwood je offline (nepripojený) myfleetwood

Pekna debata, keby sme boli v krcme uz lietaju pohare.

Mna zaujal samotny nazov temy - Energia zadarmo.

A tak teraz trosku odbocim od science fiction v oblasti turbin, a tiez od myslienky zostrojit perpetum mobile. Videl by som jednu moznost na ziskanie enerigie zadarmo

Keby sa zostrojil stacionarny bicykel kde by brzdu tvorilo dynamo,
ktore by nabijalo bateriu, za nou menic na 230 V. Vysledok ? Cela rodina maka vecer na bicykli, na striedacku, a ja s poharom dobreho vinka bludim na PC po porade - zadarmo.

Zeby som to hodil aj medzi podnikatelske napady, aby sa toho niekto ujal ??
0 0
patrixo patrixo

patrixo je offline (nepripojený) patrixo

patrixo :)
myfleetwood Pozri príspevok
Pekna debata, keby sme boli v krcme uz lietaju pohare.

Mna zaujal samotny nazov temy - Energia zadarmo.

A tak teraz trosku odbocim od science fiction v oblasti turbin, a tiez od myslienky zostrojit perpetum mobile. Videl by som jednu moznost na ziskanie enerigie zadarmo

Keby sa zostrojil stacionarny bicykel kde by brzdu tvorilo dynamo,
ktore by nabijalo bateriu, za nou menic na 230 V. Vysledok ? Cela rodina maka vecer na bicykli, na striedacku, a ja s poharom dobreho vinka bludim na PC po porade - zadarmo.

Zeby som to hodil aj medzi podnikatelske napady, aby sa toho niekto ujal ??

tak tento napad sa mi paci ... len neviem neviem... ked som dvadsat minut slapal na bicikli tak som bol dost nestastny... spalil som tolko kcal, ze keby si dam dva hryzy z 3bit-ky tak mam tie kcal naspat
0 0
Ibaka Ibaka

Ibaka je offline (nepripojený) Ibaka

pán v najlepších rokoch
myfleetwood Pozri príspevok
Pekna debata, keby sme boli v krcme uz lietaju pohare.

Mna zaujal samotny nazov temy - Energia zadarmo.

A tak teraz trosku odbocim od science fiction v oblasti turbin, a tiez od myslienky zostrojit perpetum mobile. Videl by som jednu moznost na ziskanie enerigie zadarmo

Keby sa zostrojil stacionarny bicykel kde by brzdu tvorilo dynamo,
ktore by nabijalo bateriu, za nou menic na 230 V. Vysledok ? Cela rodina maka vecer na bicykli, na striedacku, a ja s poharom dobreho vinka bludim na PC po porade - zadarmo.

Zeby som to hodil aj medzi podnikatelske napady, aby sa toho niekto ujal ??
Tak tento nápad už aj funguje, majiteľ jedného fitneska (už nepamätám kde, videl som v TV) mal tieto dynamá namontované na stacionárnych bicykloch a cvičenci mu vyrábali elektrinu, ktorú využíva na osvetlenie.
0 0
Don133 Don133

Don133 je offline (nepripojený) Don133

Ked sa vrátime k "energii zadarmo"....Tak mne sa z projektov, s ktorými som sa stretol, najviac pozdáva využitie piezoelektrického javu kryštálov Si, plánujú ich osadiť do autostrád(to máme ešte na slovensku šancu lebo ich nemáme hotové.. ), kde deformáciou spôsobenou vozidlami sa bude vyrábať prúd. Osobne by som vyskúšal výmenu železničných podvalov na určitom úseku , je to realizovatelné hocikedy a navyše eleiminujú sa aj straty pri transporte energie (vlak je el. spotrebič), aby sa ukázali reálne výsledky...kde sa zahrnie cena výroby +ostatné náklady oproti skutočne vyrobenej energií (aby to nedopadlo ako s turbínou)
0 0
myfleetwood myfleetwood

myfleetwood je offline (nepripojený) myfleetwood

Ibaka Pozri príspevok
Tak tento nápad už aj funguje, majiteľ jedného fitneska (už nepamätám kde, videl som v TV) mal tieto dynamá namontované na stacionárnych bicykloch a cvičenci mu vyrábali elektrinu, ktorú využíva na osvetlenie.
ja som to sice hodil ako for na odlahcenie do tejto temy, ale ak by som mal pokracovat vaznejsie - trosku som pozeral okolo toho na nete a problem nie je az tak jednoduchy. Iste rozsvietit svetlo, tak nato mozes pouzit aj dynamo z bezneho bicyikla, svietenie mozes mat na jednosmerne
napatie (nemusis sa hrat s menicom na 230 V atd). Cely problem zacne
ked si povies ze vybicyklujes aspon 400 W aby si utiahol PC ci televizor.

Cize ten napad co som dal do placu, nebol o rozsvieteni svetla, ale o vyrobe energie pre domace spotrebice cez stacionarny bicykel.
0 0
comodo comodo

comodo je offline (nepripojený) comodo

Don133 Pozri príspevok
Ked sa vrátime k "energii zadarmo"....Tak mne sa z projektov, s ktorými som sa stretol, najviac pozdáva využitie piezoelektrického javu kryštálov Si, plánujú ich osadiť do autostrád(to máme ešte na slovensku šancu lebo ich nemáme hotové.. ), kde deformáciou spôsobenou vozidlami sa bude vyrábať prúd. Osobne by som vyskúšal výmenu železničných podvalov na určitom úseku , je to realizovatelné hocikedy a navyše eleiminujú sa aj straty pri transporte energie (vlak je el. spotrebič), aby sa ukázali reálne výsledky...kde sa zahrnie cena výroby +ostatné náklady oproti skutočne vyrobenej energií (aby to nedopadlo ako s turbínou)
Konecne som to pochopil na tom vlaku. Vlak proste pretoze je tazky vyrobi tolko energie ,ze ho i pohne. Bingo. Cim viac zjem tym sa budem lahsie pohybovat.

Este ma zaujal zakon o energetike. Ja si nemozem dat na strechu na dynamo vrtulku a svietit tym v kurine ?
0 0
Don133 Don133

Don133 je offline (nepripojený) Don133

[QUOTE=comodo;1154268]Konecne som to pochopil na tom vlaku. Vlak proste pretoze je tazky vyrobi tolko energie ,ze ho i pohne. Bingo. Cim viac zjem tym sa budem lahsie pohybovat.

Zas až tak jednoduché to nieje )) dal som len príklad. Dôsledkom je skutočnosť, že nemožno skonštruovať perpetuum mobile prvého druhu (stroj, ktorý vydá viac energie ako prijme), matematicky je možné využiť rovinu komplexných čísel, takže svojim spôsobom dokážeš negovať toto tvrdenie, ale zatial sa to využitelným sposobom nepodarilo .... Piezoelektrický jav možno opísať v schématickom jednozložkovom značení
rovnicami (1) a (2) , pričom
P je polarizácia, Z je napätie, d je piezoelektrická
konštanta,
E je elektrické pole, c je dielektrická susceptibilita, e je elastická deformácia
a
s je koeficient elastickej poddajnosti. Vzťahy znázorňujú, ako sa mení polarizácia
vplyvom mechanického napätia a ako vonkajšie elektrické pole ovplyvňuje elastickú
deformáciu. Veľkosť piezoelektrickej konštanty je pre kremeň približne

d
=0,31011 [mV 1] .

P
=ZdE∗0∗ (1)

e=ZsEd (2)
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Don133 Pozri príspevok
Ked sa vrátime k "energii zadarmo"....Tak mne sa z projektov, s ktorými som sa stretol, najviac pozdáva využitie piezoelektrického javu kryštálov Si, plánujú ich osadiť do autostrád(to máme ešte na slovensku šancu lebo ich nemáme hotové.. ), kde deformáciou spôsobenou vozidlami sa bude vyrábať prúd. Osobne by som vyskúšal výmenu železničných podvalov na určitom úseku , je to realizovatelné hocikedy a navyše eleiminujú sa aj straty pri transporte energie (vlak je el. spotrebič), aby sa ukázali reálne výsledky...kde sa zahrnie cena výroby +ostatné náklady oproti skutočne vyrobenej energií (aby to nedopadlo ako s turbínou)
Ale ved v poriadku, lenze ta energia nebude zadarmo, pokial bude vyuzivat deformacie vozovky ale bud e to tak, ze my motoristi budeme prispievat zvysenou spotrebou na vyrobu prudu na dialnici.

Mysliet so, ze je to zadarmo je ako povazovat el. energiu vyrobenu napr. dynamom na bicykli (pouzivalo sa ked som bol dieta) ako bezplatnu alebo energiu pri svieteni aut ako bezplatnu. Vsetko si niekde inde vyzaduje investiciu v podobe energie. Dokonca sa ukazalo (logicky) ze auta maju na nerovnych povrchoch na nekvalitnej ceste vyssiu spotrebu ako na rovnej. Tym by sa tiez dalo vysvetlit, preco ludia, ked idu do Nemecka maju nizsiu spotrebu (zvycajne to pripisuju kvalitnejsiemu palivu). Je to logicke - na rovnej ceste nedochadza k mareniu energie v tlmicoch.

Myslim, ze kazdy, kto isiel na bicykli si vsimol, ze sa mu sliape podstatne horsie v piesku alebo hoci v trave oproti asfaltu alebo betonu. To preto, ze napr. beton sa na rozdiel od travy nedeformuje. Ak do dialnice integruju nejake piezoelektricke cleny, ktore budu vyuzivat deformaciu, tak pojde o energiu, ktora bude vytvorena zo zvysenej spotreby aut, ktore po ceste jazdia.
0 0
Generalissimus Generalissimus

Generalissimus je offline (nepripojený) Generalissimus

misomiso Pozri príspevok
Ale ved v poriadku, lenze ta energia nebude zadarmo, pokial bude vyuzivat deformacie vozovky ale bud e to tak, ze my motoristi budeme prispievat zvysenou spotrebou na vyrobu prudu na dialnici.

Mysliet so, ze je to zadarmo je ako povazovat el. energiu vyrobenu napr. dynamom na bicykli (pouzivalo sa ked som bol dieta) ako bezplatnu alebo energiu pri svieteni aut ako bezplatnu. Vsetko si niekde inde vyzaduje investiciu v podobe energie. Dokonca sa ukazalo (logicky) ze auta maju na nerovnych povrchoch na nekvalitnej ceste vyssiu spotrebu ako na rovnej. Tym by sa tiez dalo vysvetlit, preco ludia, ked idu do Nemecka maju nizsiu spotrebu (zvycajne to pripisuju kvalitnejsiemu palivu). Je to logicke - na rovnej ceste nedochadza k mareniu energie v tlmicoch.

Myslim, ze kazdy, kto isiel na bicykli si vsimol, ze sa mu sliape podstatne horsie v piesku alebo hoci v trave oproti asfaltu alebo betonu. To preto, ze napr. beton sa na rozdiel od travy nedeformuje. Ak do dialnice integruju nejake piezoelektricke cleny, ktore budu vyuzivat deformaciu, tak pojde o energiu, ktora bude vytvorena zo zvysenej spotreby aut, ktore po ceste jazdia.


Ahoj,

len k tomu nemecku: tá nižšia spotreba JE kôli kvalitnejšiemu palivu. Prejazdím toho hodne veľa a zvyčajne mám spotrebu na slovenskej nafte okolo 6,4 litra nafty na 100 km (podľa výpočtu nie podľa počítača). Keď tankujem pri vjazde na slovensko z rakúska (vždy doplna) tak mi vychádza spotreba okolo 5,7 litra na 100 km (na slovenských cestách). Spôsob jazdy ani štýl nemením, zaskočilo ma to hlavne preto lebo pod 6 litrov mimo diaľníc v zahraničí som sa nikdy nedostal.

Tiež som tomu neveril kým som nato sám neprišiel.


Pre počítania spotreby chtivých: natankovať vždy do plna, vynulovať tacho, natankované litre x 100 / prejdené kilometre = presná spotreba


Raz som tankoval na neviem názov pumpe v Lefantovciach pri nitre a vyšla mi spotreba 8,7 litra, som s tým šiel do servisu že mám niečo pokazené a odporučili mi netankovať na neznámych pumpách...
0 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
comodo Pozri príspevok
Konecne som to pochopil na tom vlaku. Vlak proste pretoze je tazky vyrobi tolko energie ,ze ho i pohne. Bingo. Cim viac zjem tym sa budem lahsie pohybovat.

Este ma zaujal zakon o energetike. Ja si nemozem dat na strechu na dynamo vrtulku a svietit tym v kurine ?
Ale tu sa nejedná o vrtulku ....

Ale

Veterná turbína Millesa Foxa- priemer 14,6 m - rýchlosť vzduchu 80 až 100 km/h - výkon 3 MW
Zaberá plochu : 7,3 x 7,3 = 53,29 x 3,14 = 167,33 metrov štvorcových
Pri týchto parametroch by sa aj kury so sliepkami na čele s kohútom naučili lietať .....

Ale , kua , ja .....

patrixo
Mily buchac,
je pre na zahadou, preco niektori ludia silou mocou prezentuju veci, ktorym nerozumeju.
tomu nerozumiem ...

P.S. :
Nerozumiem tiež tomu , čo má energetika so strojárstvom ....
0 0
Don133 Don133

Don133 je offline (nepripojený) Don133

[QUOTE=misomiso;1155654]Ale ved v poriadku, lenze ta energia nebude zadarmo, pokial bude vyuzivat deformacie vozovky ale bud e to tak, ze my motoristi budeme prispievat zvysenou spotrebou na vyrobu prudu na dialnici.

Mysliet so, ze je to zadarmo je ako povazovat el. energiu vyrobenu napr. dynamom na bicykli (pouzivalo sa ked som bol dieta) ako bezplatnu alebo energiu pri svieteni aut ako bezplatnu. Vsetko si niekde inde vyzaduje investiciu v podobe energie.

Vsimni si aj ostatné moje príspevky, nikdy som netvrdil, že "volná energia" je zadarmo, len ide o to ako zefektívniť výrobu. Pri dialniciach ide o to, že deformáciu máš aj teraz(kryštály sú umiestnené pod asfaltovou vrstvou). Uvedom si, že ide o kryštál a volným okom tú deformaciu ani nepostrehneš bavíme sa o deformácií rádovo niekde inde. Určite ani netvrdím, že auto by vyrobilo dostatok energie na zabezpečenie svojho pohybu, skôr ide o to aby investované prostriedky do výroby a inštalácie mali návratnosť v dohľadnej dobe(napr 50% garantovanej životnosti) každé auto je iné, má rôznu hmotnosť, zaťaženie náprav, charakteristiku pruženia(uvedom si, že zmena kvapalinových tlmičov za plynové mala značný vplyv na poškodenie mostových konštrukcií, pretože boli stavané na inú dynamickú záťaž...)Takže sa skús na to pozrieť ako na investíciu, s využitím dostupných riešení.....bez hľadania zázrakov
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať