Zavrieť

Porady

Reklamacia NTB

Zdravím.

Potrebujem súrne pomôcť s jednou reklamáciou. Známa si s jednej nemenovanej siete predajni s vypoctovou technikou zadovazila cca pred rokom notebook HP Pavillion DV 6600 .

Po cca roku, jej prestali fungovat klavesi Caps Lock a Num Loc, ani sa nerozsvietily diody. Kedze hlavne klavesu numlock pouziva casto, a notebook mal iba rok, rozhodla sa ho do tej predajne dat na reklamaciu.

Reklamovala ho dna 07.10.2009, od coho ma aj prisluchajuci doklad. S predajne sa jej neozvali do 07.11.2009, a tak sa tam rozhodla 08.11.2009 ist osobne (podotykam ze predajna je v nakupnom centre, tj je otvorene aj v nedelu). Prisla tam hodinku pred zaverecnou, a doniesla papier s reklamacie.

Tam zacali hladat, no notebook na predajni nemali, potom asi 20 minut vytelefonovavali vsade mozne. Znama uz bola nervozna, a povedala, ze ked ho nemaju chce peniaze. Po dalsich 10 minutach telefonovania jej predajca oznamil ze dobre, nech predlozi blok a oni ho vystornuju, pretoze jej notebook je este stale v autorizovanom servise.

Povedala, ze ten blok nema, a ze pride dnes, tj 09.11.2009 s blokom a predajca ju ubezpecil, ze sa to dnes vybavi.

Tak dnes nasla doma i blok, a vybrala sa do predajne, kde sa ale zo dna na den zmenila situacia. Tam jej povedali, ze peniaze jej nevratia, a vylozili jej na pult novy HP Pavillion nejakej vyssej rady, s lepsim processorom, ramkou a diskom. Povedali, ze bohuzial peniaze jej vratit nemozu, ze jej mozu dat len tento novy vyrobok, a ze nema na vyber, pretoze podla reklamacneho poriadku mozu dat vyrobok rovnakej znacky s rovnakymi alebo lepsimy parametrami.

Zatial ho nezobrala, a obratila sa na mna. Pavillion uz nechce, chcela by nejaky iny, tak sa ich slusne opytala, ci by jej nemohli dat notebook rovnakych alebo lepsich parametrov inej znacky.

Bohuzial, s nicim nesuhlasili, povedali ze len ten pavillion co tam maju ...

Takze moja otazka znie, maju pravo jej dat iny kus, ktory neni rovnaky s tym co kupovala ? Mozu odmietnut vratenie penazi ?

Je to prva reklamacia.

2. Ako je to s datami ulozenymi na disku, ktore boli na ntb co daval do servisu ? Musia jej ich zalohovat, alebo to neni ich povinnost ?

Dakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Andy Kralik je offline (nepripojený) Andy Kralik

    Andy Kralik
    Obciansky zakonnik vravi:
    § 622
    (1) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu
    odstrániť.
    (3) Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
    § 623
    (1) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady,má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.

    Zákon na ochranu spotrebitela vravi:
    § 18
    (4) Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo iná povinná osoba určená na opravu je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.

    Cize kedze reklamacia trva viac ako 30dni, da sa povazovat ze chyba je neodstranitelna. Na zaklade toho ma pravo kupujuci od zmluvy odstupit. Tym treba argumentovat. A bodka. Niet o com diskutovat. Treba im len oznamit, ze odstupuje od kupy.

    To je moj nazor. Nemozu jej nanutit vymenu ak s tym nesuhlasi. Ak sa mylim alebo citujem nespravne, opravte ma prosim.


    -

    K druhej otazke. Nie - nik nema povinnost zalohovat a uchovavat data, Tie su stratene.
    Naposledy upravil Andy Kralik : 09.11.09 at 17:56 Dôvod: Doplnenie

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.