Zavrieť

Porady

Zaradenie počítača a rozšírenie záruky

Zakúpili sme nový počítač v cene ktorého bola ročná záruka (servis, opravy na mieste). Rozhodli sme sa zaplatiť rozšírenie tejto záruky o 2 roky (t.j. 3 roky spolu) v hodnote asi 7 tisíc Sk.
Je toto rozšírenie súčasťou obstarávacej ceny počítača?

Ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Pavol_Kr je offline (nepripojený) Pavol_Kr

    Pavol_Kr
    Kobra
    Zakúpili sme nový počítač v cene ktorého bola ročná záruka (servis, opravy na mieste). Rozhodli sme sa zaplatiť rozšírenie tejto záruky o 2 roky (t.j. 3 roky spolu) v hodnote asi 7 tisíc Sk.
    Je toto rozšírenie súčasťou obstarávacej ceny počítača?

    Ďakujem.
    Jednou z rozhodujúcich veci ktorú si neuviedol je či si tento počítač kupoval tento rok alebo nie. Ak áno tak automatický firma, ktorá predala tovar má povinnosť poskytnúť 24 mesačnú záruku. Ak som správne pochopil podľa popisu tak sa Vám navršuje cena o servis - údržbu PC. Toto je služba, čiže by som o túto sumu nenavršoval cenu PC. Pokiaľ by ste chceli navršovať cenu PC išlo by o technické zhodnotenie ktorého cena musí byť nad 30000,- Sk tým sa menia aj parametre PC - výkonnosť resp. doplnenie ďalších komponentov. Pokiaľ ste s.r.o. alebo a.s. tak túto službu treba časovo rozšíriť. Pokiaľ podnikáte ako FO tak úhradou Vám ide táto čiastka do režijných nákladov.

    Kobra je offline (nepripojený) Kobra

    Kobra
    Ako som uviedla, počítač je nový, kúpený tento rok, jeho hodnota je nad 30.000,- Sk. Rozšírenie záruky na 3 roky sme žiadali hneď pri kúpe (bude to náš štandard).

    Rozšírenie záruky je rozšírenie servisu - najmä ide o zásahy na mieste priamo vo firme (nemusíme počítač nosiť k dodávateľovi, resp. do iného autorizovaného servisu).

    Rozmýšľala som takto:
    1. buď zvýšime obstarávaciu cenu počítača, čo nie som si istá je úplne správne (ako si uviedol aj Ty)
    2. budeme sumu časovo rozlišovať s tým, že prvé rozpustenie bude až o 1 rok, t.j. v roku 2006 (od augusta pomernú časť podľa mesiacov), nakoľko prvý rok bol v cene.

    Ako to riešite vo firmách poraďáci.

    liba2 je offline (nepripojený) liba2

    liba2
    1. Hodnotu PC nenavyšovať.
    2. Ide o predplatenú službu (servis) - časovo rozlišovať.

    Zaradenie počítača a rozšírenie záruky

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.