Zavrieť

Porady

vleklý problém v DPH. Nárok na odpočet a zdaňovacie obdobie

Milí poraďáci, mám veľkú dilemu, ktorú neviem doriešiť. Naša spoločnosť stavia novú halu dodávateľským spôsobom. S firmou, ktorá stavbu realizuje máme podpísanú zmluvu. V zmluve je uvedené:
HARMONOGRAM PLATIEB: b) Faktúra č. 2 ako platba za výrobu a montáž oceľovej konštrukcie vo výške ................... vystavená v deň zmontovania oceľovej konštrukcie a bude splatná do 30 dní od zmontovania oceľovej konštrukcie.
Problém je v tom, že fa bola vystavená v júli a práce neboli dokončené. Fa nemá žiadny súpis prác a ani v stavebnom denníku tieto práce neboli uvedené ako prevedené. Do 7. mesiaca fa nebola zaúčtovaná, do 8. tiež nie a teraz šéf povedal túto fa zaúčtovať. Myslíte si, že je toto správne, ak práce do 7. mesiaca neboli zrealizované. Teraz už zrejme sú hotové, ale chýbajú podklady a nemáme tieto podklady ani odkiaľ dostať, lebo dodávateľská firma má problémy a majiteľ je chorý. Keďže sa jedná o vysoké čiastky, tak ani neviem, či túto fa, kde je značný odpočet DPH uznajú na daňovom úrade. Prosím vás, ako by ste riešili tento problém.? Fakt mi to už horí a neviem si s tým rady.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    a_je_to je offline (nepripojený) a_je_to

    a_je_to
    kalkulka Pozri príspevok
    Milí poraďáci, mám veľkú dilemu, ktorú neviem doriešiť. Naša spoločnosť stavia novú halu dodávateľským spôsobom. S firmou, ktorá stavbu realizuje máme podpísanú zmluvu. V zmluve je uvedené:
    HARMONOGRAM PLATIEB: b) Faktúra č. 2 ako platba za výrobu a montáž oceľovej konštrukcie vo výške ................... vystavená v deň zmontovania oceľovej konštrukcie a bude splatná do 30 dní od zmontovania oceľovej konštrukcie.
    Problém je v tom, že fa bola vystavená v júli a práce neboli dokončené. Fa nemá žiadny súpis prác a ani v stavebnom denníku tieto práce neboli uvedené ako prevedené. Do 7. mesiaca fa nebola zaúčtovaná, do 8. tiež nie a teraz šéf povedal túto fa zaúčtovať. Myslíte si, že je toto správne, ak práce do 7. mesiaca neboli zrealizované. Teraz už zrejme sú hotové, ale chýbajú podklady a nemáme tieto podklady ani odkiaľ dostať, lebo dodávateľská firma má problémy a majiteľ je chorý. Keďže sa jedná o vysoké čiastky, tak ani neviem, či túto fa, kde je značný odpočet DPH uznajú na daňovom úrade. Prosím vás, ako by ste riešili tento problém.? Fakt mi to už horí a neviem si s tým rady.
    Otázka je nie najlepšie umiestnená, preto asi aj doposiaľ nezodpovedaná a ....už možno aj neaktuálna. Fakturácia stavieb sa riadi podľa Metodického pokynu k postupu účtovania zákazkovej výroby, viď FS 4/1999, alebo Cenigová 2007, str. 132. Dohodnutá bola asi fakturácia podľa stupňa dokončenia zákazky, čo sa týka samotného stupňa vecného dokončenia, rozpočtovanej ceny, aj práva fakturovať. Chýbanie súpisu prác pri faktúre aj v stavebnom denníku sú formálne administratívne chyby. Ak boli závažné, mala byť faktúra vrátená dodávateľovi pred lehotou splatnosti s podpisom šéfa, uvedením dôvodov a požadovaním nápravy. Ak to nebolo, tak sa považuje, že odberateľ fakturáciu akceptoval a nedokumentované telefonické výhrady sú nepodstatné. Faktúra mohla byť uplatnená pre odpočet dph v júli, ale s ohľadom na novelizáciu § 51, ods. 2, od 1.4.09 možno uplatniť odpočet ešte aj v 12/2009, bez obáv, či bude z tohto dôvodu uznaná, ale neskôr už len cez dodatočné. Inak, keď šéf povedal, že zaúčtovať, tak s ohľadom na uvedené by som ju zaúčtoval, lebo ....k nejakej dohode dodávateľa a šéfa predsa len došlo.

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    súhlasím. Doklad má byť podpísaný šéfom - tým potvrdzuje správnosť účtovného dokladu po vecnej stránke.

    vleklý problém v DPH. Nárok na odpočet a zdaňovacie obdobie

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.